Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 486 ggr
Maria
11/3/19, 3:08 PM

Fotogenlampa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna fotogenlampa har hängt med oss i många år. Är det någon som vet var man kan hitta en likadan?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
11/3/19, 3:27 PM
#1

Vad står det på den? Det brukar vara enklare att googla efter något om man vet vad det heter.

Maria
11/3/19, 3:31 PM
#2

Det står Reuerhand sturmkappe stor jag…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/3/19, 3:34 PM
#3

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
11/3/19, 4:04 PM
#4
Ljungåsen
11/3/19, 4:14 PM
#5

Det verkar vara en riktig märkeslampa. Feuerhand har en hemsida också, med nytillverkade lampor. De väckte ett visst habegär, faktiskt. https://www.feuerhand.de/en/

Maria
11/3/19, 4:30 PM
#6

#5 Tack så mycket.🙂

Jag letar bara efter den på min bild som rymmer en hel liter lampolja. De flesta verkar bara vara den "kortare" varianten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
11/3/19, 4:41 PM
#7

#6 Är inte den jag länkade i #4 rätt typ? Det står i alla fall att den har stor tank. Fast den har gult glas förstås.

Maria
11/3/19, 9:29 PM
#8

#6 Åh tack.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

D
9/6/22, 4:04 PM
#9

#0: hej
Det finns en samma färg just nu på tradera
Hälsningar Demadi

Maria
9/6/22, 9:24 PM
#10

#9 Tack. Det får jag kolla upp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/8/22, 4:27 PM
#11

#9 Hittade bara en röd men den rymmer inte lika mycket lampolja.
Jag kanske var för sent ute😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: