Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1091 ggr
Maria
2019-11-03 13:55

Köpcentrum

Vi har ju varit en snabbis på Frölunda torg som numera är ett gigantiskt köpcentrum.

Brukar ni gilla sådana ställen?

Idag såg jag många bl.a. barnfamiljer som uppenbarligen tänkt att stanna där en god stund. Alla hade tagit av sina ytterkläder.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2019-11-03 14:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej , Tycker inte alls om sådana köp centrum, jobbigt mycket folk , ’urk’ , i så fall går 👍 jag precis när den öppnar , 10.00 , Handlar det jag vill ha , sen 🏠 hemåt , 🥰 kram Nu hem och fika ,

HH 🙂

Dioramabyggare
2019-11-03 14:27
#2

Nej, jag får en sorts panikångest när jag är på sådana platser.

[[eskils_]]
2019-11-03 14:29
#3

Köpcentrum är ju praktiskt för där finns "allt" samlat på ett ställe. Men trivsamt är det inte direkt. Gör som #1, handlar det jag ska och sedan hem. 🙂

Lona
2019-11-03 14:29
#4

Frölunda torg är ju hopplöst att gå omkring på, utan karta hade jag förmodligen kunnat irra omkring där i flera dagar. 😂 Jag bor ju utanför Lerum så oftast blir det Allum om jag handlar på ett köpcentrum men jag brukar försöka åka till enstaka affärer istället.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2019-11-03 14:45
#5

#4 Jag är ändå uppväxt med Frölunda torg då jag bor ganska nära men sedan den stora tillbyggnaden så har jag tappat bort mig alldeles.

Det är väldigt praktiskt då allt är samlat på samma ställe och man kan få gjort en massa på en och samma gång men särskilt trevligt eller roligt är det inte…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2019-11-03 14:58
#6

Gilla och gilla. Här i min stad finns inget köpcentrum. Det mesta är ju utspritt i centrum.

Jag kan tycka det är lite kul när jag nu någon gång hamnar på ett köpcentrum.

Annons:
Carmarino
2019-11-03 15:22
#7

Här nere har vi ju Väla, och de har byggt ut flera gånger, så det är jättestort (6:e största i Sverige 2018). Numera hittar jag knappt ut om jag går för långt in i gångarna. Säger som Lona, jag behöver en karta för att hitta ut. Samma gäller för övrigt IKEA. Dit går jag inte gärna, för så dåligt lokalsinne som jag har så riskerar jag att virra runt i timmar innan jag hittar vägen ut. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2019-11-03 15:36
#8

På Frölunda torg finns sådana där pelare där man digitalt kan kolla vad man letar efter. Det är bara så himla svårt att förstå kartorna😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2019-11-03 15:41
#9

Såvitt jag minns finns det något liknande på Väla (det är ett tag sedan jag var där), men jag hittar ändå inte. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

citytjejen
2019-11-03 16:11
#10

Om jag är på shoppinghumör så älskar jag stora shoppingcenter/gallerior! Dock ska det vara lite folk och inga barn för att jag ska trivas som bäst i sådana miljöer😃

/Christina

Åsa S
2019-11-03 20:19
#11

Undviker shopping överlag jag så hellst inga gallerior

MonicaLagerquist
2019-11-04 08:34
#12

Undviker att handla, In på mataffären och sen ut igen. Kläder och saker köper jag på loppisar.

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
2019-11-04 12:47
#13

Jag undviker sådana ställen. Det enda jag gillar att handla är mat så det är i matbutiker man hittar mig.

Annons:
Scorpio97
2019-11-04 15:03
#14

Jag gillar att gå runt både i butiker och i köpcentrum. Detta trots att jag sällan handlar något (dels för att jag är kräsen, dels för att jag sällan behöver något). Men jag tycker det är mysigt att gå runt och kolla på grejer, och kanske sitta en stund och titta på folk :) Men det får inte vara för mycket folk så inför jul, black friday osv stannar jag hemma.


//Jessie

wildfire
2019-11-04 17:42
#15

Jag är nog lite både och, ibland roligt ibland inte det är mer efter humör och lust för dagen men sådär storförtjust är jag väl inte och jag föredrar mindre centra där det blir personligt 🙂

Jag gillar folkmyller men just köpcentra så känns det lite tråkigt  och tradigt lagt 😉

Cireea
2019-11-05 00:02
#16

Jag undviker gallerior så långt jag kan, måste jag verkligen in så handlar jag bara det jag ska och sen snabbt ut igen. Däremot älskar jag stooora matbutiker så där går jag gärna runt ett tag 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Li.nda
2019-11-05 11:34
#17

Undviker gärna köpcentrum, enda gången det fungerar är en lugn förmiddag mitt i veckan, inte nära löning, dvs när det är minimalt med folk. Men å andra sidan gillar jag inte att shoppa heller.

//Linda

Fridaaaa
2019-11-05 19:23
#18

Är inte så ofta på köpcentrum.
Vi har en bit till några samt tycker detoftast är för mycket folk. åker mest dit nör det är som minst folk haha!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ursusarctos]
2019-11-06 07:06
#19

Jeg ha aldrig vari på ett köpcentrum, finns inge sånt i Hammerdal, finns kanske i Östersund, men inte som jag ha besökt 🙂

Leifsdotra
2019-11-07 10:15
#20

Har ett större köpcentrum några mil härifrån. Förr åkte jag ofta och gärna dit, men shoppinglusten rann liksom av mig för flera år sedan. Jag shoppade väl inte mycket förr heller, men tyckte det kunde vara kul att titta på kläder även om jag gick därifrån tomhänt för det mesta.

Någon gång ibland kan det vara trevligt att åka dit nu också, men jag vill helst gå själv eller med en kompis och jag åker inte om jag inte faktiskt behöver något. Jag kan också åka med bara yngste sonen för han tycker också att det kan vara kul. Maken och äldste sonen uppskattar inte att gå i butiker "i onödan" överhuvudtaget så om de är med blir jag bara stressad av att veta att de inte vill vara där egentligen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: