Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 646 ggr
Maria
2019-11-22 09:48

Blödig...

Hur är det med er? Har ni lätt för att gråta?

Jag blev väldigt blödig och grät för allt efter jag opererat hjärnan men det är mer som en hjärnskada än vanlig blödighet.

Numera däremot kan jag knappt se på TV utan att gråta. Det räcker med Rapport😭 Det räcker med att jag läser något fint eller sorgligt. Det går liksom inte att stoppa.

Hur är det med er andra?

(Vi har säkert pratat om detta innan men men…)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Herveaux
2019-11-22 09:57
#1

Innan jag började få testosteron-sprutor så hade jag löjligt lätt till tårar, av både glädje och sorg. 
Numera blir jag fortfarande  lätt berörd men tårkanalerna har liksom fått "förstoppning", jag har samma känslor men utan tårarna. 
Jag kan fortfarande gråta men det krävs mer för att locka fram vattenfallen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

JMW
2019-11-22 10:02
#2

Jag är som du Maria. Jag gråter för allt möjligt och det har blivit värre med åren.

MonicaLagerquist
2019-11-22 10:05
#3

Jag gråter för det allra minsta.😭

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-11-22 10:11
#4

Jag minns mitt första möte med arbetsgivaren, min neurolog och försäkringskassan. Jag kunde knappt prata för rösten bar inte så min läkare fick rycka in och berätta att det är en reaktion efter operationen.

Då pratade vi ändå om alldagliga saker som mina arbetsuppgifter och hur skrivbord och dator var anpassade😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2019-11-22 10:26
#5

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
2019-11-22 10:29
#6

Jag har inte haft så lätt för att grina förut , men sen min mamma gick bort . . Tycker jag att jag grinar 😢för allt .

HH 🙂

Annons:
Lussan20
2019-11-22 10:44
#7

Efter mina stroke flödar det, senast i morse då jag såg de små koalorna mitt i lågorna i Australien. Det sitter kvar i sinnet. Förr visste jag att jag inget hade för att gråta, men gjorde det i smyg ibland…Mvh/WL🌺

Fridaaaa
2019-11-22 11:23
#8

Jag har lätt för att gråta. Är känslig öht

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sjuttan
2019-11-22 12:40
#9

Det är ett välkänt faktum att man blir blödig efter stroke. Vet inte om det stämmer på alla men är i alla fall mycket vanligt. Man kan ju undra varför, en medkännande person kanske får ännu lättare efter en stroke att bli berörd. Undrar hur det blir för en person som inte varit känslig innan stroke?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Sjuttan
2019-11-22 12:42
#10

Ps. En väninna som opererat hjärtat upplevde samma sak. Det berörde alltså inte hjärnan.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Maria
2019-11-22 12:47
#11

Jag var inte särskilt blödig innan hjärnoperationen men så gråtmild efteråt. Även i situationer helt utan anledning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wildfire
2019-11-22 17:40
#12

Både och, det beror lite på vad det är. Jag är känslig och omfamnar allt lite för mycket men nä blödig nja njo får man svara så 😃 för det är så beroende på vad det handlar om ❤️

Lillyrod
2019-11-22 18:29
#13

Efter att en barndomskamrat dog i en hemsk olycka fick jag mycket lättare får att gråta och känna sorg. Vi var 18 år då det hände. Konstigt.

Märkte också skillnad efter att man fick barn. Nu är jag väldigt blödig 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: