Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 581 ggr
MonicaLagerquist
2019-10-23 06:58

God morgon onsdag 23 oktober

God morgon

Sovit som en kratta i natt och för en timme sen gav jag upp.Ska försöka stöka undan lite bakning idag .Har ett par ställen som ska städas också.

Ikväll ska jag på föreläsning nere på Lagunda veterinärklinik.

Ha en skön onsdag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
2019-10-23 07:21
#1

 Ljungåsen

God morgon.

Här är det nio grader. Jag är ovanligt trött, och fortfarande förkyld.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2019-10-23 07:24
#2

Vi hade lagt in dubbla morgontrådar och min var någon minut senare så jag tog bort den😉

Kopierade in Ljungåsens svar här #1 i fall det ser konstigt ut.

Här är  11 grader och jag ska ta det väldigt lugnt idag.

#0 Lycka till med föreläsningen.

#1 Krya på dig Ljungåsen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2019-10-23 07:29
#3

Mårning. Slömorgon men ska försöka sparka mig själv och gå en promenad innan det är dags att åka till jobbet kl 11. Vädergudarna säger uppehåll men lite friska vindar, dock plusgrader.  Först lite kaffe och tvzappande.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
2019-10-23 07:36
#4

Godmorgon! Det ljusnar ute allt senare på morgonen. Till helgen blir det sommartid och då blir det ljusare på morgonen ett tag igen. Snart dags för jobbet, intensivt denna vecka.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ljungåsen
2019-10-23 07:42
#5

#4 Det är väl vintertid det blir i helgen?

Mooniq
2019-10-23 07:46
#6

Usch ja, vintertid😟. Hoppas man röstar igenom att vi kan få ha kvar sommartiden året runt, eller åtminstone inte behöva ändra klockan fram och åter. Bortkastat. 

Personligen så tycker jag att veckan efter vi satt tillbaka klockan 1 timme är en depression i sig. Mörkare på eftermiddagarna och sömnen tar stryk i 5-6 dagar innan jag ställt om - samma problem med sömnen på våren. Tungt. onödigt. Ingen nytta alls. Tycker jag

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
JMW
2019-10-23 07:50
#7

Morrn!
Ganska varmt ute och alldeles vindstilla. Ser inga moln på himlen men jisses vad det blåste inatt.

Ja då går vi tillbaka till normaltid. Jag personligen har inga problem med att ställa om klockan vår och höst. Jag håller dock med Mooniq. Skulle gärna ha sommartiden året runt.

Ljungåsen
2019-10-23 07:57
#8

Jag gillar inte heller tidsomställningen, men för mig är det jobbigare när vi går från vintertid till sommartid än tvärtom. Jag skulle gärna se vintertid hela året, men hellre sommartid jämt än det här hattandet fram och tillbaka.

Maria
2019-10-23 08:00
#9

Jag märker inte ett smack av själva tidsomställningen. Det enda jag märker är ljuset/mörkret.

Det är bara krångligt så jag hade varit tacksam för samma tid året om.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-10-23 08:04
#10

Godmorgon underbara Onsdag, sovit som en prinsessa 👸 9 grader och halvklart här ! Jaha, dags för att ändra tid igen . Ja ja . . Nåt ska vi tydligen ha att diskutera om 🥴😂😀 Ha en fin dag alla! 😀❤️

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-10-23 12:05
#11

HURRA! Växthusen är klara för vintern, Vatten tunnorna är tömda och inplockade. Gräsklipparen är inställd i stora växthusen.

Minus-Min rygg har gått av.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2019-10-23 14:05
#12

#11 Bra jobbat! Övningarna i nedanstående video brukar jag köra när jag har ont i ryggen. De är jättebra. https://youtu.be/5iVZlpVc6G8

[[eskils_]]
2019-10-23 14:44
#13

Håller med #8. Känns jobbigare att "förlora" en timme på våren än att "vinna" tillbaka den på hösten. Hoppas hattandet avskaffas.

Annons:
Lillyrod
2019-10-23 18:36
#14

Jag röstar för sommartid året om. Kolmörkt kl 16 på vintern gör ingen glad. Det blir lite bättre kvällar när man jobbar på dagen då.

Huygens
2019-10-24 13:06
#15

Rapport igår av John Pilger om rättegången mot Julian Assange. (YT/undergroundRT)

Upp till toppen
Annons: