Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 594 ggr
Maria
2/16/20, 12:23 PM

Mat och väder

Konstig rubrik men för mig passar vissa maträtter till väder och årstid. Ärtsoppa t.ex skulle jag ha svårt för en varm sommardag i juli😃

Viss mat är vintermat för mig och annan mat sommarmat.

Är det så för er med?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
2/16/20, 12:47 PM
#1

Mustiga grytor hör till höst och vinter.

flocken
2/16/20, 12:53 PM
#2

Visst har man olika maträtter beroende på årstid och väder Blir lättare mat under sommaren o tyngre matigare under vintern.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2/16/20, 12:58 PM
#3

Vi äter sallad till lunch  sommartid och soppa vintertid.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2/16/20, 2:47 PM
#4

Vi har en fisksoppa som jag gör både sommar som vinter. Annars är soppor mest vintermat för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2/16/20, 2:49 PM
#5

Det är skillnad. Mer grytor och gratänger vinterhalvåret. Lättare mat och mycket kall mat på sommaren. Soppor gör jag ytterst sällan.

citytjejen
2/16/20, 5:31 PM
#6

Soppor förekommer mest under höst och vinter hos oss. Men i övrigt så äter vi nog lite allt möjligt under alla årstider. Det verkar ganska vanligt att äta t.ex bara melon och annan frukt till lunch eller middag på sommaren men det funkar inte för mig, jag måste äta rejält, annars blir jag inte mätt. Jag kan lätt äta varm mat, t.ex pasta när det är varmt ute😃

/Christina

Annons:
Soligajag1
2/17/20, 7:07 AM
#7

Jag tycker att soppa hör till hösten och en ’dag då nordanvinden viner’ 😀 Sommar är sallader mest det jag lagar . Räksallad tex, Lax och en god sallad en varm het sommardag !

HH 🙂

Leifsdotra
2/17/20, 8:17 AM
#8

Har också svårt för sallad vintertid,  jag börjar frysa av kall mat då. Vi tar gärna en sillunch på sommaren också, passar sig inte heller riktigt på vintern.

Maria
2/17/20, 8:54 AM
#9

#8 Så känner jag också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
2/17/20, 10:17 AM
#10

Jag äter nog alla rätter året runt. Soppa en regnig dag på sommaren är helt ok. Sill och Potatis i december funkar också 🙂

wildfire
2/17/20, 5:11 PM
#11

Håller med er mat har årstider, en varm sommar vill man ha kall mat och kalla såser,sallader och allt gott  men jag brukar gärna vilja ha kokt varm Potatis till eller grönsaker ja nåt varmt vill jag helst ha med. Är sommaren sval då blir det blandat och gärna varma rätter.

Vinter och höst eller tidig vår, soppor,grytor,gratänger men det händer att jag nån enstaka gång äter kall kost även vintertid men då finns varm Potatis på tallriken  och jag måste ha varmt te till för att kompensera den kalla maten annars blir det för kallt och jag ska ha mjölk till allt annars men just då måste jag ha te till .

Upp till toppen
Annons: