Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 511 ggr
Maria
2020-03-21 09:56

Gammal? Hjälp i Coronatider.

I går kväll kände jag mig plötsligt urgammal då min man fick ett SMS från en granne.

Denna granne är i 30-årsåldern. Hon frågade om vi behövde hjälp med att handla bland annat😉 Det var ju oerhört omtänksamt men samtidigt kändes det väldigt konstigt. Vi jobbar ju båda två…

Hjälper ni andra eller har ni blivit erbjudna hjälp själva i dessa tider?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2020-03-21 10:38
#1

Jag är på väg hem från stan nu. Har handlat till mig själv och till min pappa. Han är 83 så han bör inte blanda sig med människor. Jag ställer hans kasse utanför dörren.

Caeli
2020-03-21 10:45
#2

Ska handla några saker åt en äldre släkting (96 år). Han har hjälp med inköp av hemtjänsten men just detta var slut i vanliga affären och personalen kan ju självklart inte springa stan runt för att få tag i allt!

akvarium123
2020-03-24 15:48
#3

Vi har inte hjälpt andra av den anledningen att vi själva är sjuka och en person vi har varit i kontakt med och umgåtts med har positivt test att hon har corona och ja. Det visste ju inte vi när vi umgicks med henne och inte hon heller. Så nu sitter vi hemma och har coronasymtomen😕

Vi är så tacksamma över att vi fått hjälp med att handla ifrån vänner och familj som hjälpt oss igenom denna svåra och även tuffa tid.

[EM_L]
2020-03-24 16:24
#4

Min syrra kom förbi i förrgår med en kasse mat till mig o pappa. Erbjuder hjälp ifall vi båda är sjuka och behöver mat.

CasaRamon
2020-03-25 09:56
#5

Jag skulle bli väldigt glad ifall någon sms:ade mej om att kunna hjälpa till. Vår son bor 7 mil ifrån och skulle inte kunna handla åt oss. Vi är bägge i "riskåldern" men är än så länge friska, så jag åker och handlar så länge det går. Men blir vi sjuka, så blir det kris. Ganska  nyinflyttad så jag känner inga yngre grannar.

Tant Grön
2020-03-25 10:56
#6

På Facebook finns en grupp som heter Coronahjälpen. Där finns väldigt många som erbjuder hjälp med att handla till dom som behöver. Finns över hela Sverige.

Annons:
Magi-cat
2020-03-26 16:38
#7

#0 Maria, din vänlige granne kanske skickade till flera? Man kan behöva hjälp fast man är i arbetsför ålder. Väldigt bra gjort!

Fast jag förstår det där med "äldre" då man läser ganska mycket just nu om äldre, och just inget av det är positivt …


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2020-03-26 17:41
#8

#7 Haha jag hoppas det😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: