Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 474 ggr
Maria
2/28/20, 6:07 AM

Godmorgon fredag 28 februari

Godmorgon på er.

Äntligen fredag😃Vi har minus två grader. 

Idag ska jag iväg efter jobbet till Östra sjukhuset och röntga buk, bröstkorg och hals.

Hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2/28/20, 6:17 AM
#1

God morgon

Uppe med tuppen.Idag blir det en tur till Duffel i Belgien.Ikväll ska vi visa upp La Permkatter för FIFe domare och imorgon är det kattutställning.

Spännande men nervöst.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2/28/20, 6:18 AM
#2

#1 Spännande. Jag håller tummarna🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2/28/20, 6:19 AM
#3

👍

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2/28/20, 6:21 AM
#4

God morgon. Fem minusgrader och kolmörkt ute. Snön är kvar. Veterinärbesöket med Charlie igår var sådär halvmuntert. Han har en hudtumör. Den är alldeles för liten för att ta prov på, men förmodligen är den godartad. De flesta hudtumörer hos marsvin är just det. Vi ska ge det ett antal veckor till, för att se om den läker och slutar blöda. Gör den inte det så får det bli operation. #0 Lycka till på sjukhuset!

Maria
2/28/20, 6:23 AM
#5

#4 Håller tummarna för Charlie.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2/28/20, 6:23 AM
#6

#4 Håller tummarna för att den är godartad.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Ljungåsen
2/28/20, 6:33 AM
#7

#5 och #6 Tack för tumhållning. Jag hoppas också den är godartad, för är den elakartad så är det kört. Charlie är bara tre och ett halvt, så han är inte ens gammal. Det absolut bästa är om den är snäll och läker så att vi slipper en operation…

Maria
2/28/20, 7:10 AM
#8

#7 Dum fråga kanske men hur gamla blir marsvin?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2/28/20, 7:18 AM
#9

#8 Det är rätt olika. Många sidor på nätet anger livslängden till 4-8 år. Jag tycker nog att 5-6 år är det som är vanligast.

Maria
2/28/20, 7:23 AM
#10

#9 Å så pass gamla. Då är ju Charlie en ung pojke.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2/28/20, 7:41 AM
#11

#10 Absolut. Charlie är dessutom himla pigg och spänstig, så jag upplever honom inte som det minsta gammal. Han har mer energi än lådkompisen Wilmer som blir ett i mars. Äldsta marsvinet här just nu är kastraten Nypon, som fyller sex år till sommaren. Sedan har jag tre som blir fyra i år (Luna, Karin och Charlie), fyra som nyss fyllt två (Adam, Selma, Vilma och Sonja), samt två ettåringar (Pavel och Wilmer).

Maria
2/28/20, 2:28 PM
#12

Så nu har ja jobbat och varit på röntgen.

7 gånger fick de sticka innan narkospersonal tillkallades. Jag är van vid att det är svårt. Sedan sprack kärlet ändå så kontrast rann ut i armen som blev som en bulle haha men jag fick den hårt lindad. Ska hålla koll ett dygn bara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2/28/20, 3:02 PM
#13

#12 Aj. Det lät inte det minsta behagligt.

Annons:
Lillyrod
2/28/20, 5:45 PM
#14

Usch så jobbigt att de inte kan sticka rätt. Jag antar att du tillhör de sk riktigt svårstuckna Maria? 

#11 De äldre marsvinen tycker jag är mer fart på. Min tant på 6,5 år väntar just nu på röntgen för grus i urinen. Hon piper när hon kissar men äter och dricker och är allmänt glad iallafall. Vi fick en remiss på röntgen för min närmaste veterinär har inte det. Ändå är hon den som är mest aktiv bland mina 🙂

Maria
2/28/20, 6:03 PM
#15

#14 Ja detta är inte första gången. Blodprov har gått bra det sista men här skulle ju nål sättas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
2/28/20, 6:07 PM
#16

Jag själv är tydligen ganska lätt att sticka men min stackars mamma brukar se ut som om hon varit i krig när hon varit hos läkare eller sköterska och prover ska tas. Hon får hemska blåmärken också när det blir fel. 

Vi är alla olika på gott och ont 🙂

Ljungåsen
2/28/20, 6:51 PM
#17

#14 Av alla mina så är det mest fart på Charlie. Han har alltid varit hyperaktiv, extremt hyperaktiv. Hoppas det går bra för din marsvinstant, med röntgen och allt. Om du är intresserad så kan jag berätta om diverse tyska örtmediciner som jag använt framgångsrikt på en av mina pojkar som hade problem med just uringrus.

Lillyrod
2/28/20, 7:07 PM
#18

Nämnde dessa örtmediciner för min veterinär, som kommer från just Tyskland, och han skakade bara tyst på huvudet. 

Just nu lyssnar jag på honom.

Ljungåsen
2/28/20, 7:12 PM
#19

#18 Du får återkomma om du ändrar dig.

Upp till toppen
Annons: