Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 428 ggr
Maria
11/13/19, 6:14 AM

Godmorgon onsdag 13 november

Godmorgon på er. Vi har fyra grader i Göteborg.

Jag ska strax iväg till Sahlgrenska och vara "försökspatient" igen för studenter på läkarprogrammet. Det är spännande varje gång och jag tycker de är så himla duktiga. Jag har varit med jättemånga gånger nu genom åren.

Hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
11/13/19, 6:46 AM
#1

God morgon. Två plusgrader här. Idag ska jag tappa upp glöggen på flaskor. Den har slutat bubbla, så nu är den klar. #0 Ha så trevligt på Sahlgrenska!

aggeelin
11/13/19, 7:27 AM
#2

Godmorgon! Ljuset smyger sig fram därute och det ljusnar så sakta. Det är ändå reflexväst på när jag cyklar till jobbet. Det är inte snyggt men jag gillar att synas på cykeln!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
11/13/19, 7:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Lycka till idag Maria! Det verkar roligt det där. Vi skulle också behöva ha lite riktiga patienter ibland.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
11/13/19, 7:50 AM
#4

#3 Vacker novemberkaktus😊 Här var lite kalabalik vid entrén. En man hade blivit slagen. Han var blodig på handen och i ansiktet. En annan yngre man skrek och var mycket orolig. Vakterna kom ganska omgående.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
11/13/19, 8:10 AM
#5

God morgon

Stickan jag fick i handen igår ploppade snällt ut idag när jag klämde på varbölden som bildats under natten Skämtar

Idag ska jag fixa lite sömnad. Lagnimng av kläder.Roligare syjobb kan man väl göra.

Ha en skön onsdag.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
11/13/19, 10:11 AM
#6

Godmorgon 😀 Jag som brukar sova bra har knappt sovit alls inatt, kan vara att jag är orolig för pappa . Blir en vilodag idag . #Lycka till Maria på Sahlgrenska . Spännande tycker jag ! 😀🌹

HH 🙂

Annons:
aggeelin
11/13/19, 3:27 PM
#7

Tack Maria! Javisst den där novemberksktusen är fin men egentligen lite för orange för min smak. Idag är det riktigt typiskt novemberväder ute! Ruggigt slemmigt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lona
11/13/19, 8:48 PM
#8

#2, Reflexvästen uppskattas definitivt av bilisterna!👍

#5, Skönt att den kom ut, hoppas att det läker snabbt nu.🙂

Lille Ned, daghunden med nyamputerad svans, mår betydligt bättre idag.
Igår hade han rejält ont trots maximal smärtlindring, dessutom lite förhöjd temp. Svårt att se dem ha så ont, alternativet hade varit att lägga in honom igen så han kunde få smärtstillande med dropp och övervakning. Samtidigt tror jag att han kopplar av bättre hemma, det fick bli att ligga och vila tillsammans i husses och mattes säng.
Idag mötte han mig dock med ett helt annat uttryck i ögonen och när vi var ute gick han och nosade lite här och var.
Måtte han nu bara läka som han ska!❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

aggeelin
11/14/19, 7:34 AM
#9

#8 mycket viktigt att synas och reflexvästar är så bra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: