Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 854 ggr
Maria
2019-10-16 06:00

Godmorgon onsdag 16 oktober

Godmorgon på er.

Hoppas ni får en härlig onsdag vad ni än hittar på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
2019-10-16 06:37
#1

God morgon. Dricker kaffe och försöker vakna. Idag ska jag sätta årets glögg.

Maria
2019-10-16 06:42
#2

#1 Åh det gjorde vi alltid förr. Det luktade så gott när den började jäsa.🙂

Numera så kan jag ju inte dricka alkohol och den brukade bli runt 18% varje gång så det är bara att glömma för min del. Jag har inte så många jag kan ge bort till heller tyvärr och min man orkar inte dricka upp så mycket😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2019-10-16 06:54
#3

#2 Jo det luktar fantastiskt! Jag dricker inte speciellt mycket alkohol, men glögg tycker jag om. Förr om åren gjorde mina föräldrar glöggen, men nu är de såpass gamla att de inte orkar, så jag har tagit över tillverkningen.

aggeelin
2019-10-16 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Godmorgon! Regn regn regn regn regn regn. Vi har fått en liten sjö ute i träsket.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2019-10-16 08:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Korna går här i träsket och betar. Jag tror att de har bra "päls" så de klarar sig. Idag ska jag roa mig med att göra vårens schema. Det tar mycket tid, det ska läggas in i ett system.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-10-16 08:23
#6

God morgon

Mannen ska klippa håret nu på morgonen och sen ska vi in till stan och handlat mat till oss och djuren. Ingen jakt idag. Hundarna behöver en vilodag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
2019-10-16 08:58
#7

#5 Vilken utsikt du har.

Det känns som om där borde bo en massa träsktroll.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2019-10-16 10:38
#8

#7 ja det bor nog träsktroll där :) Vi bor till hälften ute på landet med fin utsikt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cireea
2019-10-16 11:57
#9

Valpen överraskade! 
Vanligtvis går båda hundarna ut med sambon vid cirka 6:20 och sen får valpen lite att äta (vi delar upp frukosten då ett enda mål på morgonen inte fungerar riktigt). Sen brukar valpen alltid vakna runt 8-8:30 och då går vi ut igen. 

Dom senaste veckorna har vi märkt att hon kissar mer eller mindre ingenting när man går ut vid åtta-tiden, utan hon vaknar bara då av ren vana. Sen brukar hon få mat när vi kommer in och då får även den vuxna hunden mat. 
Så hela grejen med att hon vaknar där vid åtta är nog inte för att kissa längre utan för att hon helt enkelt är van att få mat då. 

Idag vaknade hon inte alls efter kissrundan vid 6:20 😮 
Eller.. hon vaknade till men kom och la sig igen. Inget gnäll och inget "jag måste gå ut och absolut inte kissa"-strunt. Hon bara sov. 😮 Vi vaknade runt 11:30 och då klev vi upp. Vilken sovmorgon utan att behöva kliva upp en massa. 

Skönt 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
2019-10-16 12:23
#10

#9 Så härligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2019-10-16 12:24
#11

#9 Vad är valpen för ras? Bild?

Lona
2019-10-16 12:37
#12

Morrn! Lite halvdisigt väder här men hundarna ska vila så egentligen är det rätt bra. 😉 Idag blir det till att räkna honung och packa te till marknaden på Astrid Lindgrens Värld under höstlovet. Ett antal kilon som skall mätas upp i 100 gramspåsar…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
2019-10-16 12:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#11 Hon är en blandis av vorsteh/engelsk springer spaniel/Gonzcy polski. 
Hon är underbar, men vilken personlighet! 😂Man ser till och med på henne hur envis hon är, precis som matte. 😎

(klicka upp bilden så syns den bättre) 
Innan någon oroar sig över dom små såren på benet som syns så kan jag lugna med att det är från tiden efter bandage och skena som skavt lite. Det är läkt och alla bandage och skenor är borta, så även det svarta som syns på samma ben är borta då det var det sista sportbandaget som användes för att stabilisera benet den sista perioden i processen. 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Lona
2019-10-16 15:35
#14

#13, Sötnos! Jag vet att jag har frågat tidigare, men vad jagar ni med en sån mix?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
2019-10-16 15:42
#15

#14 Vi jagar inte men sök har vi börjat träna in en del, och det tycker hon är jättekul men så hon är ju väldigt ung än och då har hon inte riktigt tålamodet alla gånger. 
Ingen av hennes föräldrar användes till jakt utan var bara till sällskap, men vi kände att vi gärna vill låta henne söka/spåra om hon visar intresse då hon har så pass bra raser i sig för att använda nosen. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
2019-10-16 15:44
#16

#13 Underbart fin! Och jag fick möjligheten att googla och läsa om en hundras jag inte visste fanns.

Cireea
2019-10-16 15:47
#17

#16 Tusen tack 😍Ja det finns inte så många av dom i Sverige så det är inte lätt att ha koll, om det nu var Gonczy Polski du tänkte på. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
2019-10-16 15:53
#18

#17 Precis. De andra raserna visste jag faktiskt att de fanns, och på det stora hela även hur de ser ut. Gonczy Polski hade jag aldrig hört talas om. Hur gammal är hon?

Cireea
2019-10-16 15:56
#19

#18 Det är en väldigt fin ras, påminner lite om doberman eller rottweiler i färg. 

Hon har ganska nyligen blivit 8 månader😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
2019-10-16 16:06
#20

#19 Jag tycker din hund är väldigt fin. Vilka ögon! Och öron!

Annons:
Cireea
2019-10-16 16:12
#21

#20 Tack, ögonen är helt magiska! 😍 
Öronen är jättesöta och härliga, ibland brukar hon ligga och tugga på dom 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

wildfire
2019-10-16 16:39
#22

God Eftermiddag i tråden !

Underbart fin hund Cireea 🐶  våra härliga djur man bara älskar dom av hela sitt hjärta och hela sin själ ❤️

Här regnar det för fullt och jag bara älskar hösten så jag har vart ute nästan hela dagen och bara insupit den mysiga underbara årstiden men än sitter löven kvar så kratta får vi vänta på men jag hoppas på blåst och yrväder så jag får går ut och mysa runt bland löv och ta med mig matlådan ut och bara njuta höstväder samtidigt som jag städar upp inför vintern 😎

Önskar er en fortsatt fin dag 🙂

Lona
2019-10-17 22:52
#23

Jaa, spanielöronen! 😍 Jag är ju dagmatte till en jaktspringervalp på snart ett halvår, så mysig hund! Och näsan är på direkt när man är ute, det första han gör när matte eller husse släpper ut honom på morgonen i vår gemensamma trädgård är att kolla av tomten och spåra ner till min stuga om jag redan varit ute med mina hundar. Jag har inte varit så förtjust i spaniels tidigare, i synnerhet inte ESS, men han hade gärna fått följa med när jag flyttar! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
2019-10-18 12:58
#24

#23 Haha ja nosen är alltid i gång på den här damen också. Finns det minsta lilla godbit någonstans under soffan eller annan plats hon inte kommer åt står hon och markerar tills man hjälper till 😂 Himla söt är hon.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: