Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 726 ggr
Maria
12/4/19, 7:19 AM

Godmorgon onsdag 4 deccember

Godmorgon på er.

Här har vi hela 7 plusgrader så vädret skiftar kan man säga.

Hoppas ni får en fin dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
12/4/19, 7:27 AM
#1

Godmorgon . 

Här är det 2 +  och grått än så länge . ., 

Trött  är jag , ska ta det lilla lugna på jobbet idag . 

Önskar er en fin Onsdag . 🙂 

#0  Hoppas du är något piggare idag .

HH 🙂

JMW
12/4/19, 7:29 AM
#2

Morrn morrn!
Närmare 5 grader här men oj så mörkt ute. Vilken skillnad på en mulen och klar morgon.

Ljungåsen
12/4/19, 7:29 AM
#3

God morgon. Här är fem plusgrader idag och all den snygga snön har smält bort. Nu är det blött, mörkt och lerigt ute istället. Dricker kaffe och försöker vakna, och samlar kraft för dagens projekt: jag ska klippa pälsen på två av marsvinen.

Soligajag1
12/4/19, 7:31 AM
#4

#3  Lycka till med klippningen av marsvinen.

HH 🙂

aggeelin
12/4/19, 7:43 AM
#5

Godmorgon! Fyra plusgrader här. Läste prognosen igår morse och då såg det ut att bli milt flera veckor. Nu ser sett istället ut att bli snö framåt måndag igen. Jag önskar att det blir kallt före snön så det blir tjäle - det är så det "ska" vara. Alla växter mår bra av det.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ljungåsen
12/4/19, 7:44 AM
#6

#4 Tack. Jag behöver all lycka till jag kan få. Den ena (Wilmer) är hyfsat snäll och lugn att klippa, men har så tät päls att han måste fönas torr efteråt, annars får han mjäll i pälsbotten. Den andra (Charlie) avskyr att bli fasthållen och brukar slåss för sitt liv, och försöka bitas. Att klippa honom är inte det minsta kul.

Annons:
Soligajag1
12/4/19, 7:50 AM
#7

#5  Ojojoj, , Ja , det låter som ett verkligt projekt. 

Beundrar dig som fixar det . 👍

HH 🙂

wildfire
12/4/19, 8:51 AM
#8

God Morgon !

Nyss hemkommen från affären,två tre minus och snön ligger kvar.

Lycka till Ljungåsen med klippning och det är så härligt att höra dig berätta om marsvinen för du går verkligen in för dom och sånt är så himla fint för våra djur är det mest fantastiska vi har  🐱

Min mor som åkte in igår kom hem på kvällen fick jag veta nyss ,typiskt att dom skickar hem speciellt gamla och sjuka så vi får se nu vad som händer och hon får åka på flera ställen som det just nu ser ut. Hon blev inte klokare av det där tvärtom det var bara en enda röra på akuten.

Ha en fin dag på er 🙂

MonicaLagerquist
12/4/19, 9:14 AM
#9

God morgon Vi packar inför hemresan klockan 10.45 blir vi hämtade och vid midnatt är vi förhoppningsvis framme vid Arlanda. Vi ligger två timmar före här så det blir en lång dag.Dessvärre så går det inger buss hem till vår by förens vid fyra tiden så vi får snällt vänta på Arlanda ett par timmar. Men innan vi ska resa hinner vi med frukost och en promenad på stranden.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
12/4/19, 9:17 AM
#10

#8 Å tack, så himla snällt skrivet! Klippningen (följt av bad och fön) är nu genomförd. Wilmer skötte sig exemplariskt, och Charlie var ovanligt snäll för att vara Charlie, och bet bara maken en enda gång. Varje gång jag klipper päls så tänker jag på hur dum aveln är, som tar fram alla dessa varianter med icke-funktionell päls. Vad ska det egentligen vara bra för? Inte marsvinen i alla fall. Jag hoppas det ordnar sig för din mamma. Det är typiskt att sjukhusen skickar hem en så fort det bara går, och gärna utan att kolla ordentligt att den som blir utskriven klarar sig själv. Båda mina föräldrar är en bra bit över 80. Pappa är än så länge hyfsat frisk, men mamma är det betydligt sämre med. Det var värre i början när hon blev sjuk, numera är det väldigt uppenbart att hon inte klarar sig alls själv så då blir stödet från både vården och kommunen betydligt bättre - men pappa får dra ett tungt lass.

Maria
12/4/19, 9:17 AM
#11

#9 Då får du njuta av de sista timmarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
12/4/19, 9:29 AM
#12

#11 Det ska jag göra.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
12/4/19, 9:50 AM
#13

#12 Håller med Maria, njut så mycket ni kan innan ni ska åka hem , hoppas det inte blir alltför långsamt väntan på Arlanda hem sen ,🙂 

Nu ska jag strax åka till Jobbet och baka + ta hand om Café/ Lunchgäster . 🙂

HH 🙂

Annons:
aggeelin
12/4/19, 10:28 AM
#14

#9 oj så fort tiden går! Redan på väg hem!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
12/4/19, 12:23 PM
#15

#14 Ja veckan bara rann iväg. NU har vi gått en promenad på 1 1/2 timme på stranden. Det är en strand på sju km så det finns att gå på.Nästan helt folktomt. Så härligt.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
12/4/19, 5:19 PM
#16

God kväll! Sjuk hund igen, före detta daghunden som är akut på Blå Stjärnan med magbesvär. Jag får så j*kla dåligt samvete, om jag inte hade flyttat så hade jag ju varit hos hundarna, sett att han inte mådde bra och åkt in med honom tidigare på dagen. 😢


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
12/4/19, 5:48 PM
#17

#16 Tumhållning! Det är hemskt med sjuka djur. Du får försöka att inte ha dåligt samvete, och trösta dig med att han bör vara i goda händer på Blå Stjärnan. Deras akutveterinärer är duktiga på hund och katt.

wildfire
12/4/19, 6:09 PM
#18

#10 Det låter lite som här mor är 86 och blir 87, far är 90 och blir snart 91 och är den pigga  och duktiga i alla avseenden. Nä det är inte lätt  med gamla föräldrar men vi gör så gott vi kan och mer kan vi inte göra 🌺

#16 Säg inte så där för du har gjort allt du kan så döm dig inte vad du gör 😕 det finns inga onda  samveten ❤️

Lona
12/4/19, 10:00 PM
#19

#17 och #18, Tack, vad gulliga ni är!
Hunden har något som fastnat i tarmarna och opereras förhoppningsvis inatt. Får hoppas att allt går bra, han är tydligen rätt illa däran.😕
Det blir en tillfällig flytt tillbaks för mig, han kan ju inte vara ensam hemma när husse och matte är på jobbet!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: