Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 406 ggr
aggeelin
2019-10-08 07:29

Godmorgon tisdag 8 okt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Här är det frost just nu men snart dags för regn igen. Jag vet att regn är bra men sett är tröttsamt. Förra veckan hade jag regnvatten i mina kängor. Skickar med en bild på Maxen från igår. Han skulle absolut in i skåpet och ligga där.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Ljungåsen
2019-10-08 07:40
#1

Söt katt! Här är tre plusgrader och regn. Ska strax ge oss iväg för veckans handlingsrunda. Det går åt rejäla mängder grönsaker här.

Maria
2019-10-08 08:10
#2

Godmorgon från ett regnigt Göteborg.

#0 Härlig bild på Maxen. Känner igen det där. Vi har barnlås på våra garderobsdörrar.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-10-08 08:30
#3

God morgon eller nått.

Har haft ont i mitt se-öga under helgen och igår fick jag nog och gjorde tappra försök att komma fram till ögonakuten. Det jag behöver hjälp med att att med mikroskop och pincett ta bort ett ögonhår som växer på insidan av över ögonlock.

Efter en dryg timmer tappert jobb för att komma fram lyckades jag till sist. Jag har en tjock journal på ögon och där står tydligt att jag med jämna mellanrum behöver denna hjälp.

Nåväl jag kunde få en akut tid den 15 oktober.

Ursäkta men jag behöver hjälp nu igår eller möjligen idag. Efter en massa tjafs så fick jag en tid mitt på dagen idag om jag lovade att det skulle gå snabbt och bara var ett strå som behövde plockas bort.

Precis som om jag med vilje odlar strån som växer inne i ögat och repar hornhinnan så att jag får sås och mitt öga som jag ser med förlorar ännu mer synskärpa.

Nåväl nu ska jag sluta gnälla och gå och ta lite mer piller i väntan på att det är dags för min man att köra mig till sjukhuset.

Ha en bra dag.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
2019-10-08 08:31
#4

Mårning. Grått ute o lite regn på rutan. Kaffe och tv. Ska åka iväg strax o byta däck på bilen. Kanske tidigt för vinterdäck men jag kör bil väldigt tidigt på morgnarna eller sent på kvällarna och då kan det lätt slå över till minus.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2019-10-08 08:38
#5

#3 Men käre nån. Tur att du fick tjatat till dig en tid. Du får skriva och berätta hur det gått.

#4 Bra tänkt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-10-08 10:09
#6

Godmorgon! Bara 2 grader ute nu. Usch 😑 va kallt! Vill ha sommar! ☀️☀️☀️ Jag tänker va hemma idag och bara slöa . Njuta av min bok ! Ha en fin dag alla. # 3 Lycka till! # 0 Cool katt 🐈

HH 🙂

Annons:
wildfire
2019-10-08 10:13
#7

God Förmiddag !

Bank bank brak brak, dunk dunk  äntligen har vi hantverkare på plats och det var då på tiden som dom dragit benen efter sig men jag tror dom skäms lite för jag kunde ju så klart inte hålla käft 😃 men än är det mycket kvar och flera olika som ska hit innan badrummet står klart. Irriterande för allt ska helst ske igår enligt mig 😎

#0 Härlig bild 🐱

#3 Men fy så jobbigt det där låter och vilket sätt att säga att det ska gå snabbt och bara är ett strå,jösses så bemöter man inte patienter 😮 Hoppas det går bra för dig i alla fall 🌺

Här påstår dom det ska komma snö runt 16 tiden men nja det är jag tveksam till men vi får se.Kallt om natten är det men nu två plus så nån snö lär vi troligen inte få.

Fina dagen på er 👋

Maria
2019-10-08 11:34
#8

#7 Hoppas att allt blir bra tillslut.

Alltså katter….Greta lyckades få min skärm på datorn alldeles svart. Hon och Lakritz går gärna på tangenterna😉 Nu lyckades jag i alla fall komma tillbaka hit.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: