Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 410 ggr
Mooniq
10/13/19, 12:01 PM

Marinerad torkad Squash

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

 Jag väntar ju på min tork-ugn men igår körde jag lite test-kök här hemma. 

Marinerade Squash i lite olja, soy sauce, kryddor och lite äppelcidervinäger och igår kväll så satte jag in 2 plåtar i ugnen på 60 grader och för en stund sen så tog jag ut dem. De har krympt avsevärt men är riktigt goda! Några är segkrispiga och andra är helt krispiga. 

När jag sen får mat-torken så gör jag tork-processen under 40 grader och då blir det även nätgaller som gör att det torkar fortare, nu låg de på smörpapper. 

Jag ska köpa en Squash idag och endast klappa in kryddor på skivorna o se hur det blir när jag torkar dem.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Maria
10/13/19, 12:06 PM
#1

Oj vad spännande. Squash är ju lite smaklösa så detta låter jättegott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tant Grön
10/13/19, 12:06 PM
#2

Vilket spännande experiment. Kan man ha dom som chips?

Sabah
10/13/19, 12:08 PM
#3

Verkar intressant, det får jag testa! Fina blev de också 🙂


💖🧡💛💚💙💜

Mooniq
10/13/19, 12:27 PM
#4

Jag äter dem som snacks, ska även prova Aubergine/Äggplanta - en grönsak jag inte heller gillar.. 🙂

De här blev inte riktigt chips-krispiga men lite segkrispiga och riktigt goda. 

Idag ska jag testa att bara pensla med balsamvinäger och strö över paprika, ingefära och lök-krydda. 

60 grader, slev vid ungsluckan så det blir en glipa och sen vänta. 10-15 timmar.

Tålamod & tid..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
10/13/19, 3:09 PM
#5

#4 Wow !  Va duktig du är . 🙂👍 

Beundrar er / alla som håller på med sådant som torkar olika grönsaker , gör sylt och marmelad .  

Det ser verkligen gott ut . Kan tro att det är mycket bättre och hälsosammare än chips  från Ica 😉

Ojojoj. . Tålamod , som inte är min starka sida 😛

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: