Annons:
Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 616 ggr
Maria
12/26/19, 8:03 AM

15 år sedan tsunamin

De flesta människor har minnen från denna hemska händelsen. Vad är era minnen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
12/26/19, 9:21 AM
#1

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
12/26/19, 7:26 PM
#2

Kände inga som var drabbade.

Minns bara bilderna och när kungafamiljen mötte upp i kylan och blåsten när planen landade med många av de omkomna.
Det var ofattbart!😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Huygens
12/26/19, 11:42 PM
#3

Tsunamibanden som mörkades av Bilderbergpolitikerna i riksdagen, hemligstämplades i 70 år. Och att ingenting egentligen ändrats på katastrofberedskapsnivå hos myndigheterna, för att hjälpa svenskar som råkar illa ut för en liknande katastrof utomlands i framtiden.

Fridaaaa
12/28/19, 1:06 PM
#4

Minns inte så mycket
Vet bara att en som jag gick franska med (gick högstadiet då), skulle varit kvar över jul men de åkte tidigare - tur var det!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
12/28/19, 2:45 PM
#5

Jag kan aldrig glömma de två veckorna som sonens två bästa kompisar "var borta". Två killar jag känt sedan bebisstadiet. Vi visste ju bara att de befunnit sig i Andamanerna där vissa öar bokstavligen var borta.

Det var gräsligt och jag kan bara tänka mig hur föräldrarna kände sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
12/28/19, 4:29 PM
#6

En klasskamrat från grundskolan gick bort där nere tillsammans med fru och 2 barn. Han hittades men resten av familjen vet jag inte. Det var verkligen en fruktansvärd händelse.

Annons:
Upp till toppen
Annons: