Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 628 ggr
Maria
2/18/20, 3:46 AM

Godmorgon tisdag 18 februari

Godmorgon på er. I natt har jag en sådan där uppesittarnatt. Det är sällan det händer .

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2/18/20, 5:52 AM
#1

Det är hela 6 grader ute.

Jag ska iväg till Vårdcentralen för nya prover innan remiss ska gå vidare till utredning. Jag hoppas bara att remissen blir godkänd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2/18/20, 6:04 AM
#2

Godmorgon Ingen koll på vad det är för väder, bara att det var alldeles för kallt med bara morgonrock när jag var ute med sigge. Skulle har byxor oxå. Nu vill jag veta vad ni tycker. Nu har våra barn 7år samt 12 år detox på ps4 spel. Bortplockade. Yngsta får svåra raseriutbrott flera gånger om dagen. Bara för att det händer något i spelet han inte gillar / han inte får köpa saker i spelet med riktiga pengar/ han måste gå ut o kan inte spela osv. Den äldsta gör saker mot den yngre bara för att jävlas. Igår brast det helt för mig. Stod bara o grät. Jag vill ha tillbaka min familj. Jag vill ha tillbaka mina barn. Jag vet att dagens barn spelar o det är en del av deras liv. Men när familjen splittras..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2/18/20, 6:24 AM
#3

#2 Jösses. Hoppas verkligen det löser sig. Ni har gjort rätt tycker jag. När allt lugnat ner sig kanske man kan avsätta speltid någon timma per dag?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2/18/20, 6:31 AM
#4

#3 det är lite så jag tänker. Har inget emot att de spelar. Hänger lite på gemenskap med vänner. Utanförskap osv. Men nu har det gått för långt. Har redan haft första diskussionen med yngsta. Nu är det ett ypperligt tillfälle att lära sig något nytt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Ljungåsen
2/18/20, 7:02 AM
#5

God morgon. Fyra plusgrader ute, inget regn just nu. Hoppas på acceptabelt väder för vi ska åka och handla idag. #2 Fy, så jobbigt. Meningen med att spela är ju att det ska vara roligt, inte generera raseriutbrott. Uppenbarligen har yngsta svårt att hantera det, och då finns liksom inget alternativ till att bryta, tycker jag. Det behöver ju inte vara för all framtid, bara till dess att han fått bättre strategier för att hantera sina besvikelser. Sen skulle jag ta ett rejält snack med den äldre. Det är aldrig, aldrig okej att jävlas med småsyskon. Jag vet att det kan vara oemotståndligt kul att retas, men man bara får inte reta någon som inte kan hantera det.

flocken
2/18/20, 7:16 AM
#6

#5 det känns som det är det enda vi gör. Pratar, diskuterar. Förklarar för den äldre att spelar han med sin bror som är 5 år yngre får man spela på hans nivå. Vi jämför det med att du är 5 år äldre än din bror. Din bror är 5 år äldre än min gudson på 2 år. Skulle du kräva lika mkt utav min gudson som din lillebror? Nej han är ju liten. Exakt. Lika många år är det mellan dig o din bror. Det ska vara roligt. Men likaså börjar de bråka o får utbrott. Varje dag.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Ljungåsen
2/18/20, 7:36 AM
#7

#6 Ja, och då har de ju tydligt visat att det inte fungerar. Alltså kan de inte spela just nu, och de åtgärder du gjort är helt rätt. Jag tror jag skulle be barnen själva komma med förslag på lösning till problemet. De kan ju fundera, och prata ihop sig. Kanske är lösningen att de inte spelar tillsammans alls? Åldersskillnad kan vara ett problem ibland. Jag har fem år mellan mina två äldsta, och sedan sex år till den yngsta. Mellersta var en fruktansvärd retsticka mot yngsta, så jag lider med dig.

aggeelin
2/18/20, 7:49 AM
#8

Godmorgon! Fortfarande rejäl blåst ute. Jag har också varit vaken inatt. Någon snarkade i sovrummet. När jag till slut väckte honom och talade om det sa han att "Jag är vaken och snarkar inte alls". Sen blev det tyst och jag kunde somna.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2/18/20, 7:54 AM
#9

#8 Haha känner igen det där 😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leifsdotra
2/18/20, 7:59 AM
#10

Hörrni! Jag har februari jag 🙂

Det var visst strömavbrott under dagen igår hemma. Det gjorde att timern till belysningen i hönshuset blivit knäpp så de fick sovmorgon imorse. Blåsten fortsätter…

Maria
2/18/20, 8:01 AM
#11

Haha. Jag ska ändra det när jag kommer hem. Sitter på vårdcentralen nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2/18/20, 8:29 AM
#12

#7 vi har även försökt att de inte ska spela tillsammans. Men funkar en stund sen är de igång igen. Äldsta är jätte ledsen. Han har allt inkopplat via ps4. Filmer, Youtube osv. Inte bara spel. Vi pratar o försöker hitta en lösning. Vad blir lagom, när, o hur. När spelar deras vänner? Morgon /kväll. Idag ska de till badhuset med pappa och 2 kompisar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2/18/20, 8:47 AM
#13

God morgon

Flocken förstår din frustration.

Men vet liksom inte hur man ska komma vidare.

Inga direkta planer för dagen. Borde baka men har noll energi så vi får väl se hur det blir med det.

Köpte en pläd till svärmor igår och den ska broderas innan hon får den så det borde jag också göra idag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
flocken
2/18/20, 11:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nu har jag tagit en lång och härlig promenad med hundarna och en god vän. Tänk vad man mår bra o glömmer världen omkring sig

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
2/18/20, 11:46 AM
#15

#14 Ser så härligt ut. Saknar hund…

Upp till toppen
Annons: