Annons:
Etikettminnen
Läst 773 ggr
MonicaLagerquist
11/19/19, 10:22 AM

Konstiga presenter

Vad är den konstigaste present du fått,?Eller som du givit bort.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
JMW
11/19/19, 10:52 AM
#1

Jag vet inte riktigt om ni tycker det är konstigt men för mig är det så.
Jag fick en klocka i julklapp ett år. Ni vet en sådan där guldig med bollar som snurrar fram och tillbaka och en glaskupa över.  I min värld var den förfärlig. Min pappa som gav känner mig inte riktigt. Jag gillar inte guld och krusiduller. Så för mig var det en mycket konstig present.

Den finns inte kvar…

Maria
11/19/19, 11:12 AM
#2

#1 En sådan klocka har vi också fått i present. Turligt nog ramlade en spegel ner och krossade klockan efter ett par år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
11/19/19, 11:49 AM
#3

Åh, jag älskade min sån fast det beror kanske på vem jag fick den av. Kanske inte den konstigaste presenten men mest pinsamma: min kompis gav mig en, hrm, leksak för vuxna - som jag öppnade i släktens närvaro. 😬


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
11/19/19, 12:10 PM
#4

Som femåring fick jag ett halvt kilo rå pölsa av en grannar. Älskade rå pölsa även på den tiden.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
11/19/19, 12:12 PM
#5

Min man blev väldigt konfunderad när jag fick en tre liters dunk med råmjölk av en kompis. Jag blev överlycklig.Då kunde jag göra halvdana.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
11/19/19, 12:13 PM
#6

Jag fick äran att öppna julklappen från mina svärföräldrar. Det var ett stort inramat och påkostat foto på mina svärföräldrar.

Vi som aldrig haft foton framme överhuvudtaget. Inte ens vårt  bröllopsfoto.

Än idag kan jag minnas hur jag tackade och försökte få ordning på ansiktsdragen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lona
11/20/19, 12:49 AM
#7

#6, 😂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
11/20/19, 6:49 AM
#8

Vi fick ett elefanthuvud i mörkt trä av bonussonen när han kom hem från Thailand. Jag ville inte alls ha den på väggen. Men när vi skulle sätta upp det så tappade mannen den i golvet och den gick i två bitar.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
11/20/19, 8:24 AM
#9

#8 Tur att det var din man som tappade den😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
11/20/19, 11:54 AM
#10

#9 😃Han tyckle inte heller om det.Inte riktigt vår typ av väggprydnad.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
11/20/19, 1:09 PM
#11

Det mest uppskattade presenten jag gett bort var helt klart mormors 80-årspresent. En grundlig städning från golv till tak i hela lägenheten medan hon lägligt nog var inlagd för en operation. ❤️ Min födelsedagspresent i år blev lite lustig. Jag samlar på elefanter och älskar gult så nu när vi var nere på marknad i Vimmerby så frågade jag glasblåsaren där om man kunde beställa just en gul elefant. Jodå, det var inga problem! När jag glad i hågen berättade för min pojkvän att jag beställt den och kunde hämta den dan därpå såg han något underlig ut - han hade varit där tjugo minuter tidigare och beställt en. 😁 Glasblåsarna lade dock ihop två och två och förmodade att jag nog var flickvännen han pratat om så de tillverkade bara den första elefanten. Jag är därmed den enda personen som har en GUL elefant från dem. 🥰


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
11/24/19, 1:22 PM
#12

Konstigaste gåvorna kommer från min mormor. 
En jul  fick jag och min syster pekböcker i julklapp, trots att vi var..eh..väldigt mycket för gamla för sånt. 

En annan jul fick jag en mössa (och något mer som jag inte minns) som det stod "B*TCH" på. Kändes lite..sådär att få sånt från ens mormor när man är i tidig tonår.

Jag och mina syskon (förutom en) har ingen särskilt bra relation till vår mormor, på grund av henne och hennes beteende genom åren. 😐Idag har jag ingen kontakt med henne över huvudtaget och det känns bäst så.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[QASIK]
12/1/19, 11:56 AM
#13

Den konstigaste och kanske roligaste presenten fick jag av maken när jag fyllde år för tre år sen; ett strykjärn!

På vårt lantställe hade sladden till strykjärnet gnagts sönder av möss och jag nämnde det för maken. Det tog han som att jag önskade mig ett strykjärn. Jag bör nämna att jag stryker kanske max två ggr per år och jag tror att han aldrig någonsin har sett mig göra det.
Han köpte strykjärnet på fullaste allvar och först blev jag besviken. Men sen kunde jag inte annat än se det roliga i denna 50-talspresent och reta honom för det. Än idag är mitt stående skämt att han måste köpa matchande strykbord som julklapp. 😂

Annons:
MonicaLagerquist
12/1/19, 6:24 PM
#14

#13 Jag har önskat och fått en strykbräda en gång. Då slapp jag själv lägga pengar på något så tråkigt. Här även fått diskmaskin och mangel. Min man har fått en tvättmaskin av våra barn en gång..Han blev väl inte så glad men vår var trasig så jag blev glad i vårt fall.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: