Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 438 ggr
Tarotstollan
2020-01-17 07:18

Rabattkuponger.

Använder ni rabattkuponger när ni handlar?

Jag tar gärna rabattkuponger och använder om de är för något som jag brukar köpa.
Tyvärr är det mycket sällan varken extra pris eller rabattkuponger på t.ex. kattsand och annat som jag köper ofta och som kostar en hel del.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tant Grön
2020-01-17 08:17
#1

Förr använde jag ofta rabattkuponger, nu är det inte så ofta man hittar kuponger i affären, får ingen reklam hem.

MonicaLagerquist
2020-01-17 08:31
#2

Jag använder de som känns relevant.

Kollar i det lokala bladet varje vecka och köper det som det är extrapris på.

En affär där vi regelbundet handlar skickar ut riktad reklam varannan vecka och ibland är det sånt som står på min inköpslista och då passar jag på.

Stolt ägare till fem La permer

Lillyrod
2020-01-17 17:43
#3

Nej jag brukar inte använda kuponger. Tycker det är slöseri med både tid och papper. 

Sänk priset på varan det gäller istället. Om det är en annan inlösare än butiken så räknar ju kassan numera hur många man sålt och sen kan butiken ta det den vägen. 

Sparar några träd.

Maria
2020-01-17 18:11
#4

Jag/vi brukar använda det som finns inlagt på ICA-kortet.

Förr så var rabattkuponger jätteviktigt för mig då vi hade en mycket sämre ekonomi och alla kuponger mottogs tacksamt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2020-01-17 22:04
#5

Vi har ju inte samma system i Sverige som i USA men när jag suttit och tittat på programmet "Extreme couponing" kan man ju undra om det skulle kunna fungera i Sverige också?
De handlar ju för tusentals dollar åt gången och betalar ingenting om de räknat ut rätt och har kuponger för allt, vilket de då samlat ihop under flera timmar varje dag.

Det var så jag kom på frågan om kuponger och hur olika våra kupong-system ser ut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2020-01-18 04:16
#6

Vill inte ha det som i USA. Det är ett fruktansvärt jobb med alla dessa kuponger för de som ska leta reda på dem, butikerna och företagen. Det är väl bättre om företagen sänker priserna från början istället för denna kuponghysteri.

Annons:
Maria
2020-01-18 13:27
#7

Jag handlar ju nästan bara på ICA och deras extrapriser läggs in på kortet så man behöver inte tänka på "kuponger".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
2020-01-18 13:43
#8

Jag använder kuponger som jag har nytta av, oftast brukar dom redan finnas på kortet exempelvis ICA-kortet eller liknande. Sånt tycker jag är smidigast och bäst för miljön.🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

wildfire
2020-01-18 17:33
#9

Jag är väldigt dålig på att nyttja rabatter öht men kanske borde man bli bättre på det ☺️

När jag bodde i USA så var det så vanligt men som Svensk så fick jag aldrig in den takten, nåja nån gång hade jag kupong men sällan medan dom bofasta det där var vardag för dom.

Visst är det en bra tanke att spara på miljön och nyttja det här digitalt men tänk på alla händer som försvinner med det digitala så som nu exempelvis post nord om dom skulle gå i konkurs en svit av ett digitalt samhälle där mänskliga händer får ge vika för dom digitala.

Går vi lite längre in i den tanken så är våra datorer betydligt större miljöbovar än papper i vår natur, något att tänka på 🙂

Lillyrod
2020-01-18 17:40
#10

#9 Jag håller med. När människor inte längre behövs…. Skrämmande tanke.

Upp till toppen
Annons: