Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 958 ggr
Maria
12/5/19, 8:27 PM

Hur firar ni nyår

Som frågan lyder hur ska ni fira i år? Inte alls kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Scorpio97
12/5/19, 8:35 PM
#1

Jag har egentligen inte planerat något men förmodligen kommer jag "fira" med min mamma. Vi brukar laga tre-rätters middag, dricka lite vin och kolla film på nyår. Grannen brukar ha fyrverkerier som vi kan se från bron eller fönstret :)

Fester och dylikt är inte min grej, och jag tycker väl egentligen inte att nyår är så himla mycket att fira.


//Jessie

Cireea
12/5/19, 9:50 PM
#2

Har inte planerat något direkt förutom middag och vin med min sambo. Sen kommer vi nog kika lite på andras fyrverkeri men skjuter inte eget. 

Mer konkreta planer kanske tar form längre fram.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
12/5/19, 10:23 PM
#3

Senaste åren har jag "firat" med mamma och pappa vilket väl inneburit att äta något lite "godare" och sen suttit och spelat lite spel.

Blir väl troligtvis något liknande i år också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

wildfire
12/6/19, 4:32 AM
#4

Är bortbjuden på lunch och vid 19 på middag men jag vill vara hemma med katterna vid tolvslaget så just det brukar jag inte fira annars är det lite trevligheter under dagen med vänner och bekanta ✨

flocken
12/6/19, 5:03 AM
#5

Ute vid stugan. Förbjudet med raketer o smällare. Så blir 3 rätters o sen någon film. Orkar aldrig vara vaken till tolvslaget ändå

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

zlarviig
12/6/19, 5:21 AM
#6

Jag och sambon brukar fira med några kompisar. Brukar ta med min hund dit (har sån tur att hon inte är rädd för fyrverkerier) så hon slipper vara hos hundvakt. Vi skjuter lite raketer och dricker champagne vid tolvslaget men jag brukar vilja åka hem och sova ganska snabbt efter det, blir oftast en väldigt dyr taxiresa. I år har vi valp så vi ska fira ensamma hemma eller möjligtvis med sambons familj. Återstår att se hur valpen reagerar på fyrverkerier.

Annons:
JMW
12/6/19, 6:34 AM
#7

Vi "firar" inte nyår längre. Kanske äter vi något extra gott men annars blir det inget mer av det.

Ljungåsen
12/6/19, 6:38 AM
#8

Vi firar inte nyår alls. Oftast brukar vi ha barnbarnen hos oss, så att deras föräldrar kan fira - men för oss är det som vilken kväll som helst. Sitter inte uppe till tolvslaget, och ingen i närheten skjuter fyrverkerier så det brukar inte märkas. Jag är för ett fyrverkeriförbud, för djurens skull. Både tamdjur och vilda djur kan bli ohyggligt skrämda av fyrverkerier. Vi borde faktiskt kunna visa hänsyn och fira tystare.

MonicaLagerquist
12/6/19, 12:14 PM
#9

Vi har två år i rad köpt hem sushi och ätit Planen är att göra det även i år. Sen vid tolvslaget brukar vi bada och dricka champagne.

Vi träffades på nyår så det är ju även en årsdag för oss.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
12/6/19, 12:14 PM
#10

#9 Så mysigt.❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leifsdotra
12/6/19, 3:52 PM
#11

Vi brukar fira rätt så stillsamt, helst hemma med inbjudna gäster. Eftersom vi har djur att sköta så känns det praktiskt att vara hemma, men det är inget måste. Vi har firat hemma hos vänner också. Det brukar bli finmiddag och skumpa vid 12-slaget men inget vilt firande.

wildfire
12/7/19, 4:36 PM
#12

#9 Men så fel jag läste mina ögon fick det till att ni vid tolvslaget badar i  champagne och jag hann tänka det blir ett dyrt bad det innan jag såg vad som stod  att ni dricker  champagne i badet inte badar i den 😂🍸

MonicaLagerquist
12/8/19, 5:00 PM
#13

#12 😂

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Åsa S
12/8/19, 8:49 PM
#14

Jag brukar jobba så ofta tuppar jag av i soffan framför tv:n och min man väcker mig framåt 12 slaget. Iår blir det tuffare jag jobbar 7-15.30 och sedan ska jag på 40års fest hos min kusin som fyller år på nyårsafton får hoppas jag inte tuppar av i nått hörn för det är svårt hålla sig vaken till midnatt när man gick upp vid kl 5

Lona
12/9/19, 8:52 AM
#15

Firar i princip var som helst utom i mitt nya hem. 😉Nyår i Hammarkullen är ingen hit om man har en skotträdd hund, det smäller inte bara vid midnatt. Jag är ingen festprisse och lämnar definitivt inte bort mina hundar över nyår så troligen blir det ett lugnt firande med pojkvännen och en vän. Avslappnat med lite gott att äta, marängsviss till efterrätt vilket är en tradition sen många år tillbaks. Bubbel vid midnatt och så björksavsglögg såklart!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

monstermash
12/9/19, 4:26 PM
#16

I år ska jag ta en långpromenad med hunden dagtid och sedan spenderar vi kvällen hemma i lugn och ro då jag inte vet hur hunden reagerar ännu. 🙂 Jag firar aldrig nyår så det är egentligen ingen skillnad mer än att jag inte kan gå ut och kolla på fyrverkerierna i år.

Upp till toppen
Annons: