Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 781 ggr
Maria
11/7/19, 7:16 AM

Godmorgon torsdag 7 november

Godmorgon på er.

Idag har vi i alla fall tre plusgrader. Man får vara glad för det lilla😃

Ha en bra dag alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
11/7/19, 7:38 AM
#1

God morgon. En minusgrad här. Idag ska jag städa hos mina marsvinspojkar, väga och klippa klor. Två av pojkarna har vita fötter, så där är det lätt. En har bruna och en har svarta. Då är det svårare. Egentligen tycker jag att alla marsvin borde ha vita fötter. Så praktiskt det hade varit!

MonicaLagerquist
11/7/19, 7:47 AM
#2

God morgon

Så skönt att igårkväll lägga sig i ett nystädat sovrum.Var lite nervös att alla sängkläder inte skulle ha hunnit torka.Vi har ju varken torkskåp eller tumlare.

Idag ska jag om ryggen håller sy ett rosa burskynke.

Ha en bra torsdag.

Vi har minus fyra grader  🥶

Stolt ägare till fem La permer

aggeelin
11/7/19, 7:53 AM
#3

Godmorgon! Usch så kallt idag! Och risk för snö. Förra året var det 8 grader varmt som idag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
11/7/19, 8:00 AM
#4

Mårning. -1 grad i Brastad. Snart dags för en promenad. Ledig dag för att sen ha jobbhelg. Inga måsten i agendan, känns bra. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
11/7/19, 9:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Godmorgon , -2 grader , 😋 Brr . . Kallt 🥶 Klär på mig senare , kallt ute . Sedan en runda till Biblan , 📖 Städa och plocka undan. Ha en fin dag ! 😀❤️🌹 ( Sen blir det saffransbullar en dag) 😀

HH 🙂

Soligajag1
11/7/19, 9:06 AM
#6

# 4 Skönt med ’inga måsten ’ 😀❤️

HH 🙂

Annons:
Maria
11/7/19, 9:09 AM
#7

#5 Fina bullar. Det ser så gott ut, allt som du bakar.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
11/7/19, 9:13 AM
#8

#7 Tack så mycket 😊 Så glad jag blir ! 😀

HH 🙂

Ljungåsen
11/7/19, 9:13 AM
#9

#5 Ser väldigt gott ut! Lådorna är städade. 56 klor är klippta utan att jag klippte i pulpan på en enda (marsvin har fyra klor på framtassarna och tre på baktassarna). Alla pojkarna är vägda, och den som behöver gå upp i vikt har gjort det, de övriga som inte behöver gå upp är stabila i vikt. Den här dagen började väldigt bra.

Soligajag1
11/7/19, 9:18 AM
#10

#9 Tack ! 😀 Wow ! Va duktig du är ! När jag va liten hade jag ett marsvin, det va så mysigt . Kommer alltid att minnas den tiden . 😀🌹

HH 🙂

Ljungåsen
11/7/19, 9:54 AM
#11

#10 Tack. Förr i tiden var det väldigt vanligt att man hade marsvin ensamma. Nu är det tack och lov både ovanligt och olagligt. När man har sett vilken glädje de har av varandra så förstår man varför. Jag är väldigt glad över att djurskyddet numera kräver att flockdjur ska hållas i flock.

Soligajag1
11/7/19, 10:07 AM
#12

#11 Javisst är det bra med det Nya djurskyddet , men vårat marsvin hade det så bra , alla grannbarnen kom och busade med  Skrållan som hon hette . 🙂

På sommaren sprang hon runt på gräsmattan och jublade och pep i högan sky!! Så underbart det lät.  Jag va så  ledsen när hon gick bort . Vi gjorde en speciell "plats" 🌺åt henne.

HH 🙂

Mooniq
11/7/19, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#13

Så var promenaden gjord. Härligt gå-väder. Så nu lurar jag på att åka ut till Lysekil och gå runt ett område som heter Stångehuvud som är ett naturreservat men otroligt fina klippor i röd granit. Får se vad dagen ger.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Ljungåsen
11/7/19, 10:44 AM
#14

#12 Jag tror säkert att ni tog hand om Skrällan så bra som ni kunde, med de kunskaper som fanns då. Och jag betvivlar inte alls att hon var högt älskad. Däremot så är jag helt övertygad om att hon hade haft det mycket bättre om hon sluppit sitta alldeles ensam. Jag har en del problem med att ensamma marsvin normaliseras, även om det var länge sedan. På ett öppet forum vet man aldrig vem som läser, och jag vill absolut inte att någon ska använda historien om Skrållan som en ursäkt för att inte skaffa en vän till sitt ensamma marsvin. Idag är det ett brott mot djurskyddslagen att ha ett ensamt marsvin, och det är på grund av att ensamma marsvin lider av att vara ensamma. Det gjorde de förr också, men vi visste inte bättre då. Det gör vi nu. Nu finns ingen som helst ursäkt för ensamhet.

Ljungåsen
11/7/19, 10:46 AM
#15

#13 Fantastiska bilder! Bilden på stenen med istapparna gillar jag skarpt.

Cireea
11/7/19, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

En bild på bilen efter sambons olycka..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MonicaLagerquist
11/7/19, 3:37 PM
#17

#16 Tur att det gick bra för din sambo.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
11/7/19, 3:54 PM
#18

#16 Verkligen tur att det gick bra för din sambo ! 😀🌹 Ha det gott ! 🌹

HH 🙂

Ljungåsen
11/7/19, 3:54 PM
#19

#16 Ja, den bilen ser inte speciellt fin och frisk ut. Bilolyckor är riktigt läskiga, tycker jag, just för att det kan gå så fruktansvärt illa. Skönt att det "bara" var bilen som skadades allvarligt den här gången.

Maria
11/7/19, 4:14 PM
#20

16 Oj oj. Det kunde gått riktigt illa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lillyrod
11/7/19, 6:48 PM
#21

En rejäl smäll ser det ut som. Se bara till att det inte dyker upp något som gör ont när chocken lägger sig. Det kan ta flera dagar men jag antar att det var besök hos läkare när det hände.

Själv blev jag påkörd för 3.5 år sedan och då kände jag ingenting. Dagen efter upptäckte jag att jag hade svårt att hålla huvudet upprätt. Väldigt otäckt. Visst hade jag nackskada efter smällen. 

Var rädda om er! 🙂

Cireea
11/7/19, 7:28 PM
#22

#17 #18 Tack, ja det var himla tur! 🌺

#19 Ja, bilen fick en rejäl smäll och den fick den värsta smällen. Materiella skador är ju obetydligt när liv är inblandat. 

#20 Ja visst 😐 Jag är chockad över hur lindrigt sambon kom undan. 

#21 Idag hade han ont i nacken så det åkte han in med direkt, viktigt att få det dokumenterat. Igår åkte han in direkt från olycksplatsen med ambulans. Då kände han inget förutom ont i foten, där det blivit en fraktur.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lona
11/8/19, 8:49 AM
#23

#16, Shit! Hoppas nu att sambon "bara" brutit foten! Det kan vara nog så komplicerat, men nackskador kan vara riktigt luriga. Bra att han åkte in! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Soligajag1
11/8/19, 9:02 AM
#24

#23  Hoppas detsamma!  🙂 

Lycka till att det inte är något värre . 🙂

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: