Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 866 ggr
Maria
2/8/20, 10:39 AM

När ni handlar...

Brukar ni ha lapp när ni handlar eller improviserar ni?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
ks172
2/8/20, 10:43 AM
#1

Antingen har jag det i mobilen eller så skriver jag ner det på ett papper, men impulsköp blir det iaf haha.


Pyttelite
2/8/20, 10:46 AM
#2

Det beror lite på - är det bulkvaror som tagit slut så skrivs det på lapp, som oftast glöms hemma.🙃 För andra matvaror är det utbudet och dagskvaliteten i affären som avgör typ kött, fisk och finare grönsaker.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Mooniq
2/8/20, 10:56 AM
#3

har alltid mobilen nära så jag har en mathandlarlista, appen heter Note, så när jag går hemma så plussar jag på den listan och när jag handlar så kollar jag igenom den och raderar det jag lägger i korgen/vagnen allteftersom.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
2/8/20, 10:57 AM
#4

Vi har inköpslistan i en app i telefonen, och brukar bara handla det som står på listan.

Lillyrod
2/8/20, 10:57 AM
#5

Det händer att jag skriver lapp men den ligger för det mesta kvar hemma så ingen större idé att göra det. 

Det brukar vara minst 2 saker som jag glömmer vilket gör att jag för det mesta handlar 2 gånger i veckan 😃

Maria
2/8/20, 11:02 AM
#6

Ja lapp kan ju betyda app också😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2/8/20, 11:03 AM
#7

Vi har alltid lapp eller så använder jag mobilen.

Vi veckohandlar ju så det är bra att ha koll då. Övrigt vi handlar under veckan som vissa färskvaror som bröd eller liknande faller utanför systemet så att säga.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2/8/20, 11:05 AM
#8

Lapp, men borde lära app. Har ju glömt listan några gånger Har jag tur är någon hemma och kan fota och skicka. Skriver lista efter hur affären är uppbyggd, annars är det lätt att glömma saker.
Färskvaror blir ibland lite annat beroende på hur de ser ut. Plats för oförutsedda saker finns alltid. Man vill ju inte missa nåt……

Soligajag1
2/8/20, 11:09 AM
#9

Jag har lapp eller i mobilen . Sen om det är några extra priser i affären , tex frukt / äpplen som det va härom dan , 15:- kg , då köper jag på mig!

HH 🙂

Maria
2/8/20, 11:13 AM
#10

Idag hade ICA t.ex fina mogna Mango för 10 kronor styck. Visst handlar jag saker förutom det som står på lappen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Namiko
2/8/20, 11:14 AM
#11

Det mesta jag handlar är samma varje gång och resten är beroende på priser och vad jag är sugen på så det är väldigt sällan jag skriver handlingslistor.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MonicaLagerquist
2/8/20, 11:15 AM
#12

Det ligger alltid en lapp på bordet i köket.

Till vänster så skriver vi upp det i matväg som ska handlas. T ill höger på samma lapp skriver vi upp annat som ska göras när vi är inne i stan.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2/8/20, 11:16 AM
#13

Vi har vår lapp på kylskåpet under vecka och så jämför jag med det jag skrivit i mobilen innan vi handlar också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Scorpio97
2/8/20, 11:57 AM
#14

Jag skriver lista när basvaror tar slut eller om det är bra erbjudande på något när jag kollar i reklambladet. Men listan är bara en grund, sen handlar jag det som är billigt eller ser gott ut i butiken också :)


//Jessie

Maleficum
2/8/20, 12:54 PM
#15

På sommaren använder vi oss av Google Keep då vi är flera som bor tillsammans då och det är smidigt att ha en lista som alla kan dela i telefonen (uppdateras hos alla om någon fyller i i sin telefon, smart om några redan åkt till affären för att handla om dem hemma kommer på saker som behövs).

Har en egen lista på Keep som jag ibland använder hemma (om det verkligen är något jag måste komma ihåg att fylla på) men ofta så köper jag ungefär samma saker varje gång jag handlar (en gång i veckan), fota väljs mat och sånt beroende på vad för kort datum saker som finns.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

aggeelin
2/8/20, 1:35 PM
#16

Jag har ofta en lapp i huvudet. Men som idag när jag ska handla till en speciell maträtt gör jag en lapp.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2/8/20, 1:50 PM
#17

#16 Imponerande 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2/8/20, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Det blir stekt skeri, champinjoner, en rödvinssås och någon varm sallad

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2/8/20, 2:44 PM
#19

Och Åhléns mascara 😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2/8/20, 9:24 PM
#20

Om något tar slut skriver jag upp det på köksalmanackan och när jag skall handla kollar jag alltid vad jag samlat ihop där och så skriver jag upp det på inköpslistan.
Ibland glömmer jag stryka det från listan så det kan bli dubbelköp på någon vara.😃
Det blir ofta impulsköp också, testa något nytt eller "akut godissugen"!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Honestyisdead
2/8/20, 10:45 PM
#21

Jag måste ha lista. Skriver upp så fort jag kommer på något som behövs.

JMW
2/9/20, 8:26 AM
#22

#21 Jag gör som Hera. Har ett block på bänken och skriver så fort jag märker att något behövs/saknas. Kikar också igenom reklamen från Maxi och Lidl och skriver upp om det är något jag ska ha.

Carmarino
2/9/20, 12:22 PM
#23

Har en inköpslista i mobilen. Skriver in där så fort jag märker att något är på väg att slut eller när jag kommer på att jag behöver handla något.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

citytjejen
2/9/20, 4:05 PM
#24

När vi storhandlar eller ska handla mat till en middag med gäster, då brukar vi ha en lista. Men till vardags spontanhandlar vi flera gånger i veckan. Brukar inte planera någon meny, vi kör alltid på det vi är sugna på för dagen. Oekonomiskt ja men däremot väldigt skönt att kunna vara spontan i stället 🙂

/Christina

wildfire
2/9/20, 4:51 PM
#25

Jag brukar ha en lapp med mig men har aldrig haft en app när jag handlat 😃 däremot skriver jag upp sånt som jag sällan brukar behöva handla men i stort brukar jag ha i minnet vad jag ska ha med mig hem men jo en lapp brukar åka med ganska ofta med lite småsaker som jag vill ha koll på kommer med.

Nåt jag brukar göra är om folk glömt  sin lapp kvar  i kundkorgen/vagnen är att läsa på och se om nåt nytt intressant kan finnas som jag inte brukar köpa och andras lappar har vart toppen många gånger så jag kan följa deras inköpslista och få med mig lite spännande och intressant hem . Inte helt dumt måste jag säga för man kan få många goa tips från andras avlagda inköpslistor 😎

Tarotstollan
2/9/20, 11:52 PM
#26

#25. 😃Det har hänt att jag kollat deras listor också och det har ibland påmint mig om något jag glömt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maleficum
2/10/20, 12:39 PM
#27

#25 Påminner mig om en roman jag läste för några år sedan där karaktärerna hitta en inköpslista och bestämde sig för att köpa allt som stod på den (den "scenen" sluta sen med att dem, i kassan, hamna bakom personen som tappat listan och att de då såg den personen glömt en grej och dem då sa det till personen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Leifsdotra
2/10/20, 3:53 PM
#28

App i telefonen använder jag!

Fridaaaa
2/14/20, 12:54 PM
#29

Har oftast lista med mig. 
Samt kollat erbjudnanden

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: