Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 683 ggr
Maria
2019-10-18 07:09

Godmorgon fredag 18 oktober

Godmorgon på er.

Min man har precis åkt iväg för att hälsa på min bror och svägerska och jag har en semesterdag idag och det är riktigt härligt.

Hoppas ni alla får en fin fredag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
2019-10-18 07:19
#1

God morgon. Precis när jag trodde att min förkylning gått över har den slagit till med full kraft igen, så jag snyter mig hela tiden. Mycket irriterande.

aggeelin
2019-10-18 07:34
#2

Godmorgon! Fredag idag. Hurra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-10-18 07:39
#3

God morgon

Vår spishäll pajade igår så nu ska jag försöka att få fatt på IKEA och höra hur vi gör nu.

Typiskt att det är fredag.

Nåväl det får väl lösa sig på något sätt.

Stolt ägare till fem La permer

wildfire
2019-10-18 07:42
#4

God Morgon !

Fullt ös i huset och gubbar på plats som jobbar, det gäller att ta i lite så dom får rumpan ur och kommer hit 😃

Regn och massor ska komma,stämmer det i morgon så kan vi få 28 mm och nu har vi höga flöden. Snacka om kontraster från förra sommarens torka.

Ha en fin dag på er 👋

Fridaaaa
2019-10-18 08:18
#5

Morgon!
Idag blir det till särbon :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
2019-10-18 08:41
#6

Godmorgon !  🙂 

Tjoho säger jag , med . Vaknat utan huvudvärk !! Så glad 🙂 är jag nu , kan dagen bli bättre . 

( Gjorde en blunder igår , va till Biblan ( mådde bättre då )  sedan gick jag och handlade , bad om att få lämna min kasse jag handlat på morgonen vid kassan , tar den sen när jag handlat klart .  Handlade , , o sen gick jag bara , , hade nästan hunnit hem och kom på "kassen" 🤪 

Urk , , nej , orkar inte , hade handlat kattsand så det va tungt nog , redan.När jag kom hem , ringde jag till Ica och bad att få hämta kassen idag , inga problem .  ) 

Va och hämtade kassen , nu kaffe 👍 

Brukar ni glömma saker i kassan eller glömma som jag gjorde ?  

#1 Va jobbigt !! Krya på dig !! 🌺

HH 🙂

Annons:
Maria
2019-10-18 08:56
#7

#1 Krya på dig.

#3 Hoppas du snart har fungerande spis igen.

#6 Skönt att slippa huvudvärken.

Jag glömmer saker hela tiden😉 Det är liksom min vardag sedan jag opererade skallen. Jag har lappar överallt och påminnelser i mobilen men småsaker går ju inte alltid att komma ifrån.

På morgonen när jag ska gå hemifrån har jag en lista som gör att jag förhoppningsvis kommer ihåg. Nycklar, mobilen, snus, medicin, krycka och plånboken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-10-18 09:27
#8

#7 Ja , verkligen ! Tack! 🙂 

Kan koncentrera mig bättre istället för att huvudet värker.   

Det är ju inte så konstigt för dig , förståeligt . Du har haft det tufft med mycket i ditt liv. Jag beundrar dig och din ork . 👍❤️ 

Ojojoj, , jag har listor med , på kylskåpet , massor med olika lappar .  😉 Även påminnelse app i telefonen . 

Tror samtidigt inte att vi är dem enda som har det så. 🙂

HH 🙂

Mooniq
2019-10-18 10:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#9

Mårning. Varit ute en promenad. Grått, vindstilla och lite disigt i morse. Ledig fm och ska åka iväg o hämta min bänkdiskmaskin och sen startar jobbhelgen kl 13.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
2019-10-18 11:17
#10

#9 Jag älskar dina bilder!

Soligajag1
2019-10-18 11:25
#11

#9  Underbara bilder !  🙂 

Jobba lugnt ! 🌺

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-10-18 11:38
#12

Om 5-7 arbetsdagar kommer det en montör och kollar vår spishäll. När jag gnällde fick jag löfte om att låna en två plattors häll med stickkontakt på IKEA så den ska vi åka och hämta.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2019-10-18 14:25
#13

Morrn! Eller ja, God eftermiddag, snarare… #1, Krya! Instämmer med övriga, du tar så fina bilder Mooniq! Lyckas se det vackra i det vardagliga och i naturen runt omkring oss. Ger både ro och styrka på något sätt. Är orolig för "svärmor", hjärtat och cirkulationen krånglar. Tidigare i veckan hade hon väldigt lågt blodtryck, igår fick hon hjärtflimmer igen så hon blev elkonverterad i morse. Nu slår hjärtat som det ska och hon är hemma men frågan är för hur länge. 😕


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Ljungåsen
2019-10-18 14:48
#14

#12 5-7 arbetsdagar låter jättemycket, men skönt i alla fall att du får låna en spis så länge. Livet är fruktansvärt opraktiskt utan spis. #13 Jobbigt för svärmor. Hoppas det dröjer innan hon behöver åka in igen.

Lillyrod
2019-10-18 18:13
#15

#1 Förkylning gånger tre sa dr när jag var där och fick hostmedicin för någon vecka sen. Då var jag på nr 2. Hostade nästan upp lungorna. 

Nu är jag på nr 3 och den är betydligt lindrigare. Täppt i näsan och hade nog någon dag med lite feber men har jobbat denna omgången.  Samma virus som lurar en att man är frisk men det bara omvandlar sig någon dag till något nytt och sen sätter det igång igen. 

Jag hoppas det är över nu med min sista 🙂

Ljungåsen
2019-10-18 18:56
#16

#15 Jag hoppas både du och jag piggar på oss. Jättesnart, för jag är trött på att snörvla.

[[eskils_]]
2019-10-18 22:42
#17

#9 Fina bilder!

Lona
2019-10-19 09:35
#18

#14, Tack! De ringde från lasarettet eftersom de hade glömt att kolla pacemakern efter elkonverteringen. 🙄 I och för sig är det väl bra att de kom på det och hörde av sig, men jobbigt för svärmor att åka hit och dit när hon mest behöver vila. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
2019-10-19 10:11
#19

#18 Stackars svärmor. Det är sjukt irriterande när viktiga saker glöms av. Sånt borde bara inte hända.

Maria
2019-10-19 10:12
#20

#18 Usch så onödigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: