Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 770 ggr
Maria
1/22/20, 6:09 AM

Godmorgon onsdag 22 januari

Godmorgon på er.

Jag ska börja jobba idag igen och det ska bli skönt. Jag är halvt sjukskriven under februari och även det är bra för mig tror jag.

Ha en bra dag alla så här mitt i veckan.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
1/22/20, 7:01 AM
#1

God morgon. Två plusgrader ute. Jag har precis gett marsvinen frukostgrönsaker, och det är lika roligt varje gång att se den entusiasm de visar när det vankas grönsaker. Det är också ett väldigt bra sätt att hålla koll på hur de mår. Den som inte kommer springande och kastar i sig maten mår inte bra.

Maria
1/22/20, 7:27 AM
#2

Så då var det dags för morgonrapporten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
1/22/20, 8:55 AM
#3

God morgon

Är inne i en period där jag är låg och inte får mycket vettigt gjort.

Hoppas att det vänder snart för jag har inte riktigt tid att må så här. Ingen ångest igår men det ligger just under ytan hela tiden.

Förhoppningsvis vänder det snart.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
1/22/20, 9:18 AM
#4

#3 Håller tummarna. för att det blir bättre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
1/22/20, 9:33 AM
#5

Godmorgon ! 😀🌹 En underbar sol ☀️ skiner från himlen !! Promenad till jobbet !

HH 🙂

JMW
1/22/20, 10:48 AM
#6

God förmiddag!
Strålande solsken ute och dryga 6 grader. Få se om det blir en promenad, det är ganska blåsigt.

#3 Hoppas det vänder för dig. Det låter inget vidare.

Nu har jag gjort mitt lilla för koalor och andra djur i Australien. Beställt ett armband.

https://www.treehuggersbracelets.com/

Annons:
Mooniq
1/22/20, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#7

Vilken härlig dag. Underbart väder med blå himmel och solsken och nästan helt vindstilla. Ledig fm så jag har gått en promenad. Hittade en ekorre jag försökte få på bild men dom e snabba dom små rackarna. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
1/22/20, 12:09 PM
#8

#7 Fantastiska bilder! Dagens bästa tycker jag är den sista på ekorren, där den står still och spanar.

Honestyisdead
1/22/20, 1:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Goddag. Började dagen med en promenad längs en av våra stränder i det vackra vädret. Nu sitter jag och får foten tatuerad av en vän.

aggeelin
1/22/20, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

God eftermiddag! Missade att hoppa in här i morse. En solig dag idag men kyligare än vad termometern säger. Jag ägnar mig åt att rätta tentor. Känner mig lite trött just nu …

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1/22/20, 2:18 PM
#11

#0 så skönt att komma igång med jobbet igen!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lona
1/22/20, 2:33 PM
#12

#3, Kram! Hoppas att det vänder snart. Jag väntar på att mamma ska höra av sig. Lämnade in henne för operation i morse, vill såklart veta hur det har gått och hur hon mår. Hon får stanna över natten i vilket fall, det känns skönt att de har ordentlig koll på henne. ❤️ Annars så är jag otroligt trött, den här flytten har varit jobbigare än jag trodde att den skulle bli.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
1/22/20, 3:05 PM
#13

Inte blev mitt mående bättre av att jag hittat en knöl på Vics öra.Klockan fyra har vi tid hos veterinären.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
1/22/20, 5:08 PM
#14

Nu kan vi pusta ut lite.Vic har ett blodöra.lätt svullna lymfknutor Tumören i munnen har växt lite men väldigt lite.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
1/22/20, 5:43 PM
#15

#14 Skönt att det inte var värre!

MonicaLagerquist
1/22/20, 6:49 PM
#16

#15 Inte alla gånger man är lycklig över att hunden har  blodöra

Stolt ägare till fem La permer

Maria
1/22/20, 7:06 PM
#17

#16 Skönt att höra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
1/22/20, 7:08 PM
#18

#16 Nej, det förstår jag, men när det kunnat vara mycket värre så blir man faktiskt rätt lättad när det är någonting lite mer banalt. Jag kommer ihåg när vi åkte in med marsvinet Nypon, övertygade om att han hade lunginflammation (någonting som är rätt svårbehandlat på marsvin), och det visade sig att han "bara" hade kronisk rinit. Då var jag jättelättad. Även om hans kroniska sjukdom kräver en del pyssel med medicin, luftfuktare och minutiös hygien så var det ingen dödsdom.

Lona
1/23/20, 1:02 AM
#19

#14, Åh, vad skönt även om det aldrig är kul när de är sjuka!❤️ Vet ni vad det är för typ av tumör i munnen? (Har för mig att jag läste det i någon tråd men är rätt vimsig just nu…)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
1/23/20, 7:29 AM
#20

#19 Tyvärr så är det malignt melanom 😭Så prognosen är inte så god.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Honestyisdead
1/23/20, 10:59 AM
#21

#20 Oj vad snabbt ni fick veta! Beklagar :(

MonicaLagerquist
1/23/20, 3:01 PM
#22

#21 Vi fick beskedet dagen före julafton. 85 % av hundars tumörer i munnen är maligna

Stolt ägare till fem La permer

Lillyrod
1/23/20, 6:35 PM
#23

Det känns som om cancer är en ny folksjukdom. Både bland folk och fä. Lika vanligt som förkylning. Runt mej har det varit rent för jäkligt på sistone.

MonicaLagerquist
1/24/20, 9:25 AM
#24

#23 Ja ibland känns det så.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
1/24/20, 9:30 AM
#25

Usch

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: