Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 910 ggr
Maria
11/21/19, 6:56 AM

Godmorgon torsdag 21 november

Godmorgon på er.

Regnet vräker ner och det är 8 grader.

Hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
11/21/19, 7:10 AM
#1

God morgon. Sex plusgrader, inget regn (än). Ägnade gårdagen åt att tapetsera i marsvinsrummet, och det känns en smula i kroppen idag. Det är en av nackdelarna med att bli äldre…

aggeelin
11/21/19, 7:21 AM
#2

Godmorgon! Regn regn regn regn regn regn. Tur att jag har regnkläder. Fortsätter med muntliga examinationer. Igår betade vi av 32 examinationer, två/ student, lika många idag. Vi hoppas nu på många godkända.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
11/21/19, 7:22 AM
#3

#2 Det låter som ett spännande jobb.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
11/21/19, 7:31 AM
#4

God morgon

Ska straxt ut i mörkret med hunden. Vi ska vara hos läkaren med svärmor vid tio så för att hinna med en hundsväng måste jag se till att komma iväg ganska snart.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
11/21/19, 7:35 AM
#5

Mårning. Regn ute. Soffläge o kaffe framför tvn. Ledig FM o sen iväg till jobbet kl 13. En firma borrar o installerar bergvärme här men sicka såsnissar. Nu har de hållet på i över 1 vecka och det kommer inte i drift förrän nästa vecka då pannan kommer. Gårdsplanen är delvis uppgrävd. Men det blir bra när det är klart

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

flocken
11/21/19, 10:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Regnar och regnar. Ute i skogen för lek o inkallnings träning. Även svarta faran kunde vara lös med koppel hängande efter sig.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Soligajag1
11/21/19, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Go lunch time 😀🛏💤☕️ Har visst slappat för mycket . . 😁 Eller ? Bakade lite till nu , nu blev det Citron muffins . Det blev Cupcakes av dem . Inte riktigt nöjd , men men , det är väl så vi ’bak nördar’ är , 😁😱

HH 🙂

Soligajag1
11/21/19, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Citronmuffins , Innan glasyren kom på + kokos . 😀

HH 🙂

Fridaaaa
11/21/19, 4:02 PM
#9

God kväll!
Hälsade på, på förskolan idag, börjar inskolning på tisdag. Spännande!

Igår blev det mys med familjen på kvällen - fyllde år (känner mig gammal haha!) kalas på lördag med släkten

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljungåsen
11/21/19, 4:15 PM
#10

#9 Grattis i efterskott!

Fridaaaa
11/21/19, 4:22 PM
#11

#10 tack :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
11/21/19, 5:36 PM
#12

#9, Grattis!🎂🎈🥳

Undrar egentligen när man går från att det är roligt att fylla år och bli äldre till att man börjar få åldersnoja…😛

Hundarna och jag  har varit ute på en tvåtimmarspromenad, jag gillar att gå och titta på hus och här finns många trevliga villakvarter. Att de dessutom ligger vid en sjö och med fin natur runt omkring gör förstås inte saken sämre. Jag kommer att sakna Floda!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
11/21/19, 5:45 PM
#13

#9 Grattis i efterskott. 🎂

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Ljungåsen
11/21/19, 5:47 PM
#14

#12 Floda är fint. Vi var där i somras, med barnbarnen, och besökte Spindelparken. Det var väldigt populärt.

Maria
11/21/19, 6:18 PM
#15

Grattis i efterskott 😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
11/21/19, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

# Ojoj, Frida ! 😀 Du är en ungdom ! Grattis i efterskott ! 🌹😀🎂 Jag fyller jämnt den 29 Nocember , du kan tro jag har ’ålders noja! 😊😱 Inget kalas här ! Vi åker till Stockholm, några tjejer ! Det ska bli skoj 😆 äta gott o shoppa lite ! Idag blev det mer bakning ( till Loppiset på Söndag )

HH 🙂

Lona
11/21/19, 9:13 PM
#17

#14, Ja, Spindelskogen kräver självbehärskning av hundarna när vi går förbi - sjön på ena sidan som labben mer än gärna skulle vilja bada i och en lekplats på andra sidan med ungar som terriern gladeligen hade pussat och busat runt med!😃

Jag kan rekommendera Säveåns naturreservat om ni vill ta en fin promenad, inte lika roligt för barnbarnen kanske men de hittar säkert något kul där med.
(Nu har de dessutom skjutit av den argsinta älgen som härjat här ett tag, RIP.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

aggeelin
11/21/19, 9:52 PM
#18

#3 det här är några av terminens roligaste dagar. Vi jobbar koncentrerat och lyssnar på studenternas prestationer.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lona
11/21/19, 10:50 PM
#19

#18, Vad är det de studerar/examineras i?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

aggeelin
11/22/19, 2:53 PM
#20

#19 det är blivande arbetsterapeuter. Examineras i att muntligt "förklara för personal/ lärare/ föräldrar" om arbetsterapi för personer med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning/intellektuell funktionsnedsättning. Allt från val av adekvat aktivitet till åtgärder och arbete med personal.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
11/22/19, 3:09 PM
#21

Så spännande. Arbetsterapeuter är viktiga i vården.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
11/22/19, 6:47 PM
#22

#20, Åh, vad intressant! Arbetsterapeut var något jag funderade på att bli när jag pluggade men på den tiden var det mest fokus på hjälpmedel och lösningar för rörelsehindrade. . Det är roligt att se hur mycket deras insatser har ökat inom psykiatrin och neuropsykiatrin de senaste decennierna.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

aggeelin
11/22/19, 10:48 PM
#23

#22 det här är en viktig utmaning för studenterna! Och rolig för oss då många är så bra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: