Annons:
Etikettbok-och-lästips
Läst 429 ggr
Maria
2/21/20, 6:07 AM

Godmorgon fredag 21 februari

Godmorgon på er.

Äntligen fredag😃 Vi har 5 grader ute och det verkar vara uppehåll men blåsigt.

Hoppas ni får en härlig fredag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
2/21/20, 6:39 AM
#1

God morgon. Två plusgrader ute. Det regnade som sjutton i natt, men nu verkar det ha slutat - för den här gången.

MonicaLagerquist
2/21/20, 7:36 AM
#2

God morgon

Då är det fredag igen. En dag som jag numera inte gillar.Nåväl inte mycket att göra åt.

Bakade igår så det slipper jag göra idag.

Det ska visst bli sol och hyfsat varmt idag.

Stolt ägare till fem La permer

aggeelin
2/21/20, 7:55 AM
#3

Godmorgon! Solen skiner därute och det är fredag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ljungåsen
2/21/20, 8:07 AM
#4

#2 Varför gillar du inte fredagar?

MonicaLagerquist
2/21/20, 8:21 AM
#5

#4 Ännu en vecka har gått och sonen mår fortfarande dåligt och inget händer i hans liv.Det tär på oss alla och jag vet inte hur vi ska komma vidare.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2/21/20, 9:03 AM
#6

#5 Jobbigt läge. Det spelar liksom ingen roll hur vuxna barnen blir, man oroar sig för dem ändå. Och extra trist blir det förstås när man upplever att de inte får den hjälp som de behöver. Finns det ingenstans han kan vända sig för hjälp?

Annons:
Maria
2/21/20, 9:04 AM
#7

#5 Så ledsamt😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2/21/20, 9:36 AM
#8

Vet inte om det ska vara ny tråd eller om man gratulerar här.

Vill gratulera Carmarino idag på födelsedagen! 🎂

MonicaLagerquist
2/21/20, 10:29 AM
#9

Han har blivit erbjuden hjälp men tar inte emot den. Tyvärr. Han är drygt 30 och bor hemma hos oss.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2/21/20, 10:56 AM
#10

#9 Det måste vara jättejobbigt för er. Du behöver inte svara om du inte vill, men jag undrar ju förstås vad sonen har för anledning till att inte ta emot den hjälp han erbjuds? Är han nöjd med situationen som den är?

MonicaLagerquist
2/21/20, 11:14 AM
#11

#10 han mår dåligt och har svår ångest. Det känns väl tryggt att vara hemma och inte behöva träffa folk. Han var med om en traumatisk sak när han var straxt under 20 år.Han kunde ha dött eller blivit totalförlamad .Efter det har han i princip helt avskärmat sig. Vi har väl varit dumma som inte sökt hjälp tidigare. Men jag försöker att inte ta på mig skulden för det. Situationen är oerhört jobbig för oss alla.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2/21/20, 11:54 AM
#12

#11 Ångest är svårt. Får du något eget stöd alls, så du vet hur du bör förhålla dig/agera? Jag tänker att det kan bli lättare att hantera om man har rätt verktyg själv. Googlade lite snabbt och hittade att Ångestförbundet verkar ha någon form av närståendestöd. https://www.angest.se/riks/content/du-som-ar-anhorig

Cireea
2/21/20, 12:08 PM
#13

#11 Vad jobbigt för er alla 🌺 
Jag kan relatera till situationen då jag själv lider av extrem ångest och panikattacker. Sambon är en klippa och ställer upp på alla sätt när det går utför. 

Hoppas att er son får hjälp med att hantera sin ångest och sitt dåliga mående. Det kanske aldrig försvinner helt, men han kan förhoppningsvis nå en bättre punk. Men då måste han såklart vara villig att ta emot hjälp och jobba igenom problemen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
MonicaLagerquist
2/21/20, 12:15 PM
#14

Vi har kontakt med ett anhörig team.Tyvärr så måste ju sonen vilja ha hjälp och just nu vill han inte det. Det är svårt att prata med honom .Han får panik. Just nu testar jag med mail

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2/21/20, 12:22 PM
#15

#14 Då hoppas jag att anhörigteamet kan ge dig de verktyg du behöver för att nå fram till sonen. Du har all min sympati, det verkar vara en fruktansvärt jobbig situation för er alla.

Upp till toppen
Annons: