Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 417 ggr
Maria
1/10/20, 6:11 AM

Godmorgon fredag 10 januari

Godmorgon på er. Hoppas ni får en fin fredag.

Idag skulle min mormor bli 120 år😃 Hon föddes tillsammans med två systrar hemma i ett litet torp på Orust. Mamman var över 40 år och barn var inte alls planerat och absolut en överraskning när det blev tre. Säkert ingen glad överraskning då det var fattigt.

Vi vet inte säkert men förmodligen var de enäggstrillingar för de var alla kopior av varandra och jag hade svårt att se skillnad på mormor och hennes syster, Inte förrän jag hörde rösten visste jag vem det var😃

Den tredje systern träffade jag aldrig. Hon dog i Amerika i 50-årsåldern men jag har sett massa foton.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
1/10/20, 6:38 AM
#1

God morgon. Två plusgrader ute och det regnar. #0 Vilken överraskning det måste varit för din mormors mor att det blev trillingar! Det kan inte ha varit vanligt då heller. Imponerande att de överlevde till vuxen ålder allihop.

Maria
1/10/20, 7:14 AM
#2

Ja verkligen.

Tyvärr försvann alla foton när pappa dog 2017 och lägenheten tömdes av  "god man"😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
1/10/20, 7:20 AM
#3

God Morgon

#0

Min mormor och hennes tvillingbror skulle ha fyllt 110 år idag.

Inga direkta planer för dagen.Ev blir det sömnad.

Minus en grad ute.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
1/10/20, 7:29 AM
#4

#2 Det var väl ändå ett himla sätt av den gode mannen. Just fotografier borde man ju kunna förstå att kvarvarande släktingar skulle kunna vara intresserade av.

aggeelin
1/10/20, 7:31 AM
#5

Godmorgon! Bråttom idag. Jag vet inte vart tiden tog vägen Ha en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
1/10/20, 7:45 AM
#6

Morrn!
Vaknar till regn och 3 grader. Vinter?

Idag ska jag försöka plocka bort adventsbelysningen. All annan jul plockade jag undan förra helgen.

Annons:
[Tante Aubergine]
1/10/20, 7:59 AM
#7

God morgon, alla glada! 🙂

I dag så är jag ledig och unnade mig därför sovmorgon till 06. 😴

#0 Roligt att höra hur det var då. Livshistorier/erfarenheter är intressanta tycker jag. 

Blev dock aningen förvånad över att foton försvann. 

Även om  man har god man så ska ju inte sådant förekomma. 

Måste ha blivit en miss någonstans? 🤔

Oavsett vilket så är det ledsamt, för fotoalbum brukar ju vara något av det mest värdefulla av "döda ting" man har i hemmet. Just för alla minnen som finns däri.

Verkligen ledsamt! 😕

Åsa S
1/10/20, 9:20 AM
#8

Börjar jobba sent idag så har tagit mig en 1timmes morgonpromenad ner mot vattnet. Bra som påminnelse om att jag faktiskt bor rätt bra här i stockholms utkant jag bor hyfsat centralt med mycket goda allmänna kommunikationer, men bara jag går på andra sidan vägen så blir det helt annan miljö så då kan jag gå förbi några gamla hus vid gamla landsvägen där finns det ett hus som har får. Sedan går jag ner mot vattnet och friluftsområdet och ser en massa fåglar och ekorrar och nått enstaka rådjur för att sedan återvända till samhället igen, med hus, bilar, handel.

Soligajag1
1/10/20, 9:28 AM
#9

Godmorgon . Tog mig en riktig  sovmorgon . 

Nu måste jag strax hoppa in i duschen . Ska ta en promenad ner till stan  och strosa runt och fika 🙂 Bara vara 🌺  Så skönt!  

Ha en fin dag alla . 🙂 minus 1 grad här.  Solen skiner ☀️

#0 Va kul för din mormors mor men också annorlunda att få trillingar då.  Synd på fotona . Konstigt att man inte bevarar saker och ting från ett hem som  gode man.  Dåligt tycker jag . Men men , , det kanske har sina förklaringar .

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: