Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 824 ggr
aggeelin
2019-12-09 07:06

Godmorgon måndag 9 dec

Godmorgon! En ny dag att ta tag i!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Soligajag1
2019-12-09 07:09
#1

Godmorgon! Måndag och ledig ( eftersom Konstmuseet är stängt på Måndagar) där jag jobbar ( I en Restaurang/ Kafé som finns där inne ) Blir en slappar och tvätt 🧺 dag , 😀

HH 🙂

JMW
2019-12-09 07:21
#2

Morrn morrn!
Fortfarande mörkt ute med 5 grader och det blåser friskt ute. Inga speciella planer. Kanske jobba lite. Har jobb men inget som är någon brådska med.

MonicaLagerquist
2019-12-09 07:30
#3

God morgon

Idag väntar jag besök. Det kommer hit en tjej som aldrig träffat en La perm katt och funderar på om det är en ras som faller henne i smaken.

Men innan dess ska jag julpynta lite.

Mörkt och ruggigt ute men hela sex plusgrader.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-12-09 07:45
#4

Godmorgon på er.

Här regnar i alla fall inte nu och det är 6 grader ute så man ska väl inte klaga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2019-12-09 07:51
#5

God morgon. Fyra plusgrader ute, och det regnar inte, men det är blött från igår fortfarande. Idag hoppas jag att lilla flocken kan flytta in i sin nya låda. Maken ska bara montera hållare för tiggpinnen och vattenflaska så är den klar sedan. Jag ska klippa till vetbed i lämplig storlek. Det kommer bli så skönt för dem att få lite mer plats!

Lona
2019-12-09 08:45
#6

Good morning! Segt idag, passar kompisarnas nyopererade hund. Han mår i alla fall toppen och såret läker som det ska. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Ljungåsen
2019-12-09 10:00
#7

#6 Samma hund som var inne akut på Blå Stjärnan? Oavsett vilket, skönt att han mår så bra han kan efter omständigheterna.

Ljungåsen
2019-12-09 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Lådan är klar och lilla flocken har flyttat in. Det känns så himla bra! Nu ska vi ge oss i kast med resten av rummet.

MonicaLagerquist
2019-12-09 18:40
#9

Så fint de bor.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2019-12-09 19:04
#10

#9 Tack! Jag tycker också det blev fint. Jag är jättenöjd.

MonicaLagerquist
2019-12-09 19:05
#11

#10 👍

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2019-12-09 19:15
#12

#7, Japp! Han hade fått stopp i tarmarna av att ha ätit massa gräs. Bara några veckor sedan hans "storebror" opererades och amputerade svansen så nu är det två konvalescenter här. Vad fint dina marsvin bor! 😍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
2019-12-09 20:13
#13

#12 Usch, stopp i tarmen låter inte alls bra. Amputera svansen låter inte så muntert det heller, men definitivt mindre livshotande i alla fall. Stackars små. Tack för snälla ord om marsvinslådan!

Annons:
Tarotstollan
2019-12-10 18:46
#14

#8. Vilka små fina gullegrisar! 😍 
Saknar mina grisar men saknar inte städningen efter dem!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2019-12-10 18:47
#15

Många djur har jag haft men aldrig marsvin. Så söta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2019-12-10 19:04
#16

#14 Tack! Jag är bara lite partisk, men jag tycker att jag har världens bästa marsvin (alla tio). Städningen är inte det roligaste jag vet, men ingår liksom i konceptet. #15 Ja, visst är de?

Lona
2019-12-11 08:48
#17

#13, Svansamputationen var nog en större risk den här gången, han hade kallbrand i yttersta halvan. Tydligen innebär en svansamputation dessutom stor smärta, han hade fruktansvärt ont efteråt trots stark smärtstillande medicinering. 😕 Då är det ändå en hund med högre smärttålighet än någon jag träffat, det ska mycket till innan han visar något. Maria, då är det väl dags för några marsvin nu? Det är aldrig för sent… 👍😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
2019-12-11 08:50
#18

Marsvin är trevliga husdjur. Jag har haft det som barn, vuxen och mina barn har haft det så jag har haft det som mamma också. Har även tagit några kullar på dem.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-12-11 09:00
#19

#17 Hade jag fått bestämma så hade jag gärna haft fler djur men vi är två här hemma😉

Min man är den blödigaste jag vet när det kommer till djur. När vi hade sommarstugan så fångade vi möss i bur istället för fälla så att han kunde släppa ut dom igen. Det var säkert samma möss som åkte ut och in haha😃

Vi skulle ju ABSOLUT inte ha fler katter men så hittade han dumpade lilla Greta och hon fick komma hem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2019-12-11 09:06
#20

#17 Stackars liten, hoppas han mår bättre nu. Att det var en så stor grej att amputera svansen hade jag inte fattat. #18 Att avla marsvin är i mina ögon precis lika illa som att avla huskatter. Det finns ett fruktansvärt överskott av marsvin på begagnatmarknaden, det behövs inte fler. Men fantastiska små djur, det är de.

Annons:
Lona
2019-12-11 09:21
#21

#19, Ja, vilken tur både Greta och ni hade! ❤️ #20, Han är glad igen men är rädd om sin "stump", den är fortfarande lite öm även om såret är näst intill läkt. Springer glatt omkring ute men får bara vara lös på öppen mark, i skogen slår han lätt i den. Jag kan tänka mig att det är betydligt mindre påverkan på kroppen att ta bort en svans som "bara" är sårig, nu hade han ett par fula frakturer som försämrat cirkulationen och nekros som givetvis påverkat hela honom. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
2019-12-11 09:39
#22

#19 Det ni gjorde (och gör!) för Greta tycker jag är alldeles fantastiskt! Det tycker jag ni ska vara riktigt stolta över. Att erbjuda en hemlös ett hem är stort. #20 Hoppas han kommer må riktigt bra sedan när svansen slutat ömma.

Maria
2019-12-11 10:29
#23

#22 Tack så mycket. Greta är en charmig katt. Ingen vacker katt haha men jättego. Hon är liten och har ganska korta ben, som en liten bulldog. Numera är hon ganska rund. Kanske har kastreringen hjälpt till men hon är väldigt matglad så vi försöker hålla igen. Nu dog ju vår gamle Moritz ett tag efter Greta kom och på ett sätt blev det bra eftersom Lakritz slapp att bli ensam. Veterinären tror att de är jämngamla så ungefär 6 år nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-12-11 10:51
#24

#20 Med den kunskapen jag har nu skulle jag aldrig avla på marsvin.Men för 40 år sen var det lite annorlunda.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2019-12-11 11:16
#25

#23 Av de bilder jag sett på Greta så är hon jättesöt, så det så. #24 Tack, glad att du kommit på bättre tankar.

Maria
2019-12-11 12:25
#26

#25 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: