Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 722 ggr
Maria
2019-10-09 06:09

Godmorgon onsdag 9 oktober

Godmorgon på er.

Här har vi hela 9 grader. Hoppas ni alla får en fin onsdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
wildfire
2019-10-09 06:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God Morgon !

0 grader här och nån snö fick vi inte igår som dom hade sagt.

Hur kan katter trivas på dom mest obekväma platser som är hårda, Walter har dille på att ligga i diskstället och hur han kan finna det där bekvämt det  övergår mitt förstånd  🤔 men gött mår han och kan ligga där  i timmar 🐱

Ha en fin dag 🙂

Ljungåsen
2019-10-09 06:33
#2

God morgon. Här är också varmare, hela sju grader trots att det är så tidigt och alldeles kolsvart ute. Jag hade väldiga problem med att somna igår, så jag känner mig rätt trött idag. Nåja, det går över när jag vaknat till ordentligt. #1 Det ser absolut inte bekvämt ut!

Mooniq
2019-10-09 06:45
#3

Mårning. 5 plus ute o väldigt mörkt. En slö morgon och sen iväg till jobbet kl 11. Ikväll träffar jag nog de nya hyresgästerna till min gamla lägenhet o lämnar över nycklarna och de löser ut resterande hyra för månaden. Jättebra - de pengarna går till en bänkdiskmaskin. Att diska är nog det tråkigaste jag vet av alla hemsysslor😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2019-10-09 06:47
#4

#1 Haha katter….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2019-10-09 07:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Godmorgon! Tre grader ute och något slemmigt regn hänger i luften. Maxen är med och väntar på sin äggula.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2019-10-09 07:20
#6

#5 Så fin. Äggula är mums.

Sitter vid mitt skrivbord nu. Rummet har haft storstädning så det är finare än nånsin.

Tänk om någon kunde storstäda hemma…😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2019-10-09 07:23
#7

Jaa , , katter är roliga 🙀😺 Dem är ’egna’ och speciella . Godmorgon , Här regnar det , slår på fönsterblecket hårt så jag vaknade flera gånger inatt av det. Huvudet värker , 😏 tog en tablett och nu dricker jag svart ☕️ kaffe ! Brukar gå över då .

HH 🙂

Ljungåsen
2019-10-09 07:50
#8

#5 Fin katt, och väldigt fokuserad!

MonicaLagerquist
2019-10-09 08:25
#9

God morgon

Tveksam till om de lyckades få bort alla strån ur mitt öga igår eller så har jag ett sår på hornhinnan. Nåväl det lär tiden utvisa.

Ska fixa lite i syrummet idag. Mannens shorts behöver fixas innan de läggs undan.

Ha en skön onsdag.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2019-10-09 08:53
#10

#9 Hoppas verkligen du inte har ett hornhinnesår. Det påstås göra väldigt ont. (Enda erfarenheten jag har av hornhinnesår är när något av mina marsvin fått in hö i ögat. Det brukar vara ett väldigt droppande med både antibiotikadroppar och mjukgörande droppar plus smärtstillande. Hur gör man på människor?)

Mooniq
2019-10-09 09:19
#11

Söta katter 😍

katter gillar att ha det trångt, tror jag. Lådor och papperspåsar är ju superpoppis.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[[eskils_]]
2019-10-09 09:39
#12

Morning. Här är det typiskt oktoberväder med regn och rusk.

Söta katter! Diskstället var en ny idé. Kanske skulle inköpa ett par sådana i st f deras bekväma bäddar… 🤔😃

wildfire
2019-10-09 09:41
#13

#5 Vilken stilig katt du har 😎

#9 Hoppas innerligt det där läker för dig,jobbigt det låter.Håller tummarna att det blir bra 😎

Nu ska jag äta lite lunch,ugnspannkaka med sylt och grädde 😛

Ha en fortsatt fin dag 🙂

Annons:
MonicaLagerquist
2019-10-09 11:09
#14

#10 Hornhinnesås har jag så ofta att jag har droppar hemma så att jag kan börja behandla själv, Fungerar inte det så får jag åka in och få mer medicin.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2019-10-09 11:19
#15

#14 Ursäkta att jag är nyfiken, men gör det så ont som jag har hört att det gör?

Lona
2019-10-09 18:05
#16

#1, Men sötnos! 😍 #14, Fy, så jobbigt! Några av hundarna har haft hornhinnesår (mer eller mindre omöjligt att undvika med en jakthund) och det är en väldans pyssel. Ögon ska man vara rädd om - och då använder ju ändå inte hundarna synen på samma sätt som vi. Det gör inte så mycket om de inte "kan läsa finstilt". Jag har varit över hos grannen och fått instruktioner om deras katter och hästar som jag ska se till nästa helg. Såna där fantastiska, goa människor som man blir alldeles varm av att träffa, även om vi egentligen inte umgås. Jag skulle vilja vara sådär varm och välkomnande men fixar det inte riktigt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
2019-10-09 18:59
#17

#16 Goda grannar är skönt att ha. Det blir så mycket enklare då, och jag är säker på att dina grannar är väldigt tacksamma för din hjälp med djuren.

Upp till toppen
Annons: