Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 560 ggr
Maria
11/20/19, 6:05 AM

Godmorgon onsdag 20 november

Godmorgon på er så här mitt i veckan.

Hoppas att ni får en fin onsdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
11/20/19, 6:26 AM
#1

God morgon. Hade ovanligt svårt att vakna idag, men nu är jag uppe och dricker kaffe. Det är sex plusgrader ute.

Tarotstollan
11/20/19, 6:36 AM
#2

Jag skall snart börja göra mig i ordning för att gå till vårdcentralen.
Här är också runt + 6, lite blåst och duggregn. Tråkigt att gå ut i det vädret men har inget val idag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
11/20/19, 6:39 AM
#3

#2 Då är vi två som ska iväg till vårdcentralen😉

Jag har precis tagit på mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
11/20/19, 6:47 AM
#4

God morgon

Idag om exakt en vecka så sitter vi på planet till Kap Verde. Längtar.

Men först så är det en massa annat som ska hända.

Idag ska jag sy och fixa till minst 55 kattmynta leksaker som ska packas och tas med till VSK s KM på lördag.

Sen ska jag fixa till barnvagnen som ska bli en kattvagn.

Ha en skön onsdag.

Stolt ägare till fem La permer

aggeelin
11/20/19, 7:10 AM
#5

Godmorgon! Mörkt ute och jag laddar för dagen med frukost. Idag är det muntliga examinationer hela dagen och det brukar vara en rolig dag

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
11/20/19, 7:45 AM
#6

Morrn!

Nu har det ljusnat så man ser något. Fåglarna börjar dyka upp vid matningen. Läser att det kan bli solglimtar idag. Det vore något för jag har inte sett solen på evigheter.

Låter underbart med resa till Kap Verde.

Annons:
Soligajag1
11/20/19, 8:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Morn ! Har vart uppe sen 06 , kunde inte sova 🛏 längre . Det blir strax Lusse bullbak , Har fixat ett provisoriskt visitkort , så folk beställer bullar , kakor , bröd mm. Så kul ! Hur mycket saffran har ni som bakar , i 1 L Mjölk ? Jag tog 2 nu , ( hade nog behövt 3 pkt ) smakar inget annars tycker jag , Eller så va jag bortskämd förut med äkta saffran från Chile . # 4 Så underbart att komma bort denna månad till Solen , 🌞🌼 Hoppas få såhär fina lussebullar, ( man bakar dem ju bara 1 ggn om året , annars) I år blir det fler ggr! Med russin och utan nu . Ha en fin dag alla.

HH 🙂

Maria
11/20/19, 8:21 AM
#8

Sitter i väntrummet på VC. Bara två läkare så alla får träffa en sjuksköterska först som ska göra en bedömning. Det var redan 14 i kön när jag kom en kvart innan de öppnade. Stackars personal.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/20/19, 10:49 AM
#9

Jag sitter fortfarande kvar. Läkaren kom ut nyss och så att det kommer att dröja. Har flera patienter emellan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
11/20/19, 11:28 AM
#10

#9 All sympati. Jag tycker det är jättejobbigt att vänta.

MonicaLagerquist
11/20/19, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Nu är min kattvagn klar.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
11/20/19, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Midda! Ska strax börja jobba. Gråväder ute men skönt att promenera i. Sov extremt dåligt inatt mycket drömmar om en bilkrasch jag var med om - 86. Har inte ägnat en tanke på den på säkert 20 år. Jaja, jag ska väl bli påmind om något. 🤔☕

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
11/20/19, 12:48 PM
#13

#11 Så fin den blev. Nu sitter jag äntligen på bussen hem. Vilken jädrans tid det tog med tanke på att jag var där 7.30

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
11/20/19, 12:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#14

Åh vilken morgon. Det var så där otroligt underbart vackert så man trodde man gick i en saga. När det bara regnar och regnar o man är dyngsur varje promenad. Så kommer en morgon som att ut såhär. Då har man glömt allt regn. Hundarna sover fortfarande. Lugnt och skönt. Tänkte försöka ge mig på att baka saffranslängder med vit choklad

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
11/20/19, 1:16 PM
#15

#4, Åh, vad härligt! Jag skulle aldrig resa på solsemester mitt i sommaren men såhär års är det ju perfekt. ☀️ Vad fin kattvagnen blev! En sån brödback hade min första hund som säng, tanken var att den skulle vara tillfällig men hon ratade alla fina korgar så brödbacken hängde med i drygt 15 år. #13, Jisses, vilken tid det tog! Jag avundas verkligen inte dagens vårdpersonal, inte patienterna heller visserligen men vilka arbetsvillkor… Till en pinsamt låg lön dessutom. (Inte pinsam för dem utan det är en skam att vårt samhälle värderar den typen av arbete så lågt!)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: