Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 485 ggr
Maria
1/13/20, 6:14 AM

Godmorgon måndag 13 januari

Godmorgon på er från ett 3-gradigt Göteborg.

Hoppas ni får en fin måndag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
1/13/20, 7:10 AM
#1

God morgon. Tre plusgrader ute. Idag är det marsvinet Pavels födelsedag. Han fyller ett år. Så fort det blir ljust ute så ska jag försöka ta en bild på honom. Han är omöjlig att fotografera i något annat än dagsljus - det blir lätt bara en svart blobb, och då ser man ju inte hur otroligt söt han är i verkligheten.

Maria
1/13/20, 7:23 AM
#2

#1 Då får man säga gratis.

Svarta djur överhuvudtaget tycker jag är svårt att fota. Våra två svarta katter blir aldrig bra på kort.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
1/13/20, 7:31 AM
#3

#2 Det är verkligen jättesvårt att ta vettiga kort på svarta djur, och Pavel är nästan bara svart. Han har bara några enstaka ljusa pälsstrån blandade med alla de svarta.

MonicaLagerquist
1/13/20, 7:56 AM
#4

God morgon

Nollgradigt nu på morgonen. Det ska visst bli plusgrader längre fram på dagen.

Svärmor ska till tandläkaren idag så det är det som står på min att göra lista idag. Plockade ner hennes julsaker i lördags så det är redan avklarat.

Ha en skön måndag på er alla.

Pussa på ettåringen från oss.Ibland saknar jag att ha marsvin.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
1/13/20, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer en bild på den svårfotogreferade nyblivna ettåringen. Tittar man riktigt noga kan man se hans lilla, ljusa mage.

Maria
1/13/20, 12:22 PM
#6

#5 Så söt. Det blev ju ett riktigt bra foto.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
1/13/20, 1:37 PM
#7

#6 Tack! Jag tycker han är otroligt söt, och en riktig personlighet. Han är det allra mest pratglada av alla mina marsvin, och har en speciell, gnällig liten röst.

Maria
1/13/20, 1:41 PM
#8

#7 Jag tror aldrig jag har hört ljudet från ett marsvin😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
1/13/20, 1:59 PM
#9

#8 Det finns massor med olika ljud, som alla betyder olika saker. Marsvin, rent generellt, låter en hel del. I länken nedan finns inspelningar av de vanligaste ljuden att lyssna på. https://www.guineapigmanual.com/guinea-pig-sounds/

Maria
1/13/20, 2:06 PM
#10

Haha vilka roliga ljud🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
1/13/20, 2:42 PM
#11

#10 Ja, visst låter det mysigt? Jag älskar deras olika ljud. Det är precis som om de pratar med en.

Lillyrod
1/13/20, 3:06 PM
#12

Runt 16 olika läten har dem har jag läst någonstans. Några av dessa används enbart till att prata med människor. Lite intressant faktiskt.

Ljungåsen
1/13/20, 3:25 PM
#13

Jag ser det som ett tecken på hur smarta de faktiskt är. Bara det att skapa egna ljud för att kunna kommunicera med sina människor…

Annons:
aggeelin
1/13/20, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

God kväll! Njuter av rester av adventsljusen. Rött är en energigivande färg.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: