Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 568 ggr
Li.nda
11/1/19, 11:26 PM

Löpning

Jag har nog aldrig sprungit i mitt liv om jag inte varit tvungen. Men idag tog jag mig ut på en runda, höll på att kollapsa på plats, fick konstig smak i munnen och var andfådd i cirka två timmar efteråt, sprang runt kvarteret. När jag kunde resa mig upp igen så tänkte jag ändå att det var skönt på något konstigt vis. Så därför har jag nu satt upp små delmål med min löpning och tänker träna upp konditionen rejält! Denna träningsformen är så enkel när man som mig har barn, bara att ta en kvällsrunda och springa med vagnen. Det finns inga hinder (ändå har jag kommit på 1000 fram tills nu). Mitt sista mål som jag satte upp är kanske att slå på stort men nu jädrar i! Jag har bestämt mig att jag om 2 år ska klara av att springa Göteborgsvarvet. Något jag alltid velat men aldrig haft motivation till förrän på senare tid, och man ska ju börja långsamt. Någon mer här som springer? Hur kom ni igång? Eller någon mer som sprungit marathon eller dylikt? Jag längtar redan efter morgonrundan imorgon ☺️

//Linda

Annons:
flocken
11/2/19, 6:56 AM
#1

Jag har börjat springa i 2 år. Sen har skador kommit emellan, som spricka i foten, som tog ca 1 år att läka. Jag sprang med hund. Sen skadade sig hunden svårt och fick avlivas. Nu har vi en 5 mån valp. Xtremt aktiv redan. Mitt mål är att vara med i hundlöpet. Man springer med hund.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
11/2/19, 7:19 AM
#2

#0 Imponerande😉

#1 Bra med mål.

Jag har inte sprungit sedan 2011😃 Det var då jag opererade skallen och kan inte längre ta ett enda springsteg. Däremot beundrar jag alla som orkar springa i ur och skur.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
11/2/19, 7:30 AM
#3

Sen om mina mål någonsin blir mer än en dröm vet jag inte. Har ändå mina sjukdomar som hindrar mig mkt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
11/2/19, 8:02 AM
#4

Jag tycker att det är så trist att springa jag går hellre snabbt.

I min ungdom sprang jag mycket men nu blir det sällan .Tar en runda runt elljuspåret lite nu och då. Går dit ca 3 km och sen springer jag 5 km och går hem. Hunden får hänga på.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
11/4/19, 8:22 AM
#5

Jag har aldrig kunnat springa. Jag kan gå hur långt som helst, jag kan cykla, men springa.. nope.

När jag var barn/tonåring så hade jag extrem värk i fotleder och handleder men läkarna hittade inget fel -växtvärk, sluta gnäll, hette det. 

När jag var tonåring så fick jag gliringar av lärarna på gympan - du är lång, spring fortare, hoppa högre - Engagera dig! 30 minuter på skridskor gjorde att jag haltade i flera dagar pga av värken. Hatade gympan. 😟

Från 10 års ålder fick jag vara på en hästgård 8 km utanför stan. Jag cyklade dagligen. jag pysslade med hästar, red, jobbade med unghästar - trafiksäkra, bära sele, tumköra och slutligen red jag in dem. En process som krävde många, många mil av promenader och tålamod. Som tonåring såg jag ut som ett streck med noll kurvor 😃 Men konditionen var på topp - men springa lärde jag mig aldrig, får inte ihop kroppen och andningen. 

När jag var ungefär 25 år köpte jag en liten studsmatta och började stå och gå/hoppa till musik en stund varje dag och efter ca ett halvår så försvann min värk i fotlederna och har varit borta sen dess. Antagligen nåt som behövdes stärkas upp och som har gjort mig värkfri. 

Under årens lopp har jag tyvärr stukat mina fötter fler gånger än jag kan räkna så numera är jag lite ostabil i fötterna, vågar inte ha klackar på skor och om jag går på knaggligt underlag måste jag titta var jag sätter fötterna hela tiden.

I hela mitt vuxna liv har jag älskat mina promenader och sen i somras älskar jag även min elcykel så jag rör på mig -varierar lite med årstiderna för jag avskyr blåst och regn men går och cyklar sort vädret är på gott humör. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: