17 Dagens Hälsning

Godmorgon lördag 14 december

2019-12-14 06:18 #0 av: Maria

Godmorgon på er.

Vi har tre grader ute så det får man väl vara nöjd med så här mitt i december. Att det ligger på plussidan menar jagSkämtar

Hoppas ni får en fin lördag.

/Maria

Anmäl
2019-12-14 06:35 #1 av: Ljungåsen

God morgon.
Här är två plusgrader ute, kolmörkt och vindstilla. Jag saknar faktiskt snön vi hade ett tag, och tycker den ska komma tillbaka.

Jag fortsätter med mina julbilder. Det här är mitt andra pojkpar: Charlie och Wilmer.

Anmäl
2019-12-14 06:38 #2 av: Maria

SötnosarGlad

/Maria

Anmäl
2019-12-14 06:50 #3 av: Ljungåsen

#2 Tack. Det var en vansinnig fajt om det där salladsbladet.

Anmäl
2019-12-14 07:02 #4 av: Mooniq

Mårning. 2,5 plusgrader och jag tror det har regnat lite under natten, det hänger droppar på rutorna. Lite kaffe och en mjukstart och sen iväg till fotoklubben och vakta utställningen några timmar. Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2019-12-14 07:10 #5 av: Soligajag1

Godmorgon 😀
Regnar här , 4 + grader ,
Ska upp o ladda kaffe pannan , 😀☕️ Sen till jobbet .
Önskar er en fin Lördag !

HH Glad 

Anmäl
2019-12-14 16:40 #6 av: eskils

God middag. Regn här också. Regnar

#1 Söta små svinpojkar!

Anmäl
2019-12-14 17:58 #7 av: Lona

#1, Åååhhh! Så gulliga! 😍
Idag fyller Nikka 9 år, grattis min fina tjej! Vi har varit på promenad i Änggårdsbergen med Charlies "kennelgäng", en hel drös med cairnterriers och så Nikka, så klart. Helt ok väder och underbara människor, jag har tur som har så bra uppfödare till mina hundar. ❤️

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-12-14 18:06 #8 av: Ljungåsen

#6 Tack!

#7 Tack! Grattis på födelsedagen till Nikka! Hon är så otroligt fin. Har hon fått något extra gott idag kanske?

Anmäl
2019-12-14 19:07 #9 av: MonicaLagerquist

God kväll

Sitter här hungrig och väntar på att mannen ska komma hem.De sköt en kalv idag på jakten och det tar tydligen lång tid att ta rätt på den.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-12-14 20:17 #10 av: Lona

#8, Jodå, lite gott blev det allt men "mormor" har lovat att bjuda på något extra mumsigt imorgon. 🙂
#9, Dum fråga, men är det en älg, alltså? För visst har även hjortar kalvar? Tack och lov så har de skjutit av de aggressiva älgarna som härjade runt här i Lerum och Floda, de hade ihjäl flera sällskapshundar och skadade minst två personer. 😞

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-12-14 20:30 #11 av: MonicaLagerquist

#10 det var en älgkalv de sköt.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-12-14 20:45 #12 av: Ljungåsen

#10 Jag läste om de farliga älgarna i GP, och det var helt klart rätt beslut att förvandla dem till mat. Det måste ju ha varit någonting som var jättefel med den älgkon, så som hon betedde sig.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/farliga-%C3%A4lgar-skjutna-i-lerum-1.21172239

Det mest fascinerande i artikeln var att folk kritiserat kommunen för att man velat skjuta älgarna, och istället tyckt att de skulle sövas ner och flyttas. Det känns lite verklighetsfrånvänt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.