Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 594 ggr
Maria
2019-12-11 08:10

Godmorgon onsdag 11 december

Godmorgon på er från ett blött och blåsigt Göteborg.

Hoppas ni får en bra dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2019-12-11 08:13
#1

Här är det också blött och blåsigt. Har kommit mycket nederbörd ett tag så det är höga vattenflöden i tex ån. Ingen ordning på vintern.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ljungåsen
2019-12-11 08:20
#2

God morgon. Det är blött här också, just nu tre plusgrader och regn. Tycker nog allt att det hade varit bättre om snön hade fått ligga kvar. Instämmer i att det inte är någon ordning på vintern.

MonicaLagerquist
2019-12-11 08:44
#3

God morgon

Vi har tre plusgrader och det blåser friskt.

Vi kom aldrig iväg till stan igår.

Så vi tänkte passa på och handla när vi ändå åker in till veterinären med hunden som har ont i munnen/käken.

Det känns lite nervöst hoppas att det är något som är lätt att åtgärda

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2019-12-11 08:55
#4

#3 Hoppas det går bra för hunden hos veterinären! Jag förstår precis känslan, det är jättejobbigt när djuren inte mår bra.

Maria
2019-12-11 08:55
#5

#3 Håller tummarna för lille vovven.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2019-12-11 17:09
#6

Monica, hur har det gått hos vetten? ❤️ Jag satt och gnällde om vädret tills jag hörde av en kompis som bor på Island. Stormen har gått rakt över dem med 40 m/s, bokstavligen livsfara att vara utomhus och stora delar av Island är/var strömlöst. 😳Bara att hoppas att de och hästarna har klarat sig utan mer än materiella skador. Mot naturens krafter är människan väldigt liten!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
MonicaLagerquist
2019-12-11 18:25
#7

Vi  var så duktig hos veterinären. Han har troligen en bit av en pinne som sitter fast i gommen bakom sista tanden i övre käken på vänster sida. Man ser att det är rött och inflammerat där. Så imorgon blir det operation. Förhoppningsvis går det bra och han blir frisk. Om infektionen kommer tillbaka blir det en CT och en ny op. Men Tine trodde att det skulle räcka med en op imorgon. Det gör även en RTG imorgon och ev kommer de att behöva ta bort tanden också.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2019-12-11 18:58
#8

#7 Jisses. Stackars liten. Håller tummarna för att operationen imorgon går bra.

Lona
2019-12-11 21:11
#9

#7, Aj då! Krya på dig, Vic!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2019-12-11 21:19
#10

#7 Håller tummarna

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-12-11 21:22
#11

Det är lite nervöst. Vi kommer att lämna Vic hos veterinären imorgon 8.15 och sen får vi hämta honom på eftermiddagen. De finns en tid för op på eftermiddagen .Men ev hinner de ta honom tidigare om andra planerade operationer går snabbare.

Stolt ägare till fem La permer

Lillyrod
2019-12-12 18:09
#12

Det är alltid nervöst när djuren ska opereras. Det värsta är att behöva lämna dem och inte få vara med och ta hand om dem hela tiden.

Upp till toppen
Annons: