Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 646 ggr
MonicaLagerquist
2019-10-19 08:05

God morgon lördag 19 oktober

God morgon

Idag  ska jag iväg på några föreläsningar om katter och deras hälsa. Det är min nya kattklubb som anordnar den. Det ska bli kul att träffa lite kattfolk.

Ha en skön lördag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Ljungåsen
2019-10-19 08:13
#1

God morgon. #0 Föreläsningar om djurhälsa är alltid bra. Ofta kan man lära sig något nytt. Hoppas det blir trevligt. Själv har jag planerat att göra så lite som möjligt idag. Vi får se hur det går.

Maria
2019-10-19 08:30
#2

Godmorgon.

#0 Spännande.

#1 Då har vi ungefär samma planer idag😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2019-10-19 08:41
#3

#2 Visst är det en bra plan för en vanlig lördag?

Maria
2019-10-19 08:44
#4

#3 Absolut😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2019-10-19 09:26
#5

God morgon! Lite halvdant väder idag, det kan inte riktigt bestämma sig för om det ska vara regn, uppehåll eller kanske sol. Jag har varit ute hos grannen och släppt ut deras hästar och matat katterna, jag passar dem i helgen. Det känns onekligen skumt att gå omkring inne hos dem när de inte är hemma, lite som en inbrottstjuv. 😁 #1, Spännande med föreläsning! Hoppas att den är intressant, sen är det ju som du skriver alltid kul att träffa kattfolk (eller häst- och hundfolk för min del). Nu kryper vi till sängs igen och försöker bota lite huvudvärk.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

aggeelin
2019-10-19 11:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Godmorgon! Solen tittar fram och den lilla sjön i träsket lyser upp!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Ljungåsen
2019-10-19 11:54
#7

#6 Vacker utsikt!

aggeelin
2019-10-19 12:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Ja det är fint att bo vid ett "träsk".

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2019-10-19 12:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Och nu är det gäss här igen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ljungåsen
2019-10-19 12:51
#10

#9 Det är verkligen en jättevacker utsikt! Jag bor vid kanten av en sankmark, som vi skämtsamt brukar kalla för just träsk. På våren, när vassen blommar, så är den väldigt fin. Så här års, not so much.

aggeelin
2019-10-19 13:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ovanligt vackert nu på hösten. Det har regnat mycket så det har blivit en sjö som det brukar bli på våren. Och det är en grön färg som på våren som gör det vackert (jag är inte så förtjust i höstfärger).

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2019-10-19 13:15
#12

Jag älskar dessa träskbilder🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2019-10-19 13:18
#13

#12 hoppas hinna med en cykeltur runt träsket så ska du få fler bilder :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
2019-10-19 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Pelargonerna blommar för fullt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2019-10-19 13:21
#15

Igår ganska sent så ringde läkaren från vårdcentralen och jag ska ta nya prover igen och röntga lungorna akut igen på måndag eller tisdag. Uppenbarligen så tar man tag i mina problem nu och det känns bra men lite oroväckande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2019-10-19 13:48
#16

#15 oj!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
2019-10-19 15:13
#17

Midda! Jag har jobbat fm och sen åkte jag i väg o köpte ett par gardinstänger som ska skruvas upp, sen lite meck med nya bänkdiskmaskinen och så lite städ på det så e den här dagen gjord. 😃

Nu har jag tvättstuga - synnerligen bra att ha den under vardagsrumsgolvet - är det tyst så är det nog ingen som tvättar - så jag kan nog få slängt in en tvätt oxå. Vi är 5 lägenheter men jag tror att vi bara är 2 som delar tvättstuga 😃☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Lona
2019-10-19 16:28
#18

#15, Ojdå, det förstår jag att du blir lite kluven av. Håller tummarna för ett bra resultat på måndag! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
2019-10-19 18:18
#19

Idag har vi varit på språng hela dagen, kom hem ganska nyligen men donat en del innan man fick sätta sig ner. Har varit på IKEA och inhandlat bur inför en kommande familjemedlem, en underbar hamsterkille 😃 

Jag har saknat att ha hamstrar så det känns pirrigt och fantastiskt att äntligen få börja igen. Nu är det visserligen ett år kvar innan vi kommer han någon kull, men det känns ändå underbart att påbörja det hela. 😍

Var inne i en djuraffär för att kolla priser och utbud på tillbehör, tyvärr var det skitfoder och hutlöst dyrt med övriga tillbehör så jag beställde online istället. Sen hade dom djur så jag hade ingen lust att stödja butiken oavsett. Blev så ledsen av att se djuren i djurrummet. 
Guldhamstrar i små glasburar med inte särskilt mycket att göra. Råtthanar i en glasbur. Kaniner i en bur med nästan inget burströ. Minimal dunabur åt ett annat gäng med råtthonor. 😢 

En guldhamsterhona brunstade rejält och satt med en annan, hon ställde sig upp hela tiden och var redo för parning. Jag stod där bra länge för att se så att den andra inte var en hane, för om honan blivit parad hade jag tänkt ta henne därifrån direkt för att rädda eventuella bebisar från okunniga människor. Lyckligtvis var det två honor denna gång.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lona
2019-10-19 18:42
#20

#19, Vad ledsen man blir av sånt! Hoppas att det kommer ett förbud till slut, det är ju självklart i Sverige att man inte säljer hundar och katter i affärer, tänk om det vore lika självklart när det gäller smådjur? 😢 Lycka till med din lille pöjk när han kommer, det är kanske dags för en hamstertråd här? 🥰


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Cireea
2019-10-19 18:45
#21

#20 Ja visst blir man ledsen 😕 Jag hoppas det blir nolltolerans mot djur i affär. 
Haha ja det är kanske dags, jag får slänga upp en med lite bilder framöver 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
2019-10-19 19:02
#22

#19 Roligt med en ny liten familjemedlem! Och väldigt bra gjort av dig att inte handla grejer i en butik som säljer levande smådjur! Om alla tänkte så skulle sådana butiker försvinna, och djurens situation skulle bli så mycket bättre. Precis som Lona så vill jag jättegärna se bilder på den lille sen. En hamsterbildtråd hade varit jättekul! #20 En hundbildtråd hade också varit jättekul! Kan du inte starta en sådan så jag får se bilder på terriern och labradoren?

Soligajag1
2019-10-19 19:02
#23

Gokväll , , 🙂 

Jisses vad dagen gick iväg , gick upp tidigt  , åkte till pappa , 

Hade en mysig dag hos pappa . Spelade kort , löste korsord , fikade , sen gick vi ut till matsalen , pappa skulle äta .  Jag höll honom sällskap en stund .  Sen hemåt , handla lite .  🙂 När jag kom hem så va jag så trött att jag somnade nästan omgående . 😴 

Nu sitter jag här och kollar mail . 👍

#0 Hoppas föreläsningen va bra ! 🙂

#1, 2  . Så skönt att inte göra "någonting" 👍

#5  Mysig dag du haft . Skönt för din vän att du tar hand om häst och katter . 🌺

#6  Så Underbart  och vackert du bor , ( precis som i boken jag lyssnar på , med Ruth Galloway ) 🙂 Dem pratar om träsket hela tiden .  Då ser jag ditt  hus framför mig .  Wow!! Vilka pelargoner !! 

#15  Ska tänka på dig på Måndag , så det går bra! ❤️

#17  Vilken härlig dag du haft , va härligt med bara 5 st och dela tvättstugan . Hoppas det gick bra med gardinstängerna ! 👍 Du är så duktig !! 🌺

#19  Förstår att du blev ledsen när du såg hamstrarna i sådana burar . Hur kan man göra så ?  Hoppas att du kunde gå hem , sedan koppla bort tankarna på annat. 🙂

Ha en mysig kväll alla ! Kram 🌺

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-10-19 19:07
#24

Håller tummarna för dig på måndag Maria.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
2019-10-19 19:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

#23 Soligajag1 - vet inte om jag är så duktig, men som barn fick jag åka med pappa när han jobbade extra på helger (snickare) och jag sorterade skruv, spik, städade, höll här, sopade där, hämtade det'dära eller specifikt verktyg - så jag e nog en liten pojkflicka - 

kan själv är mitt ena ledord.. mitt andra heter - man kan inte -men kvinna kan 😃

Hämtade hem bänkdiskmaskinen, 

checkade av manualen och det blev stopp vid kranen - två olika storlekar så jag får åka och köpa nån typ av övergång i morgon eller på måndag -sen ska Siemens få diska när det behövs. ☀️

Att diska är den tråkigaste sysslan i hemmet, tycker jag. 😟

Vid huset finns en gemensam odlingsplats och en jättefin altan - ska bli spännande till våren. 😍

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2019-10-19 19:41
#26

#25  Åhh, , vad mysigt med den gemensamma odlingsplatsen ! Förstår att du längtar till att fixa o greja den. 👍

Ja, , vi kvinnor kan !!  

Hade jag en sådan här kärra skulle jag åka runt överallt och handla massor med saker . 🙂Sen är det dags för Julmarknad och baket . 👍

HH 🙂

Lillyrod
2019-10-19 20:22
#27

Varit på International food festival i stan idag. Tog med mej syrran som är rullstolsburen och vi åt langos till lunch. Riktigt gott. Köpte med mej Baklava i olika sorter hem och ska avnjuta en till kaffet nu 👍

Annons:
wildfire
2019-10-20 06:09
#28

#15 Håller tummarna att allt ser bra ut på Måndag 🌺

Vilken fantastisk bildtråd ni bjuder på,underbart att se 😎

Soligajag1
2019-10-20 06:59
#29

"28  Tackar !  🌺

HH 🙂

Mooniq
2019-10-20 07:05
#30

#26 Soligajag1 - du får hålla koll på begagnade cyklar - din drömcykel med lastutrymme kommer att dyka upp - de är supertuffa tycker jag. En kollega på jobbet som har hundar och sysslar med agility funderar starkt på en sån liknande elcykel med utrymme så hon kan cykla vovven till träningen och själv få en liten extra träning.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2019-10-20 07:08
#31

#30  Tackar !! Det ska jag göra.  

Den vore perfekt till Loppiset också!  👍

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: