Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 475 ggr
MonicaLagerquist
2020-01-06 09:09

Figurtårtor

Igår såg jag en sak på FB som jag reagerade på.

En grabb som fyllde 15 år fick en figurtårta .Det var ett par bröst i en svart BH.

Det kändes väldigt märkligt,

Likaså de här tårtorna med fota på personen som fyller år. Så karvar man sönder personen och äter upp honom/ henne. Det känns lite makabert.

Är det bara jag som är överkänslig?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
2020-01-06 09:13
#1

Varför överhuvudtaget göra en tårta föreställande bröst???

Jag har aldrig sett fototårtor men det låter ganska knäppt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2020-01-06 09:20
#3

Stolt ägare till fem La permer

Lillyrod
2020-01-06 09:25
#4

Jag tycker det ser otroligt larvigt ut. Min son hade definitivt tagit illa upp om han fått en brösttårta när han fyllde 15.

Beställt av en "vuxen" karl kan man förmoda?

Tårta med bild på kan väl kanske vara kul för ett litet barn men jag förstår inte vitsen med det.

Maria
2020-01-06 09:30
#5

Jag har sett på TV program där man gör tårtor som är rena konstverk och oftast gigantiskt stora.

Jag undrar om de smakar gott eller bara är sockermassa och annan konstig fyllning?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2020-01-06 14:16
#6

Tycker brösttårtorna - och även de andra - ser rätt osmakliga ut. Skulle aldrig vilja ha en sådan själv.

#5 Brukar också undra det när jag ser hur mycket sockerpasta och annat de har i jättetårtorna. Fast det är väl bara meningen att man ska ta en liten bit förstås. De flesta som får smaka brukar ju säga att tårtorna är jättegoda, men det kanske de måste göra för att inte bli bortklippta. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Maria
2020-01-06 16:07
#7

#6 Haha så kanske det är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2020-01-06 20:31
#8

#6 Skulle tro att det är så.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: