Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1010 ggr
Maria
2019-11-12 07:54

Årets julvärd

Idag klockan 12 ska årets julvärd presenteras. Vem tror ni det blir? Betyder det något för er? Är det viktigt vem det är?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lona
2019-11-12 08:08
#1

Jag är ju uppvuxen med Arne Weise, det blir fel vem det än är sedan han slutade. Numera tittar jag iofs sällan på TV ens på jul.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[QASIK]
2019-11-12 08:54
#2

Man borde välja någon som kan ta över permanent och inte byta varje år tycker jag.

Maria
2019-11-12 08:54
#3

Jag har egentligen aldrig sett programmet men det är tydligen viktigt för många. Jag har aldrig varit så förtjust i Arne Weise heller utan isåfall önskar jag en programledare jag gillar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2019-11-12 08:57
#4

#2 Det är nog svårt att hitta någon som kan tänka sig jobba alla julaftnar flera år framåt. Även programledare kan ha familj och vänner 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2019-11-12 09:12
#5

Läste på nätet nyss att det blir Lars Lerin och Junior som blir julvärdar i år. Åh då kanske t.om jag kommer att titta på Tv då. Jag tycker Lars Lerin är härlig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2019-11-12 09:13
#6

Helt likgiltigt för mig eftersom jag inte firar högtider. Jag brukar erbjuda mig att jobba - så de som har småbarn får vara hemma. Julen är bara en massiv stress, jag ser folk som nästan har panik i blicken när julen närmar sig. Tragiskt med alla dyra måsten. Många har glömt att bara softa ner, umgås, skratta och prata. 

I min familj så firar vi inte speciellt nån av oss, i många år hade vi en sorts knytkalas där vi träffades hos min ena brorsa och åt vad var o en hade tagit med sig,  Vi åt gott på hemmagjord Janssons, köttbullar, skinka, hemmagjord leverpastej, hemmainlagd sill och ris a la malta. Ett litet plockbord som täckte det vi önskade till jullunch. På senare år så ses vi en stund på eftermiddagen/kvällen och skrapar några lotter, vi köper endast julklappar till småtjejerna, inte till oss vuxna - en befrielse tycker jag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Fridaaaa
2019-11-12 09:38
#7

Tycker det varit flertalet som jag inte tycker passar in
Tycker med de skulle ha en fast

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leifsdotra
2019-11-12 09:46
#8

Jag brukar bara titta på Kalle Anka, det är nog den enda stunden TVn brukar vara på under julafton, så för mig spelar det ingen roll. I övrigt sitter vi och pratar, äter gott och bara tar det lugnt.

JMW
2019-11-12 10:12
#9

#5 Var läste du det?

För min del spelar det ingen roll. Tittar ändå inte.

Maria
2019-11-12 11:18
#10

#9 Det var på Facebook tror jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2019-11-12 12:18
#11

#9 Det visade sig att det var fel.

Det blir Marianne Mörck i år. Det blir säkert jättebra. En mysig kvinna som bjuder på sig själv.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2019-11-12 13:13
#12

Marianne Mörck är härlig tycker jag! Så blir bra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Caina
2019-11-12 14:15
#13

Det blir nog bra med årets julvärd-. Men klart jag saknar Arne Weise. Inte för att jag egentligen kan säga att jag gillade honom. Men mer att det blev ju en tradition. Under hela min uppväxt varje år på julafton man startade TV n så satt han där. Det blev en vana och det kändes bara väldigt konstigt när det plötsligt inte var så mer. Nu vet man aldrig från år till år.

Men klart att jag förstår att det är svårt att hitta någon som vill ta på sig att jobba varje julafton.

Annons:
Soligajag1
2019-11-12 16:07
#14

Marianne Mörck blir årets Julvärd !! En underbar personlighet!! 😀❤️🥰

HH 🙂

Honestyisdead
2019-11-12 16:12
#15

Sedan Arne slutade bryr jag mig inte. Han var den enda rätta.

citytjejen
2019-11-12 20:35
#16

Brukar inte kolla på det så nej jag bryr mig inte om det🙂

/Christina

Ljungåsen
2019-11-13 06:50
#17

Jag bryr mig inte heller. Enda teven jag möjligen tittar på på julafton är Kalle Anka. Resten av tiden går åt till att äta, diska och umgås med släkten.

Tarotstollan
2019-11-13 22:44
#18

Det är ju konstigt egentligen att det bara pratas om och väljes värd för SVT, det finns ju andra värdar som sitter i de andra kanalerna också.

Antar att det beror på att det är så stor fokus på just Kalle Anka på jul och alla de andra programmen och kanalerna kommer i skymundan.

Jag känner inte till Marianne Mörck men hon blir säkert bra.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[[eskils_]]
2019-11-14 12:55
#19

#17 Ungefär samma här.

Upp till toppen
Annons: