Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 591 ggr
Maria
1/28/20, 7:32 AM

Tips på serier

Just nu har jag ingen TV-serie jag följer och  jag undrar om ni kan rekommendera någon?

Gärna spännande😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leifsdotra
1/28/20, 8:16 AM
#1

Behöver den gå på TV eller kan du titta via Netflix? Vi har tittat på 2 olika serier nyligen som jag gillade. Den ena heter Virgin River och handlar om en tjej som flyttar från Los Angeles till en småstad och om hennes nya liv där. Romantisk dramaserie klassas den nog som. En genre som jag inte brukar gilla, men den här serien var bra!

The Resident är en sjukhusserie med intriger, maktspel och såklart romantik.

Maria
1/28/20, 8:23 AM
#2

#1 Ja vi har Netflix. Åh tack för tipsen 😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
1/28/20, 9:00 AM
#3

"Nobel". Norsk serie på Netflix, handlar bland annat om norska soldater i Afghanistan men även diverse politik utan att bli tråkig. Rekommenderas!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

sp0ngeb0b
1/28/20, 10:02 AM
#4

"You" på Netflix gillar jag. Är inte så bra på att beskriva handlingen utan att spoila men det är spänning, drama, lite krim-aktigt men är liksom inte den vanliga sortens kriminalare utan mer ur gärningsmannens synvinkel. Kolla in trailern om det skulle kunna vara något 🙂

Maria
1/28/20, 10:32 AM
#5

Tack för tipsen. 😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
1/28/20, 6:22 PM
#6

She på Netflix. Om man gillar det udda. Lite psykiskt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Sindri
1/28/20, 6:30 PM
#7

Om man vill se något roligt-inte-behöva-tänka-så-mycket så funkar The Kominsky Method med Michael Douglas. Korta avsnitt också.

Bra serier på SVT Play; World on Fire, Hemligheten, Come Home.

Vi är också "serie-lösa" för tillfället, maken tittar på Kalifat och Överklassmördaren, men jag orkar inte riktigt med all svärta just nu.

Jag gillar verklighetsbaserade filmer och serier, inte romantiska komedier, inte skratt-shower, inte förutsägbara eller ytliga serier. (Vet - är väldigt kräsen….. 😳) Bodyguard, Homeland, Bron (ja, alla de är lite för läskiga egentligen- men bra),  Chernobyl, och Big Little lies gillade jag. 
(Vi började titta på Succession, intressant intrig, men jag fixar bara inte bortskämda spolingar som snortar, ljuger och nästan bara använder könsord.)

Vi har både Netflix och HBO.

Lona
1/28/20, 7:01 PM
#8

Ja, World on Fire gillar jag också! Däremot var den nya Hamilton-serien ingen höjdare i mina ögon. Svårt att hänga med i handlingen och de olika karaktärerna. Jag vill ha serier som visserligen inte bara är blaha blaha men ändå inte så att man måste vara helt på tårna hela tiden för att fatta vem som är vem.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: