Annons:
Etikettkärlek-och-relationer
Läst 443 ggr
MonicaLagerquist
2019-10-24 13:47

Vem bakar du för?

När ni  ska baka inför en fest/kalas vad bakar ni då?
Sånt som ni själva gillar eller bakar ni det som ni tror att gästerna gillar?

Jag håller på och bakar inför mitt födelsedagsfirande på lördag och börjar inse att det blir väldigt mycket choklad.

Tycker ni att jag ska baka ytterligare en tårta och göra en som är chokladfri?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Soligajag1
2019-10-24 13:55
#1

Jo , jag skulle nog göra en till tårta 🎂 gräddtårta tex , för dem som inte tycker om choklad . 😀sen är många laktos / gluten allergiker , baka nåt till dem , oxå. Lycka till !

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-10-24 14:23
#2

Vi har inga allergiker som kommer denna gången.

Då gör jag en maräng och gräddtårta också.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-10-24 14:33
#3

#2 Så gott ! Visa gärna en bild på tårtorna här , sen. Tack 😊

HH 🙂

Maria
2019-10-24 14:39
#4

Jag bakar aldrig. Förr bakade jag väl lite men då blev det säkra kort som äpplekaka, kladdkaka och till jul gjorde jag engelsk julkaka.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2019-10-24 14:54
#5

Bakar mest sådant jag själv tycker om, men med mjölkproteinallergiker och diabetiker i familjen/vänskapskretsen så brukar jag försöka ta hänsyn till det också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ljungåsen
2019-10-24 15:00
#6

Jag bakar inte speciellt ofta, men om jag gör det är det oftast sådant som alla vi i familjen tycker om. Ska vi ha besök av barnbarnen så ser jag till att det åtminstone finns någonting som de kan och vill äta. Ena barnbarnet är fruktansvärt petig med vad hen äter, och det är ju trist om man inte kan eller vill äta det som serveras, även om man är liten.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-10-24 18:05
#7

Nu har jag bakat bottnar till en Pinocchio- tårta.

Den ser fin ut. Nu får den vila till på lördag då jag lägger ihop den. Det blir bananer eller björnbär och grädde i den.

Bilder kommer på hela tårtbordet på lördag.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-10-24 18:33
#8

#7 Va duktig du är! Väntar på din fina bild ! 😀👍🌺

HH 🙂

Leifsdotra
2019-10-25 10:05
#9

Jag tycker egentligen att det är jätteroligt att baka, men hinner i princip aldrig. Gillar att göra mjuka långpannekakor för att det går snabbt. Bakade rätt mycket inför ett större kalas härhemma i augusti. Då gjorde jag drömmar, kolakakor, havrekakor i långpanna med kokos, havreflarn, mockarutor, sega havrerutor i långpanna, långpannekladdkaka med toscatäcke och sockerkaka samt bullar och Pinocciotårtor.

MonicaLagerquist
2019-10-25 12:25
#10

Det blir chokladmousstårta, Chokladtårta, Sockerkaka med kokos,Drömmar,Hallongrottor men med hjortronsylt istället för hallon, Pinocciotårta. chokladbollar.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: