Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 733 ggr
Maria
10/26/19, 8:29 AM

Glöm inte klockorna...

Ikväll är det dags att ställa tillbaka klockorna. Glöm inte det😉

Nu har väl de flesta en hel del digitala klockor så det behöver inte bli så stort jobb.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
10/26/19, 8:32 AM
#1

Hejsan ! 

Ja , just det ! 🙂 Tackar för påminnelsen! 🌺

HH 🙂

wildfire
10/26/19, 9:52 AM
#2

Tick tack  för påminnelsen ⏰👍, ställde om alla klockor redan i morse för annars glömmer jag bort det 😃

Lite fjantigt att hålla på så varje höst och vår, hoppas det försvinner för vad gör en liten timme egentligen sen ger det många griller i huvudet hur var det nu då ?

Läste en enkel grej att komma ihåg, på våren ställer vi fram utemöblerna så fram en timme och hösten ställer vi tillbaka utemöblerna likaså klockan så det är en väldigt enkel grej om man virrar till det och det gör många men sen jag läste det där så sitter det där det ska  ⏰

Carmarino
10/26/19, 12:20 PM
#3

#2 Fast vi som varken har trädgård eller utemöbler gör ju inte det. 😉

Själv lärde jag mig vilket det ska vara i en gammal amerikansk tv-serie som hette Time Trax. Den amerikanska kom-ihåg-ramsan lyder "spring ahead, fall back".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

aggeelin
10/26/19, 1:22 PM
#4

Kommer ihåg och är glad för ljuset på morgonen!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Honestyisdead
10/26/19, 4:06 PM
#5

Har bara klocka på tv och mobil och dom sköter det själv :)

Lillyrod
10/26/19, 4:14 PM
#6

Jag har några som behöver ställas om. En väggklocka i köket och en gammal klockradio. Jag använder den inte för väckning men för att se tiden om jag vaknar mitt i natten. Man behöver bara öppna ena ögat istället för att få fatt på mobilen o tända upp den.

Annons:
wildfire
10/26/19, 5:07 PM
#7

#3 Fast vi som varken har trädgård eller utemöbler gör ju inte det. Skämtar

😂 ja då blir det ju lite problem 😂👍 nä men vet du det är faktiskt mycket enklare det som du skriver  "spring ahead, fall back" 😎

----

Har inga digitala klockor bara den på datorn så här får jag göra allt manuellt 😃

Ljungåsen
10/26/19, 5:53 PM
#8

Vi har också en fascinerande mängd klockor som måste ställas om manuellt (och några som ställer om sig själva). Det är ytterligare en anledning till att avskaffa tidsomställningen, tycker jag.

Tarotstollan
10/27/19, 12:03 AM
#9

Jag tror att jag har 8 klockor som jag får ställa om för hand. Har klockor i alla rum, i köket har jag 2 + armbandsklockan.⏰🥵

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
10/27/19, 6:10 AM
#10

Fem klockor har vi som vi får ställa själva.

Spisens klocka är ny för i år. Vi har ju en ny gasolspis med bland annat en digitalklocka i frontpanelen. Jag får kolla i instruktionsboken.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
10/27/19, 6:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Intkul med vintertid med småbarn :P
Vaknade av detta kl 5 imorse ak egentligen 6 haha!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
10/27/19, 6:20 AM
#12

#11 Sötnöt❤️

Alltid lika kul att gå upp på morgonen när man är liten. Tänk om man kunde få behålla det morgonhumöret hela livet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
10/27/19, 7:57 AM
#13

Fixat!

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Fridaaaa
10/27/19, 10:08 AM
#14

#12 Hihi
Ja tänk om man kunde det :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: