Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 894 ggr
flocken
1/30/20, 3:27 PM

Blä, usch o gnäll.

Visst får man bara gnälla o spy galla över allt. Många har varit med på min långa sjukdomstid. Började i november med hosta. Lunginflammation i januari. Fortsatt hosta. 2 dygn med över 39 i feber nu i helgen. Natten till onsdag hostade jag sönder ett revben. Till vc idag för revbenet. Men blev ingen fokus på det då de märkte att det fortfarande är något fel på mina lungor. Mer än sist. Akut remiss till akuten skickad. Vi åker dit tidigt imorgon. Finns ingen möjlighet idag. Vid minsta förändring, mer hosta, feber eller att jag mår sämre måste vi till akuten direkt. Blev sjukskriven åtminstone 2 v. Börjar bli så trött på detta. Vill bara bli frisk.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Sindri
1/30/20, 4:43 PM
#1

Har de tagit prov på Mykoplasma? Det är fruktansvärt envist och svårt att bli av med. Vet ett par stycken som gått länge med det och fick prova flera olika antibiotikakurer innan de blev bra.

flocken
1/30/20, 5:04 PM
#2

Japp o det var negativt. Om vi har tur är det lunginflammationen som inte blev bra.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Ljungåsen
1/30/20, 5:14 PM
#3

Du får definitivt klaga. Det låter inte det minsta roligt att ha det som du har det. Hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver imorgon, så att du kan bli frisk!

Lona
1/30/20, 6:05 PM
#4

Vilka motgångar ni haft senaste halvåret! ☹️ Krya på dig och pussa på valpen! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lillyrod
1/30/20, 6:05 PM
#5

Att gnälla över saker som inte är bra vad det än är hjälper absolut. Man delar med sig lite av eländet. 

Krya på dig Flocken!

flocken
1/30/20, 6:13 PM
#6

Känner mig så frustrerad. Klarar inte av någonting just nu. Men imorgon träffa en ny läkare. Se vad de kommer fram till

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
1/30/20, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Sigge både dricker te och läser tidningen varje morgon. Han Livar upp dagarna iaf.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Ljungåsen
1/30/20, 6:19 PM
#8

#7 Han är underbart söt!

flocken
1/30/20, 6:22 PM
#9

många stannar o vill klappa honom. Söt och smart. Vilken kombination

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
1/30/20, 6:40 PM
#10

#7 Där snackar vi sötchock!

flocken
1/30/20, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Sigge o husse

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
1/30/20, 7:01 PM
#12

Vad gjorde vi utan våra fyrbenta familjemedlemmar?😍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lillyrod
1/30/20, 7:14 PM
#13

#12 Så sant!

Annons:
flocken
1/30/20, 7:14 PM
#14

Nej fy hemska tanke. Skulle bara vara roligt att kunna gå ut o gå med sin hund.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1/31/20, 6:46 AM
#15

Usch. Hoppas verkligen du känner dig bättre snart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
1/31/20, 7:16 AM
#16

Snart dax att bege sig till sjukhuset. Måste rasta hundarna först. Sovit ok till kl 04. Sen gick jag upp. Hoppas man hittar vad som är fel.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Ljungåsen
1/31/20, 7:25 AM
#17

#16 Det hoppas jag också att man gör, så att du kan få den hjälp du behöver.

MonicaLagerquist
1/31/20, 7:45 AM
#18

Hoppas att du får den hjälp som du behöver idag.Att vara sjuk så där länge är jobbigt.

Stolt ägare till fem La permer

flocken
1/31/20, 1:26 PM
#19

Jag har akut bronkit. Luftrörskatarr. Inget brutet men musklerna mellan revbenen krampar o gav upp. De orkade inte efter alla veckor med hosta. Så nu är det bara att vila. Skönt att veta o kanske detta är slutet på allt elände

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
1/31/20, 1:57 PM
#20

Skönt med besked .Nu får du vila dig frisk.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
flocken
1/31/20, 2:09 PM
#21

Ja det är skönt att veta. Jätte bra läkare. En ung utländsk. Frågade lite om mitt liv, boende, familj osv. "åh har du barn. Barnbarn?" Ok att jag varit sjuk länge. Men barnbarn 😂😂 att jag så sliten o gammal ut? Är ändå bara 36 år..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
1/31/20, 3:12 PM
#22

#21 Det gläder mig. flocken. att du äntligen börjat gå mot bättring. Skönt att veta vad det är som är fel.

Apropå barnbarn så var väl inte frågan så tokig. Jag var 39 när jag fick barnbarn. 😉

citytjejen
1/31/20, 11:08 PM
#23

Fy vad jobbigt😕Hoppas att  du snart är på bättringsvägen! Att vara sjuk länge är slitsamt på många sätt.
På tal om ålder så fick jag från en person (som jag inte känner)  höra att jag ser ut att vara 29 och en annan (en kompis) trodde jag snart skulle fylla 60. Jag är 44 år 😂

/Christina

Mooniq
2/1/20, 9:06 AM
#24

Mentala styrkekramar.. Inget kul att vara sjuk och jäkligt tröttsamt att det inte släpper. Hoppas läkarna hittar nån bra dundermedicin så du bli av med detta.

 ❤️☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

wildfire
2/1/20, 5:18 PM
#25

Krya på dig flocken 🌺

flocken
2/1/20, 7:24 PM
#26

Tack alla. Blir lite /mkt frustrerad över att inte kunna göra något. Orken finns inte. Ligger i sängen nu. Blev illamående och hela kroppen skakade.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
3/5/20, 6:18 AM
#27

Ja inte är min sjukresa över ännu. Äntligen har jag kunnat gå milen bra dagar. Igår r ringde min läkare. Fått svar på proverna. Först B vitamin brist. Men så ursäkta han sig o var tvungen att meddela tråkiga nyheter. Blodsockret är alldeles för högt vid fastande. Imorgon nya prover men är nästan helt säker på att jag har diabetes. Dricker flera liter varje dag o går på toa därefter. Trött, yrsel attacker, stickningar i händerna bla. Blandade känslor. Hur mkt orkar en person? Fibromyalgi Bechterews (spondylos, koftorna växer ihop) PPP (kusin till psoriasis. Vätskande blåsor på händerna) IBS psoriasis Exem Utöver detta Dåligt knä Allergier

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Maria
3/5/20, 6:24 AM
#28

#27 Jag hoppas verkligen du får rätsida på dina problem snart och att du kan leva mer normalt. Jag lovar dig att man orkar mer än man tror när det väl kommer till kritan😉 men det är jobbigt när det håller på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
3/5/20, 6:45 AM
#29

#28 tack. Jag märkte på min man när jag berättade vad läkaren sa att han tycker detta är jobbigt. Hans erfarenhet av diabetes är hans far som inte tog hand om det ett dugg. Gjorde som han ville trots vad läkare sa. För de kunde ju inget. Psykiskt är det tufft

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
3/5/20, 8:26 AM
#30

Men så mycket elände. Hoppas att du snart får den hjälp du behöver.

Stolt ägare till fem La permer

flocken
3/5/20, 11:32 AM
#31

Nu när man läser o försöker lära sig så förstår jag att saker som jag tog som normalt faktiskt troligen hänger ihop med diabetes. Efter motion blir jag likblek, svettas, yrsel o utmattad. Men har förklarat det med mina andra sjukdomar. Har jag handlat direkt efter promenaden så har jag ofta behövt köpa något sött som jag kan ta direkt. Då mår jag alltid bättre. Från 20 ikväll blir det fastande.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sindri
3/5/20, 1:18 PM
#32

Det tråkiga är att det söta eldar på din diabetes.
Jag kan bara tala för mig själv, men jag var på gång att få diabetes (trodde både läkarna och jag).
Jag levde med ständig "hunger" och hade ofta hemska blodsockerfall, blev inlagd med fasta för att kolla, de fick avbryta i förtid på grund av för lågt blodsocker. Jag fick rådet att äta var tredje timme och alltid ha druvsocker med mig, 
Det var verkligen något jag inte ville leva med, så jag googlade och letade och hittade till slut denna sida.
https://kolhydrater.ifokus.se/articles/581c8d1a8e0e743cff00110b-lchf-kryssningen-2017?readstate=false

Jag läste även om Sten Sture Skaldeman och Lars Erik Litsfeldt https://www.dietdoctor.com/se/diabetes-nej-tack lade om min kost helt, slutade med så gott som alla kolhydrater och det hände mycket positivt med min kropp. 
Jag gick ner i vikt och fick en annan kroppsform, började sova bättre och blev av med min astma. (Om du fördjupar dig i ämnet autoimmuna sjukdomar kan du även läsa om psoriasis, allergier mm).

För första gången på många år kände jag riktig hunger, och det innebär inte att kallsvettas, bli darrig och ilsken och dimmig i huvudet,
Det hände också en del positivt med min själ (hjärna), jag blev mycket lugnare och gladare och upplever mer harmoni i livet.

Idag äter jag inte så strikt längre, aldrig socker, vete eller annat gluten, men en del frukt.  Så länge jag bara behöver äta en eller två gånger om dagen och slippa dessa fruktansvärda blodsockerfall så är jag nöjd.

flocken
3/5/20, 1:28 PM
#33

Min tanke är att börja med lchf så fort alla undersökningar är klara. Nu försöker jag läsa o lära mig så mkt jag kan innan så jag har ett hum om vad de pratar om sen. Har mkt funderingar. Men allt löser sig nog.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sindri
3/5/20, 3:16 PM
#34

Ta det bara lugnt. Jag hade inte svårt med omställningen, men vet många som haft. Lyssna bara på din kropp och låt den bestämma takten. Önskar dig mycket lycka till och att du blir av med en del av dina problem och symptom. 👍

Annons:
flocken
3/12/20, 11:32 AM
#35

Så, nu är diagnosen diabetes klar. Troligen typ 2. Till diabetes mott nästa vecka. Men har fått tabletter som ska reglera blodsockret

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
3/12/20, 11:37 AM
#36

#35 Skönt att få en diagnos. Då kan du ju få hjälp för att må bättre.

Lussan20
3/12/20, 1:18 PM
#37

Mina tankar går till dig..Mvh/WL🌺

MonicaLagerquist
3/12/20, 1:40 PM
#38

Kram

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: