Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 526 ggr
MonicaLagerquist
2020-03-25 02:55

Bikini/baddräkt

Är du bekväm med att gå i badkläder på strandpromenader? Eller vill du ha mer kläder på dig då?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Tarotstollan
2020-03-25 03:10
#1

Skulle jag visa mig på stranden, får det vara täckande.😃
Mycket längesedan jag var på en strand och jag skulle aldrig frivilligt visa mig där under sommaren.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
2020-03-25 03:43
#2

Jag har inga problem med att visa mig i bikini . Baddräkt ägar jag ingen.

Stolt ägare till fem La permer

flocken
2020-03-25 05:51
#3

Bikini. Vi spenderar oftast många timmar på bryggan så bor i bikinin på sommaren. Men kör nederdel med hög midja. Har 3 kejsarsnitt så en rätt ful valk som vanliga trosor inte döljer. Sen en lätt strand klänning över om man ska göra något

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2020-03-25 06:07
#4

Jag har alltid varit obekväm med att visa mig mer eller mindre avklädd fastän jag nästan alltid haft en fin kropp. Jag är nog ganska pryd när det kommer till mig själv och min kropp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Dimocarpus
2020-03-25 07:03
#5

Jag brukar tycka det är skönt att simma fritt i baddräkt i simhallarna då jag slipper tänka på hur behån sitter när jag dyker osv. Men på stranden är det bikini som gäller. Jag vill att så stor del av min kropp ska få så mycket sol som möjligt.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

CasaRamon
2020-03-25 09:48
#6

Vad man har på stranden är en sak, men på strandpromenaden tycker jag att man ska ha lite mer kläder på sej. Shorts och linne ex. Inte promenera i bikini, även om man har fin kropp. det handlar om respekt inför andra.

Annons:
MonicaLagerquist
2020-03-25 09:56
#7

,#6 Med strandpromenad menar jag att man går i vattnet längs stranden.

Stolt ägare till fem La permer

CasaRamon
2020-03-25 10:00
#8

#7

Ok, då missförstod jag. 🙂 Självklart så ska man kunna gå omkring på stranden i bikini.

CasaRamon
2020-03-25 10:04
#9

Däremot så tycker jag inte att det passar sej att gå omkring topless, som man kan se ibland på turistorterna.

MonicaLagerquist
2020-03-25 10:59
#10

#9 Ingen topless och framförallt inga halv nakna killar på barer och restauranger.

Stolt ägare till fem La permer

Maleficum
2020-03-25 12:15
#11

Själv har jag främst baddräkt, men det är mest för att det ger magen lite extra värme eftersom jag badar i havet på somrarna (morgon badar alltid) och ibland är det ju bara 16 grader. Men skulle inte ha några problem att ha bikini heller om jag hade någon jag trivdes med (har stått konstmodell så är ganska obrydd att inte ha mycket kläder på mig bland folk).

Men kan helt hålla med #10 att topless speciellt utanför stranden klarar jag mig bra utan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

JMW
2020-03-25 12:50
#12

Äger varken baddräkt eller bikini. 😉

Scorpio97
2020-03-25 21:55
#13

Jag har baddräkt. Inte för att jag är obekväm med att visa mig i bikini, utan för att jag simtränar större delen av året och då tycker det är bekvämare/mer praktiskt med en rätt täckande baddräkt. Känner att det är onödiga pengar att köpa bikini också så det blir baddräkt även på stranden. 

Är väl inte direkt nöjd med hur min kropp ser ut men känner mig ändå bekväm i baddräkt/bikini i miljöer där det passar som på stranden eller badhus. Personligen har jag inget emot att folk solar topless (själv bryr jag mig inte så mycket om att bli brun, så jag har aldrig övervägt att göra det - jag solar helst inte alls), men går man in på en restaurang eller liknande tycker jag man ska vara påklädd oavsett kön.


//Jessie

Annons:
Upp till toppen
Annons: