Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 359 ggr
JMW
12/10/19, 10:56 AM

Nobel

Är det någon som ska följa Nobelfestligheterna på teve?

Brukar ni göra det?

Annons:
Åsa S
12/10/19, 11:09 AM
#1

Nått ska jag nog se men inte hela banketten

JMW
12/10/19, 11:24 AM
#2

Jag brukar inte se men tittar gärna på damerna när de kommer ner för trappan. Kul att se deras klänningar. 🙂

Maria
12/10/19, 11:24 AM
#3

Nej jag kommer inte att titta. Får säkert en massa information i morgon från olika tidningar 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
12/11/19, 8:56 AM
#4

Jag tycker att det är intressant när de presenterar pristagarna och deras forskning, däremot så är jag inte så intresserad av själva banketten/middagen. Blir lite kluven av årets Nobelpristagare i litteratur, Peter Handke. Hans ståndpunkt angående Serbien är minst sagt kontroversiell och jag förstår de som fördömer honom - och tom lämnar tillbaks sina Medaljer. Ska man enbart gå efter hans konst och litteratur som Svenska Akademien anser eller ska man även titta på hans åsikter? Var går i så fall gränsen?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
12/11/19, 9:58 AM
#5

#4 Jag tycker det är en stor miss att ge litteraturpriset till Peter Handke, och jag förstår inte hur Svenska Akademin kunde tycka att det var en bra idé. Visst ska man få tycka vad man vill, men att ge honom (med sina vansinniga åsikter) den här sortens publicitet och möjlighet att nå ut till fler människor känns bara unket och en smula naivt faktiskt. Det flyttar fokus från litteratur till politik. En bra sammanfattning av problemet i länken nedan. https://www.baaam.se/darfor-protesterar-man-mot-nobelpriset-i-litteratur

Upp till toppen
Annons: