Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 954 ggr
Tant Grön
2020-01-07 10:22

Blir det någon vinter i år?

Vad tror ni, hur blir vädret? Själv tror jag vintern kommer i februari och att det blir en sen och kall vår

Annons:
Maria
2020-01-07 10:27
#1

Det får vi inte hoppas😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tlover
2020-01-07 10:28
#2

Här är det redan vinter och har varit det ett tag

l'm back

Fridaaaa
2020-01-07 10:28
#3

Känns inte som att den någonsin kommer haha!
Vi har haft lite lite snö typ 3-4 dagar sammanlagt sedan vintermånad december började :P inte mycket att hurra över

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
2020-01-07 10:39
#4

Det kommer säkert att bli kallt i slutet på januari och i februari.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2020-01-07 13:38
#5

Jag tror också att vintern kommer. Gissningsvis i februari.

JMW
2020-01-07 13:56
#6

Jag tror ingenting. Med tanke på hur vintern hittills sett ut så kan ju vad som helst hända. För min del får det gärna fortsätta så här. Det gör livet mycket lättare. 😉

Annons:
Lillyrod
2020-01-07 17:07
#7

Ingen vinter i sikte sa de på vädret i morse när jag lyssnade på radion. Jag hoppas det håller i sig så. 

Kyla och snö är ingenting för mej.

Maria
2020-01-07 17:20
#8

#7 Håller med dig 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
2020-01-07 18:54
#9

För mig får det gärna vara barmark jag är så rädd för att halka omkull men jag tycker synd om min make som köpte längdåkningsskidor och som sett fram emot att åka skidor vid sommarstugan där brukar det finnas gott om snö men iår är det ingenting.

Ljungåsen
2020-01-07 19:00
#10

Jag vill åtminstone ha ett par veckor med minusgrader, helst utan allt för mycket snö. Annars kommer det bli så mycket fästingar till sommaren.

Tant Grön
2020-01-07 21:30
#11

Är ni inte oroliga att klimatet har ändrat sig så mycket? Detta är ju inte normalt.

[Tante Aubergine]
2020-01-08 05:22
#12

Jag tycker att när det är vinter så ska det vara vinter också. Barmark och plusgrader mm hör våren och sommaren till, och de månaderna är tillräckligt långa (och jobbiga) som de är. Orolig… hmm, försöker att inte tänka på det för mycket.

wildfire
2020-01-08 17:30
#13

#11 Är ni inte oroliga att klimatet har ändrat sig så mycket? Detta är ju inte normalt.

När jag läste trådstarten så var min första tanke klimatet att du hade det i åtanke Tant Grön och här är det snudd på sommar, nja inte riktigt så men normalt är det ju inte med plusgrader och som jag gjort idag var ute i trädgården och jobbat när jag borde skotta snö istället.

Nej orolig är jag inte för jag är övertygad om att universum har stakat ut allting rätt däremot så bryr jag mig och kan jag göra mitt bästa för miljön och klimatet så gör jag. Jag är inte perfekt men jag gör så gott jag kan men jag ser också vilka enorma konsekvenser de har för jag och min familj förlorade nästan två fastigheter med skog och mark uppe i Färila när bränderna var som värst efter den torka vi hade förra sommaren så gick bränderna med 200 meter avstånd från våra hus och skog.

Det ena huset är min fars barndomshem det andra är uppe på Tjärnvall en fäbod som levde förr men finns kvar än idag i släkten men tack och lov så klarade dom sig.

Nu har jag  många vänner som finns i Australien som jag förlorat kontakt med pga bränderna där och jag ska åka dit om ett tag igen  i jobb men ställer mig frågan hur kommer det att se ut och kommer man att komma tillrätta med bränder , kommer jag att kunna landa eller är flygplatser avstängda om det fortsätter så här.

Vi har uppenbarligen ett globalt problem och det här ska vi ta på allvar, än är vi ganska skonade  i Sverige men vi har vår egen erfarenhet vi också av bränderna som vi haft  så det är dags att ta lärdom, stor lärdom att det här innefattar hela jorden inte bara vårt eget lilla land.

Annons:
Honestyisdead
2020-01-09 14:34
#14

Vi har inte ens haft minusgrader mer än någon enstaka någon natt. Så tyvärr tror jag inte det blir någon här. Jag som älskar kyla och snö! Och jag är inte orolig att vi påverkar hur varmt eller kallt det är på jorden. Det är naturligt att det blir varmare. Precis som det blev kallare när istiden kom. Däremot rapporterar jag för att djuren inte ska få i sig plast och så.

[[eskils_]]
2020-01-12 12:55
#15

Hoppas på ett par veckor av snö och lagom kyla. Dels för att det är trevligt med olika årstider och dels för att slippa så mycket fästingar i sommar.

Upp till toppen
Annons: