Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 615 ggr
akvarium123
2020-01-11 17:11

Olika rum

Jag tänkte att vi kunde tipsa varandra om vad det finns för olika slags rum! Exempelvis då kök och sovrum som många av oss har i våra hem! Men vet ni några andra rum som är lite mer ovanliga att ha i hemmet som man kanske inte alltid tänker på att de finns och även de mer vanliga rummen!

Annons:
MonicaLagerquist
2020-01-11 17:21
#1

Jag har ett syrum.Mannen har ett hobbyrum/verkstad inne i vårt hus.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2020-01-11 17:42
#2

Grovkök/tvättstuga, skafferi, klädkammare, gästrum, hobbyrum, lekrum, badrum, förråd, bastu, gillestuga är väl de jag kommer på med en gång.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2020-01-11 17:53
#3

Bibliotek, arbetsrum och inglasat uterum har jag också i mitt hus.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Totum
2020-01-11 21:43
#4

Gästrum, hobbyrum/snickarbod, syrum, behandlingsrum, sovrum, matrum, kurs/cirkelrum, matkällar-(rum), torkrum för tvätt, tvättstuga, TV-rum, och några till har jag i mitt hem.

Caeli
2020-01-11 21:53
#5

Hall, farstu, veranda, matsal, finrum… Pannrum, matkällare, kontor.

MonicaLagerquist
2020-01-12 08:01
#6

Kom på att vi ju har ett datarum och ett kattrum.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Åsa S
2020-01-12 08:06
#7

I sommarstugan har vi ett brasrum där kaminen är + allrum + jag har ett kombinerat bibliotek och skafferi där jag ställer dricka (en gång i tiden har det varit toalett där de orange och gula 70-tals tapeterna är kvar där)

citytjejen
2020-01-12 15:19
#8

Vårt vardagsrum är kombinerat vardagsrum och biosalong, det är en mycket trevligt rum🙂

/Christina

wildfire
2020-01-12 15:49
#9

Bibliotek, övre och nedre salongen som det heter med husets historia,matsal en del av tre rum i fil. Annex med en bostad som jag kan hyra ut om jag vill men det har jag ingen lust med att ha andra springa på gården.

Vinkällare,jordkällare, prång i massor såna där som man irriterar sig på när dom ska städas. Snickarbod två stycken, garage ,två vindar en i annexet en i mangårdsbyggnaden,tre kök,fyra badrum jah och lite till men jag stannar där. Gamla gårdar  tar liksom aldrig slut med sina galna utrymmen 😂

#8 Det där låter himla fränt med biosalong,såg ett hus som var till salu minns inte nu vart men det var en gammal kyrka och i kyrksalen hade dom gjort en jätte bio men bara med soffa,fåtöljer  för familjen och vänner men ändå den var hur stor som helst och perfekt för en kyrksal. Det var riktigt maffigt  😎

JMW
2020-01-12 16:39
#10

Vi har lite allt möjligt. Förutom de vanligaste så har vi datorrum, mitt arbetsrum med maskiner, klädkammare/skafferi  och så vårt sommarrum/glasveranda.

citytjejen
2020-01-12 16:59
#11

#9 Wow, det låter riktigt häftigt med kyrksal omgjord till biosalong🙂

/Christina

Cireea
2020-01-18 17:56
#12

Hamsterrum 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lona
2020-01-18 18:35
#13

Vi hade ett tågrum när pappa levde, för hans modelljärnväg. Den "rymde" ut i resten av huset ändå, en dag var det en tågtunnel genom väggen in till TV-rummet. 😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: