Annons:
Etikettkläder-smink-smycken
Läst 983 ggr
MonicaLagerquist
2020-01-11 15:07

Vantar och handskar

Har du vantar eller handskar på dig när det är kallt?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Lona
2020-01-11 15:09
#1

Ja, men helst inte när jag rider. Har oftast vanliga fleecevantar alternativt skidvantar om det regnar/är riktigt kallt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
2020-01-11 15:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag  använder väldigt sällan vantar och handskar.Ett av mina barn har sytt ett par veckra handledsvärmare som jag har på mig när det är kallt.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2020-01-11 15:28
#3

Jag är så frusen så jag använder vantar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Caeli
2020-01-11 15:41
#4

Är det riktigt kallt har jag tumvantar.

Maria
2020-01-11 16:00
#5

#2 Jättefina🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Scorpio97
2020-01-11 16:09
#6

Jag har "luffarvantar" som mamma har stickat i ullgarn. Dom är varma utan att bli svettiga (viktigt för mig som är väldigt varm), och eftersom det är ull värmer dom även om dom blivit lite blöta eller liknande. Sen är det inga fingrar på dom så jag kan spela Pokemon Go när jag är ute utan att behöva ta av mig dom :)


//Jessie

Annons:
Ljungåsen
2020-01-11 16:58
#7

Jag använder vantar när det är kallt. Fingervantar om det inte är riktigt jättekallt, tumvantar annars. Jag sticker dem själv, av egenspunnet ullgarn. Just ull är ett oslagbart material för vantar, eftersom det värmer lika bra även om det är fuktigt.

Maria
2020-01-11 17:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer mina magiska väntar. Jag kallar dem magiska bara för att jag har tappat dem otaliga gånger och de kommer alltid tillbaka. De är sydda i skinn i olika färger av en finsk kvinna och är 43 år gamla. De är fårskinnsklädda inuti. Jag fick den när jag fyllde 15😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2020-01-11 18:31
#9

Men så häftiga! Vilket jobb. De måste vara magiska.
En son bad mig sy medeltida 3-fingerhandskar, få se om jag vågar mig på det. Har tovat några rätt vackra vantar som jag gett bort till olika kvinnor.

Jag föredrar handskar eftersom vantar är hala, har både tjockare och tunnare. 
Men är det riktigt kallt (när var det det sist?) blir det vantar.

Apropå tappa handskar så hade jag fyra st högerhandskar hemma. Skrev till sönerna och frågade om de hade några udda vänsterhandskar så kunde vi kolla om några passade ihop. En son kom med en udda handske - bara det att det var ännu en högerhandske!   😣Var tar alla vänsterhandskar vägen?

Tarotstollan
2020-01-11 22:19
#10

Vantar, har haft handskar men de var så kalla så jag kastade dem efter några år då jag ändå aldrig använde dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

wildfire
2020-01-12 15:55
#11

#8 Dom där var verkligen magiska . Häftigt att dom kommer tillbaka varje gång så nog är där magi med i spelet och dom tillhör dig så dom hittar alltid hem igen  👍

#0 Både och det beror lite på men mest dominerar nog handskar för dom är lite lättare att bära saker och röra sig med ute.

Leifsdotra
2020-01-13 08:21
#12

Till & från jobbet har jag tunnare skinnhandskar.  Är det väldigt kallt har jag stickade vantar utanpå. Hemma jobbar jag ofta med gårdssysslor när jag är ute och då har jag fordrade arbetshandskar för det är mest praktiskt. Ska jag ut med hundarna och det är väldigt kallt så tar jag tunna stickade fingervantar och sedan fårskinnsvantar utanpå.

Upp till toppen
Annons: