Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 681 ggr
Maria
12/14/19, 6:18 AM

Godmorgon lördag 14 december

Godmorgon på er.

Vi har tre grader ute så det får man väl vara nöjd med så här mitt i december. Att det ligger på plussidan menar jag😉

Hoppas ni får en fin lördag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
12/14/19, 6:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon. Här är två plusgrader ute, kolmörkt och vindstilla. Jag saknar faktiskt snön vi hade ett tag, och tycker den ska komma tillbaka. Jag fortsätter med mina julbilder. Det här är mitt andra pojkpar: Charlie och Wilmer.

Maria
12/14/19, 6:38 AM
#2

Sötnosar🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
12/14/19, 6:50 AM
#3

#2 Tack. Det var en vansinnig fajt om det där salladsbladet.

Mooniq
12/14/19, 7:02 AM
#4

Mårning. 2,5 plusgrader och jag tror det har regnat lite under natten, det hänger droppar på rutorna. Lite kaffe och en mjukstart och sen iväg till fotoklubben och vakta utställningen några timmar. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
12/14/19, 7:10 AM
#5

Godmorgon 😀 Regnar här , 4 + grader , Ska upp o ladda kaffe pannan , 😀☕️ Sen till jobbet . Önskar er en fin Lördag !

HH 🙂

[[eskils_]]
12/14/19, 4:40 PM
#6

God middag. Regn här också. ☔️

#1 Söta små svinpojkar!

Annons:
Lona
12/14/19, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#1, Åååhhh! Så gulliga! 😍 Idag fyller Nikka 9 år, grattis min fina tjej! Vi har varit på promenad i Änggårdsbergen med Charlies "kennelgäng", en hel drös med cairnterriers och så Nikka, så klart. Helt ok väder och underbara människor, jag har tur som har så bra uppfödare till mina hundar. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
12/14/19, 6:06 PM
#8

#6 Tack! #7 Tack! Grattis på födelsedagen till Nikka! Hon är så otroligt fin. Har hon fått något extra gott idag kanske?

MonicaLagerquist
12/14/19, 7:07 PM
#9

God kväll

Sitter här hungrig och väntar på att mannen ska komma hem.De sköt en kalv idag på jakten och det tar tydligen lång tid att ta rätt på den.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
12/14/19, 8:17 PM
#10

#8, Jodå, lite gott blev det allt men "mormor" har lovat att bjuda på något extra mumsigt imorgon. 🙂 #9, Dum fråga, men är det en älg, alltså? För visst har även hjortar kalvar? Tack och lov så har de skjutit av de aggressiva älgarna som härjade runt här i Lerum och Floda, de hade ihjäl flera sällskapshundar och skadade minst två personer. 😞


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
12/14/19, 8:30 PM
#11

#10 det var en älgkalv de sköt.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
12/14/19, 8:45 PM
#12

#10 Jag läste om de farliga älgarna i GP, och det var helt klart rätt beslut att förvandla dem till mat. Det måste ju ha varit någonting som var jättefel med den älgkon, så som hon betedde sig. https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/farliga-%C3%A4lgar-skjutna-i-lerum-1.21172239 Det mest fascinerande i artikeln var att folk kritiserat kommunen för att man velat skjuta älgarna, och istället tyckt att de skulle sövas ner och flyttas. Det känns lite verklighetsfrånvänt.

Lona
12/14/19, 11:44 PM
#13

#12, Ja, jisses vad diskussionerna har gått höga här!
Älgkon har tydligen hållit sig rätt nära bebyggelsen tidigare år utan några problem så förmodligen var hon sjuk/skadad eller något.
"Älgarna var här först!" "Det är så ont om älg, klart de inte ska skjutas!" "Det är så ont om älg på andra ställen i landet, söv dem och flytta dem dit!" "Det var säkert små bjäbbhundar som retade älgen, ge fan i att gå i skogen med era hundar!"och så vidare…😛
Lerum är liksom inte nybebyggt, det är definitivt inte ont om älg här och hur tror de att en sövd och flyttad älg mår - och vet de hur svårt det är att hantera sövda djur på ett säkert sätt för både djuret och människan?
Nä, vare sig man är för jakt eller inte rent allmänt så hoppas jag att de flesta inser att det här var den smidigaste lösningen, faktiskt även för älgarna.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: