Annons:
Etikettövrigt
Läst 362 ggr
flocken
12/11/19, 2:35 PM

Kaffeservis orkide

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Rensar i skåpen. Detta servis har jag haft sen jag flyttade hemifrån. Inte komplett, lite märken. Jätte fina men tar bara plats. Vad hade ni gjort? Behållt? Slängt? Tror det kommer från min mor men vi har ingen kontakt sen 10 år och vi kommer aldrig ha. Så betyder inget för mig.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Ljungåsen
12/11/19, 2:42 PM
#1

Om de inte har något känslomässigt värde, och du inte använder dem så skulle jag antingen ha skänkt dem till typ Myrorna eller försökt sälja på loppisar, Tradera eller Blocket. Alternativt behålla och börja använda dem.

flocken
12/11/19, 2:49 PM
#2

Vi har nog använt de någon gång för typ 12 år sedan. Packar ner i låda o ställer undan

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Tante Aubergine]
12/11/19, 3:14 PM
#3

Så lustigt. Har exakt samma servis hemma (fick av farmor). 😎

Rent spontant så tänker jag att det beror på ifall du har fler serviser/plats i skåpet.

Vet bara att hade det varit mitt och det inte fanns något personligt värde (jag är den typen som gärna behåller så länge det är möjligt) så hade jag kasserat dem.

Om skicket på dem vore tillräckligt bra så skulle jag förmodligen tagit bussen ner till stan och lämnat över dem till Myrorna så att någon annan ändå kan få glädjas av dem.

--

Ser nu att du valt att ställa undan dem. Fint! Då kan du ju alltid ta fram dem igen om andan skulle falla på. 🙂

flocken
12/11/19, 3:43 PM
#4

#3 detta är det enda "fin porslin" vi har . Har ingen aning om hur länge släkten har det o varför jag fick det. Det får stå i lådan med annat porslin jag plockat undan. Kanske kommer fram i framtiden i något fint skåp

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Tante Aubergine]
12/11/19, 4:17 PM
#5

Låter bra, det.

Upp till toppen
Annons: