Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 742 ggr
Maria
1/27/20, 6:16 AM

Godmorgon måndag 27 januari

Godmorgon på er.

Nyss när jag skulle kolla temperaturen så böjde jag mig mot fönstret för termometern står på fönsterbrädan och det tog några sekunder innan jag såg att en liten katt satt och stirrade på mig från utsidan. 🙂Han/hon hade kommit in i trädgården och då går det inte att komma ut.

Nu har min man varit ute och öppnat så katten sprang iväg. Katten hade ett halsband på sig med en bjällra.

Jag blir tokig på alla utekatter som springer här i området.

Hoppas ni alla får en fin måndag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
1/27/20, 6:49 AM
#1

God morgon. Tre plusgrader ute. Utekatter är ett elände. Nu på vintern ser jag inte till grannarnas katter speciellt ofta, men sommartid desto mer. Ena grannens katt tar sig gärna in hos oss om det är öppet någonstans, och det tycker varken jag, marsvinen eller kattallergiske maken är en bra idé. Jag fattar inte att det fortfarande är lagligt att hålla katt på det sättet. Det finns inga andra tamdjur som får springa runt som de vill och störa andra.

Soligajag1
1/27/20, 7:13 AM
#2

Godmorgon 😀 Nu ringer snart min klocka ⏰ Sitter o lurar med mitt kaffe ☕️ Dags att jobba och baka . Önskar er en mysig dag!

HH 🙂

MonicaLagerquist
1/27/20, 7:16 AM
#3

God morgon

Här står det också bakning på dagens att göra lista.

Det är nästan slut på matbröd.

Ha en skön början på veckan.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
1/27/20, 7:20 AM
#4

#1 Vår lilla trädgård är ju helt inhägnad men katter kan komma in takvägen men hoppar de ner hos oss så kommer de inte ut igen förrän man öppnar "porten".

Bra för våra katter men illa för de som lyckas ta sig in och det har hänt ett antal gånger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
1/27/20, 8:19 AM
#5

#4 Era katter har det jättebra som kan gå ut säkert och utan att störa andra. Där tar ni verkligen ert ansvar, tycker jag. Oftast när det pratas om utekatter så pratas det bara om vilken risk katten utsätts för, och nästan ingenting om vilket irritationsmoment den är för andra. Vi bor säkert, ur kattsynpunkt, och grannarnas utekatter utsätts inte för några större risker när de går ute här. Däremot så tvingas vi anpassa oss efter grannens katt, och det stör mig.

flocken
1/27/20, 1:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Hej alla. Varit väldigt inaktiv en period. Just som jag började bli återställd efter lunginflammationen, kunde gå nästan 4 km, blev jag sjuk igen. I fredags fick jag hög feber. Pendlade mellan 38-40 grader. I genomsnitt 39,3 både fredag o lördag. Under den värsta febern låg jag bara och yrade. Mår helt ok nu. Ingen feber o hostan är minimal. Men känns att kroppen är sliten. Enl mannen har jag inte varit såhär sjuk på 12 år. Idag är sigge hos veterinären o blir kastrerad. Mannen hämtar honom vid 15. Vi kastreras alla våra hanar. Vi har blandras o är inget man ska fortsätta avla på. Hur jäkla bra han än är.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Ljungåsen
1/27/20, 2:52 PM
#7

#6 Hoppas du får fortsätta vara frisk nu! Vet du vad du fick nu den här sista gången? Något virus? Har städat hos lilla flocken, vägt dem och klippt 84 klor helt utan blodvite. Det är fortfarande tre plusgrader och regnar sånt där finpulvriserat regn. Skitväder.

flocken
1/27/20, 5:36 PM
#8

#7 yngsta sonen fick feber i onsdags. Så smittade säkert mig direkt. Men vill gärna bli frisk nu efter 10 v.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
1/27/20, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

God kväll! Har inte hunnit in här förut idag. En av katterna kräktes på tokigt ställe så jag blev försenad och sen gick hela dagen lite på samma sätt …

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
1/28/20, 8:06 AM
#10

#9 Hoppas att katten mår bra nu.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: