Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 707 ggr
MonicaLagerquist
3/20/20, 1:09 AM

God morgon fredag 20 mars

God morgon Varmt och skönt. Vi gör oss redo för ännu en härlig dag med sol och salta bad. Idag kommer Apollo personalen till hotellet Så vi ska dit och prata med dem. Svärmor hostar där hemma och ska coronatestas idag. Ha en skön fredag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
3/20/20, 5:04 AM
#1

Apollo har säger att vår hemresa ska ske som planerat den 26 mars. Det känns bra. Nu tar vi en till promenad på stranden.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
3/20/20, 6:49 AM
#2

Godmorgon! Va skönt ni har det . ☀️😀 Ha en mysig promenad. Här är det 0 gradigt och molnigt . Snart dags att åka till jobbet . Ha en fin dag alla.

HH 🙂

Ljungåsen
3/20/20, 7:00 AM
#3

God morgon. Två plusgrader ute, och nästan helt klar himmel. Det ser ut som det kan bli en fin dag idag också. När veterinären öppnat så ska jag ringa och dubbelkolla att Charlies operation blir av på måndag. Läser man nyheterna så verkar det mesta coronahysteriskt, så det känns som en bra idé att förvissa sig om att veterinären fungerar som vanligt.

JMW
3/20/20, 7:15 AM
#4

Just nu klar himmel och solen uppe. Det är visst lovat mer moln under dagen och inte lika varmt som igår.

Tycker dessa tider är lite tråkiga. Var hos min pappa igår och hämtade en shoppinglista och hans bankkort. Vi pratade med avstånd i trapphuset. Imorgon ska jag handla åt honom och sedan ställa kassen utanför dörren. Vem vet hur länge vi ska göra så här… Han är dock glad ändå. Han går sina långa promenader varje dag så han håller igång. Träffas och kramas får vi göra sen.

Ljungåsen
3/20/20, 7:21 AM
#5

Håller med om att det är tråkiga tider. Svärmor, snart nittio år gammal, har handling via hemtjänsten. Sist var det massor med mat som inte kom, trots att hon hade beställt den. Vi bor fem mil bort, men får försöka ta oss dit i veckan och handla lite åt henne ändå så att hon har någonting att äta.

JMW
3/20/20, 7:38 AM
#6

Jag har turen att ha min pappa bara 1½ mil bort. Han är 83 och en riktig friskus men det hjälper ju inte. Det är ju åldern som avgör.

Annons:
Ljungåsen
3/20/20, 7:57 AM
#7

Nej, det gör ju inte det. Svärmor är extremt pigg för sin ålder, men gammal är hon ju helt klart. Och det är frustrerande att den hjälp hon betalar för inte fungerar som den ska, därför att fullt friska människor som inte är i riskgrupper bara tänker på sig själva och bunkrar.

Fridaaaa
3/20/20, 8:21 AM
#8

#1 Då blir ni väl i hemmakarantän i minst 2 veckor?

Jobbkväll igen, dag 3 av 6 på raken, fick hoppa in extra igår, även i söndags, fattas personal, många hemma

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
3/20/20, 9:25 AM
#9

#7 Så tråkigt att det inte fungerar. Speciellt i dessa tider. 😕

Ljungåsen
3/20/20, 10:02 AM
#10

#9 Ja, det är tråkigt. Svärmor är inte den som klagar i onödan, så när hon är bekymrad över bristen på mat hemma, då är det ett problem på riktigt.

MonicaLagerquist
3/20/20, 11:12 AM
#11

#8 Inte som rekommenderingen ser ut nu.

Stolt ägare till fem La permer

Fridaaaa
3/21/20, 7:50 AM
#12

#11 Då får man ta sitt ansvar och sitta hemma. Anser personligen annat är oansvarigt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
3/22/20, 3:26 AM
#13

#12 Du får tycka som du vill. Nu kommer vi att hålla oss hemma i härligaste mål. Men det är för att väldigt många är sjuka i byn där vi bor och vi vill inte bli smittade. Här på ön där vi är just nu finns än så länge inga sjuka.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
flocken
3/22/20, 6:41 AM
#14

#12 håller med. Åker man utomlands i dessa tider ska man isolera sig själv väl hemma. För att tänka på andra. Symptom eller ej. Det är väl därför det sprids så fort, att vissa tänker "jag har inga symptom". Men tur alla resonerar olika. Annars vore världen lugn.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
3/22/20, 8:15 AM
#15

Jag har som sagt inte sagt att vi inte ska isoleras oss när vi väl kommer hem. Självklart vill jag inte smitta någon. Men tyvärr har vi en ska som vi måste göra innan vi sätter oss i karantän. Skulle någon av oss visa symptom får vi försöka lösa det på något sett men just nu ser det ut som om vi måste fixa en sak först.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
3/22/20, 10:34 AM
#16

#15 Håller du dig uppdaterad om situationen i Thailand? Man ser en rejäl ökning av fall nu, trots att man testat ytterst få, och i och med stängningen av restauranger osv i Bangkok befarar man en snabb spridning ut till provinserna när de som inte längre har något jobb åker hem. https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1884025/thailand-reports-188-new-coronavirus-cases-brings-total-to-nearly-600

MonicaLagerquist
3/22/20, 10:49 AM
#17

#16 Vi är långt bort från Bangkok. Vi är ute på Koh lanta en liten ö som man bara kommer hit med båt. Det finns en väldigt aktiv FB grupp med svenskar som bott här i 20-30 år. De håller oss uppdaterade vad som gäller timme för timme.Än så länge ingen corona här ute. Vi kommer att flyga direkt från den lilla flygplatsen på Krabi. Dit åker vi i taxi. På flygplatsen har man numera tre meters regel i klena. Jag känner att vi har koll på läget. Det är väldigt lugnt här. Restaurangerna jag öppet men det är väldigt lite folk ute. Nästan inga turister kvar och inga nya kommer.OI morse kom det ett plan från Stockholm med en passagerare.Hennes familj är här nere och hon valde att åka ner till dem. Med friskintyg och en stor summa på försäkringen fick hon komma in i landet.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: