Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 673 ggr
Maria
2019-10-20 06:33

Godmorgon söndag 20 oktober

Godmorgon på er. Det är nattsvart ute så det går inte att se hur himlen ser ut. Det regnar i alla fall inte och det är 10 grader varmt.

Idag kommer min man hem efter att ha varit hos min bror och svägerska hela helgen.

Hoppas ni får en härlig söndag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
2019-10-20 06:39
#1

God morgon. Dricker kaffe och försöker vakna. Och snyter mig. Jag är så trött på den här förkylningen.

Soligajag1
2019-10-20 07:04
#2

Godmorgon ☔️Regnar och regnar , jag vaknar när regnet slår hårt mot fönsterbläcket . Det blir en läs-skriv-mys dag idag! 🙂🤗 med kissarna. 

#1 Stackars dig. Krya på dig! 🙂🌺

HH 🙂

Maria
2019-10-20 07:05
#3

#1 Krya på dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2019-10-20 07:09
#4

Mårning 😴😴 - inatt har det varit en konstig natt. Jag kom helt enkelt inte till ro och har bara snurrat runt och vänt o vritt mig. Och när jag väl somnade så hade jag en massa konstiga drömmar - inte mardrömmar men det är väl flyttstressen som har städats ur huvudet, gissar jag. Nu ska jag pyssla lite och sen åka o handla lunchmat, en kompis kommer o lunchar och fikar - ska bli jättekul och i em är det dags att åka till jobbet. Hoppas det blir lite uppehållsväder, så blir det nog en promenad oxå. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
2019-10-20 07:10
#5

#2 Tack. Jag försöker. Huset jag bor i har plåttak, så det smattrar väldigt på taket när det regnar. Ett ganska hemtrevligt ljud, tycker jag. #3 Tack.

Soligajag1
2019-10-20 07:12
#6

#5  Förstår det , men jag behövde sova lite mer . Får väl ta en "nap" senare .  Hemtrevligt vet jag inte , , 🤐

HH 🙂

Annons:
Maria
2019-10-20 07:14
#7

Jag tycker regnsmatter är mysigt. Vårt lilla uterum ligger i anslutning till vårt kök/vardagsrum och det smattrar ibland så att jag måste stänga dörren.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2019-10-20 07:32
#8

#7 När det regnar rejält här så fullkomligt dånar det inomhus. Då hade jag önskat att man bara kunde stänga om oljudet, men är det mer normalt regn så tycker jag bara det är trevligt när det smattrar.

Soligajag1
2019-10-20 07:33
#9

#7  Ojojoj , , Ni gillar detta regnsmatter som jag hör i köket nu där jag sitter och skriver nu.  Sedan har jag en nyfiken "vakt! 🐱😂 som gärna vill vara med. 🙂

HH 🙂

Soligajag1
2019-10-20 07:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Denna vakt . . 😻😼😹

HH 🙂

Soligajag1
2019-10-20 07:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Vakten . . 😼😸

HH 🙂

wildfire
2019-10-20 07:52
#12

God Morgon !

12 grader och regn och jag njuter för jag älskar regn,rusk och åska.

Äntligen börjar löven pallra sig ner från träden så det får städas upp innan vintern kommer.

#11 Vilken go kille, påminner lite om min Noah som just nu sitter i mitt knä 🐱

Ha en fin Söndag 🙂

Soligajag1
2019-10-20 07:56
#13

#12 Tack 😊 Har du en bild på din Noah ? Vore kul och få se ! 😀

HH 🙂

Annons:
Ljungåsen
2019-10-20 08:03
#14

#11 Jättefin katt! Och underbar ställning den ligger i.

Soligajag1
2019-10-20 08:14
#15

#14 Tackar 😊 Dem säger att katterna är trygga när dem ligger så . 😻 Har du någon katt ?

HH 🙂

wildfire
2019-10-20 08:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#13 Noah till vänster och Walter till höger , mattes pussungar 😍🐱

Har lite klent med bilder efter datorhaveri där jag förlorade det mesta men några få lyckades jag rädda. Walter är nästan lika stor som Noah och då är han drygt 5 månader medan Noah är över 8 år  och även  veterinären sa det där blir en hög och lång katt så han växer om dom allihop i full fart 😃🐱

MonicaLagerquist
2019-10-20 08:26
#17

God morgon

Regn och rusk ute.

Sängkläderna går i maskin.sömnad och bakning står på dagens att göra lista.Där mellan ska hunden ut på promenad.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2019-10-20 08:29
#18

#15 Tyvärr inte. Jag gillar katter (egentligen gillar jag nog de flesta djur), men maken är otroligt allergisk mot just katt, så jag får nöja mig med att beundra katter på bild. #16 Jättefina katter!

Soligajag1
2019-10-20 08:37
#19

#16 Så fina dem är . Visst påminner din Noah om min Tjatte . Så kul ! 🌺

Va goa dem är . dem sover också ihop sådär som mina gör. Va tråkigt med datahaveriet , att bilderna försvann. Ja, dem växer och frodas , kissarna . Mina är bröder , kan man säga tvillingar om katter ? dem är födda samma dag , efter varann , den 1 Juli 2008 . 11 år blev dem i somras . 🐱

Såhär ser dem ut när dem är trötta på matte och hennes plåtande . 🤓 Sluta nu matte , det är inte kul längre . 

I bakgrunden på bilden är det deras säng,  docksäng som jag köpte på Loppis när dem va små, då  fick dem plats i den bägge två . 😍

HH 🙂

Fridaaaa
2019-10-20 08:50
#20

God morgon!

Sitter i lugnet och dricker kaffe. Tro det eller ej, sonen sover ännu! Typ aldrig hänt såhär länge haha! Men han sov ingenting på dagen igår, när vi hade besök, var full rulle från morgon till kväll, så han tar väl igen det nu hehe. Hans pappa sover med just nu. Så njuter av lugnet :)

Vi hade besök av Djurflocken med familj igår :D Och valpis Sigge

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
wildfire
2019-10-20 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#19 Men vilka hallegosingar 🐱 Noah hade en "tvilling" han med och jag hittade en bild på dom med Mose i bakgrunden  inne på en annan sajt. Eliah blev bara 10 månader och dog efter kastrering. Vi hade kommit hem och han hade vaknat upp och var hur pigg och glad som helst. Han vaknade före Noah som tog mer tid på sig så allt såg ut att ha gått bra.

Sen så hittade jag honom bara insomnad och han hade bara lagt sig ner och såg ut att sova så skönt men katten var död. En frisk katt som min vet obducerade och alla organ,ja allt var friskt i katten så det var en chock för både mig och veterinären i all den tid katten var så perfekt. En skeppskatt med såna där stora goa "fossingar" ❤️

Noah sörjde honom något hemskt för dom var så nära med varandra men en dag var han klar dock blev han en väldigt känslig katt efter förlusten av sin bror. Såg det finns bild på Eliah efter att han somnat in men väljer att inte lägga in den ifall nån är känslig för djur som dött.

Har aldrig vart med om nåt sånt och så många katter jag kastrerat genom åren men men  så kan det gå om än det är ovanligt men efter det där har jag kommit i kontakt med fler som råkat ut både med hundar och med katter. Tragiskt men vi fick en underbar tid med Eliah och han är med oss fortfarande  ❤️

#20 Vad härligt det ser ut, jätte härlig natur  😎

[[eskils_]]
2019-10-20 11:34
#22

Fina pojk-, katt-, hund- och naturbilder! 🙂

[Ursusarctos]
2019-10-20 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Jeg ha int nå katter länger åg just nu int nå hundar heller, men i gillar ju dem allihop. Ha en bild å vis, ingen katt, men ett djur hehe

flocken
2019-10-20 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#24

#20 ja nu ses vi inte förrän nästa år. Hemska tanke men så är det. Tänk att ens bästa vän ska bo så långt bort ❤️ Varit slött idag. Tidig kväll.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: