Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 806 ggr
Maria
2019-12-03 06:24

Godmorgon tisdag 3 december

Godmorgon på er. 

Vi har tre minusgrader och jag tänker inte gå ut.😃

Jag är fortfarande knallförkyld och det var drygt denna gången faktiskt. Jag har inte känt smak på fyra dagar nu. Lite jobbigt när man lagar mat och ska äta. Jag tror inte jag har feber längre i alla fall så det går väl åt rätt håll.

Hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
2019-12-03 06:41
#1

God morgon. Här är sex minusgrader och jag måste så småningom gå ut. Vi ska åka iväg till stan och handla mat. #0 Skönt att det verkar gå åt rätt håll. Det är jobbigt att vara förkyld.

Mooniq
2019-12-03 07:14
#2

Mårning. Än så länge 5 minus här men väntar på väderomslag med blixthalka som följd. Ska nog inte gå ut  i dag om det inte är nödvändigt. 

#0 Maria - trist att vara förkyld - hoppas det släpper snart, riktigt trist att inte känna smaker eller kunna känna dofter. ☀️

Ska leta upp mitt vattenpass och hänga lite tavlor och hyllor och lite krokar i hallen för jackor. Jag har verkligen inte haft bråttom att packa upp efter den sista flytten men nu är allt uppackat och lådorna som jag sparat står i källarförrådet. Men väggarna är lite tomma så det blir nog en spika/hänga dag idag 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2019-12-03 07:15
#3

Godmorgon ! 🙂

Dags att jobba lite idag ,  det ska bli kul ! 🙂🌺

Om det inte är halt ute så tar jag en promenad annars blir det bussen. 

Ha en fin Tisdag alla!  🌺 

#0 Förstår att det  är jobbigt för dig!  

Krya på dig! 🌺

HH 🙂

Maria
2019-12-03 07:17
#4

Tack ska ni ha.

Egentligen är ju förkylning en "piss i Mississippi" men tanke på min sjukhistoria men det är skönt att gnälla ibland😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-12-03 07:32
#5

#4 Klart att du ska "gnälla" 😉  

Helt okej .  Så är det ibland , Så skönt att få lite Kramar 🌺 och  till och med  "att bry sig om" 🤗  Kram 🌺

HH 🙂

wildfire
2019-12-03 07:39
#6

God Morgon !

Krya på dig Maria och det är drygt när man inte känner smak och förkylningar kan vara rejält dryga men hoppas att den ger med sig snart.

Inte så kallt här,snö fortfarande och mer verkar vara på gång.

Ha en fin dag alla !

Annons:
Leifsdotra
2019-12-03 07:40
#7

Godmorgon! Idag fyller min mormor 90 år ung🙂 Bor fortfarande i egen lägenhet 3 trappor upp utan hiss, har endast hjälp med tvätt och grovstädning emellanåt. I övrigt klarar hon sig själv utan problem fortfarande, använder rollator när hon går längre sträckor utomhus och så har hon hörapparat. Men annars pigg och vital! Idag ska min pappa, hans särbo (min mamma gick bort för snart 12 år sedan, men mormor och pappa har nära kontakt) och min ena moster skämma bort henne. På lördag blir det firande med hela släkten🙂

aggeelin
2019-12-03 07:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Godmorgon! Ja fy så tråkigt det är att vara förkyld! Det suger verkligen ut all kraft. Snart dags för jobbet. Jag ska rätta tentor egentligen men försöker "smita" dvs gör annat istället. Smita går inte i längden då allt måste vara klart nästa fredag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-12-03 09:12
#9

God morgon Vår sista heldag på Boa vista det känns kluvet. Visst har vi haft det bra här men samtidigt ska det bli skönt att komma hem. Är lite orolig för hur det går för svärmor. Hon var så lessen inför vår resa. Sen längtar jag ju efter hunden och katterna. Krya på dig Maria.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-12-03 09:28
#10

#9 Jag tycker att du ska släppa tankarna på svärmor. Njut av tiden som är kvar. Din svärmor borde glädjas över er resa snarare än att vara ledsen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-12-03 09:35
#11

#10 Alla förändringar gör svärmor orolig och hon glömmer att det finns personal som kan hjälpa henne och hon förlitar sig på att vi ska finnas till hands. Visst gläds hon över att vi får resa men sen blir hon orolig och gråter. Jag vet ju att det finns folk där hos henne men samtidigt finns en lite oro i magen. Hon har ringt på min telefon runt 10 gånger. Vi har gjort upp med personalen att vi inte ska svara när svärmor ringer utan om något händer så ringer personalen till oss. Det är dyrt att ringa hit. 30 kronor i öppningsavgift och sen 35 kronor i minuten.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-12-03 09:44
#12

#11 Aha då förstår jag

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
2019-12-03 13:36
#13

Plusgrader idag men underkylt regn, massor av olyckor på grund av blixthalkan 😕Måste ut och köpa hamstermat men är livrädd för att det ska gå åt skogen..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
wildfire
2019-12-03 13:37
#14

Njut av resan Monica och jag kan förstå det är jobbigt med en orolig svärmor.Min mor är lika när jag är ute och reser och  just nu sitter vi och väntar på ambulansen för hon är klen och måste åka in så vi får se vad det blir av det här .Är tveksam om hon kommer hem igen, tror det kan bli hemmet för hon kan knappt gå och en massa annat. Men men det återstår att se.

MonicaLagerquist
2019-12-03 20:17
#15

#14 Hoppas att det löser sig för er. Vår son har varit nere hos svärmor,/farmor idag och läget är lugnt.

Stolt ägare till fem La permer

wildfire
2019-12-04 02:42
#16

#15 Tack vi får se vart det tar vägen.Vet ingenting just nu mer än provtagningar,EKG med mera. Hon är 86, blir 87 så det är en hög ålder där allt kan hända.

Skönt att allt var lugnt hos din svärmor och hoppas ni har en underbar semester ☀️

Upp till toppen
Annons: