Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 596 ggr
Maria
2019-10-12 06:26

Godmorgon lördag 12 oktober

Godmorgon på er.

Idag ska vi vara barnvakt till lille barnbarnet . Han sover över också så det ska bli mysigt.❤️

Hoppas ni får en härlig lördag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
2019-10-12 06:38
#1

God morgon. #0 Hoppas du får en fin dag med barnbarnet. Jag har två stycken, och jag tycker det är jätteroligt när de kommer hit - och ganska skönt när de åker hem så det blir tyst och lugnt igen.

Maria
2019-10-12 06:43
#2

Att det skulle bli så roligt med barnbarn hade jag nog inte väntat mig. Vårt hem har också anpassats efter den lille då han är här en hel del. Vi har barnstol, barnsäng (men numera sover han i stor säng) och han har egen leksakslåda och lekbänk hos oss.

Tyvärr är våra katter inte så intresserade. Lakritz ligger under sängen och är jätterädd. Kommer bara fram när han sover eller sitter i barnstolen😉 Han har klappat Greta ett par gånger som väl är och sist så kom Greta fram själv för första gången.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2019-10-12 06:56
#3

#2 Här delar barnbarnen rum med min lilla marsvinsflock. Det är ett mycket litet rum, men en våningssäng får det plats med. Leksaker och annan sysselsättning har vi också. De flesta av marsvinen tycker det är jätteroligt när barnbarnen kommer, för då finns det fler att tigga godis av. Och barnbarnen är väldigt förtjusta i marsvinen och kan namnen på alla tio.

Soligajag1
2019-10-12 07:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Godmorgon! Lördag morgon och huvudvärken är bättre ! Blir en lugn dag , 9 grader och molnigt ! 💦☔️ regn , Ska baka småkakor ! Ha en fin Lördag ! # 2 Ta hand om barnbarnet och mys så mycket du kan ! ❤️🥰

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-10-12 07:44
#5

God morgon

Idag ska Plopp få åka till Uppsala och se om damen som var här på parning är villigare på hemma plan.

Båten ska upp och det finns syjobb att göra men först ska hunden ut en sväng.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
2019-10-12 09:07
#6

Mårning. Solsken och blåsigt i Brastad men ganska behagligt ute, ca 11 grader. Ska göra lite ärenden i Lysekil och sen ta tag i en del lådor här hemma. Har jobbat och vilat några dagar. I onsdags kom de nya hyresgästerna för min gamla lgh och löste ut resterande månad och fick nycklarna. Känns bra. 

Jag har beställt en värmetork/torkugn/eller vad de nu heter och hoppas den kommer i början på nästa vecka. Jag har googlat en del och hittat massa roliga recept på olika typer av torkat kött, kyckling och grönsaker - veggi jerky ska bli spännande, kryddade/marinerade grönsaker som får värmetorka på 40-45 grader och som blir lite som chips fast inte lika krispiga (tror jag). Så jag kanske kan lära mig att äta äggplanta och Zuchini nu 😃

https://sousvideshop.se/produkter/31-torkugn/954-sousvidetoolsreg-hendi-mat-torkugn-med-6-galler-rostfritt-staal/

Det finns mängder av svamp/frukt-tork-ugnar men jag vill ha lite högre temperatur då jag vill göra chicken jerky och vara säker på bakterierna inte överlever. 

aubergine jerky - film nedan. 

https://youtu.be/2lHEN43oTJc

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Ljungåsen
2019-10-12 10:44
#7

#6 Himla tjusig (och dyr!) torkmaskin. Jag har en betydligt billigare, men den används nästan uteslutande för att torka svamp. Då är det inte lika petigt med temperaturen. Hoppas den motsvarar dina förväntningar.

Maria
2019-10-12 11:01
#8

#6 Så spännande. Du får berätta om du blir nöjd med resultatet. Jag är riktigt sugen på en sådan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
2019-10-12 14:59
#9

#6 Roligt och spännande med torkugnen! Du får gärna berätta om hur resultatet blir sen 🙂
Själv håller jag mig hemma pga att min IBS gör sig lite påmind, dock på bättringsvägen! Dricker te och kollar på Youtube och mannen sympatisysslar med samma sak haha.

/Christina

Mooniq
2019-10-12 17:02
#10

Återkommer med torkugnen när den landat 😃 Nu köpte jag Squash på butiken och ska marinera den o köra i vanliga ugnen - kunde inte hålla mig🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
2019-10-12 18:15
#11

God kväll! Vi är på väg till Västerås för att äta surströmming. Idag har vi tittat på en halvmara. Sonen sprang på 1.34..

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
2019-10-12 18:23
#12

#11 Så trevligt att du åker till Västerås ! 😀 Ha det så kul ! Va kul för din son! 😀🌹

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-10-12 19:40
#13

Båten uppe på land och Plopp dejt parad 👍

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Lona
2019-10-12 19:57
#14

God kväll! Det har varit blandat väder idag, krispig solig höstdag varvad med ösregn. Jag har inga egna barn vilket är ett medvetet beslut som jag egentligen inte ångrar men jag kan tänka mig att det kan vara fantastiskt med barnbarn. Själv växte jag upp med världens bästa morföräldrar, som vuxen kan jag se hur otroligt mycket det gav mig när det gäller trygghet och kärlek. Jag hoppas att de fick lika mycket värme och kärlek tillbaks! ❤️ (Min farfar däremot var Hin Håle personifierad, farmor låg inte långt efter. Dessvärre sätter även sånt sina spår.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: